foo Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 Da har det skjedd, og på julaften i tillegg En eller annen har stripet opp bagasjelokket med en nøkkel. Ca 1 meter lang stripe midt på lokket. Ripen er hvit og godt synlig, så den går nok ned i lakken/grunningen. Dessverre får jeg ikke tak i han som er skyld i dette ... og mitt ønske om hans framtid er ikke vits å diskutere Er det noen som vet hva jeg må gjøre? Bilen er orientblå. Fins der noe som enkelt kan påføres og poleres, eller er det bare lakkering som hjelper? mvh Terje
Driv3r Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 Beklager ot. Men fy faen so jævligt, kan ikkje folk la ting vere ifred. Herregud! Veit ikkje heilt om det er noko ein kan påføre og polere med, men heillakkering av bagasjeluka burde vel vere best? spørst om bilen din er gammal og, det med fargeforskjell.
-Marius- Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 Har sett noen firma som reklamerer for at de kan få striper i bilen til å forsvinne. Kan jo ta en tlf til de å høre. Husker ikke firmaet i farten, men sikkert noen andre som vet om.
Glenno Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 Uff, trist lesning. Ville hørt med et proft poleringsfirma da jeg vet par arbeidskollegaer fikk fikset sine biler etter samme type hærværk. Vet ikke hvordan de gjør dette men de legger vel inn noe i ripa og smelter lakken sammen utifra jeg har sjønt. Men mulig du må lakkere.
GiljeN Skrevet Desember 25, 2008 Skrevet Desember 25, 2008 kan jo prøve me "grov" vannsliping å polering
foo Skrevet Desember 25, 2008 Forfatter Skrevet Desember 25, 2008 Skal gjøre et forsøk med polish og voks og maskin i første omgang... og så ta den med til lakkeringsfirma for å få gode råd. Tusenlappene flyger vel om det må lakkeres
MGR Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 når det er igjennom klarlakken så har ikke polering eller lignende noe å si lenger.. da er det bare lakkering som funker, å i allefall når det er til grunninga.. men du kan prøve med en dekkstift, ha på.. ha på klarlakk, og våtslip, så polere.. kan bli mindre synenes i allefall:)
Wolfeh Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Faen det der må være jævlig irritabelt altså. Nesten så man må installere kameraer hvor man parkerer bilene sine.
-Erik- Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Stod bilen parkert hjemme hos deg liksom? Hva faen får folk til å gå bort til en parkert bil å skrape istykker lakken? Er det rett og slett hjerne skada personer det er snakk om?!? Sorry OT!
hylle Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Snakker om folk frekke folk på julaften.. her var det folk som hadde vært i postkassene rundt i nabolaget. brent opp i et aldri så lite bål i en undergrunn like ved her.. Kunne skimte familiebilder fra jula og julekort blandt regningene.. Hadde jeg sett den eller de personene som tok juleposten min hadde jeg dundra med knær og bein inn i mennesket i liggende posisjon.
ingard Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Opplakkering av bagasjelokket gir ikke så store fargeforskjeller, så det er jo litt "positivt".. Men blir jo noen tusen.. Det samme skjedde meg, men det var ikke ned til grunninga. Det gikk an å rubbe og polere..
Yngvejos Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 når det er igjennom klarlakken så har ikke polering eller lignende noe å si lenger.. da er det bare lakkering som funker, å i allefall når det er til grunninga.. men du kan prøve med en dekkstift, ha på.. ha på klarlakk, og våtslip, så polere.. kan bli mindre synenes i allefall:) Det går an å fylle stripa med lakk, våtslipe hele området rundt og polere. Men det trenger ikke å gå ned til grunninga bare fordi stripen er hvit. Grunnen til at stripen er hvit, er ofte at lyset reflekterer i klarlakken nedi stripa og at det derfor ser hvitt ut. Jeg ville prøvd våtsliping og polering til å begynne med, så vurdere lakkering etterpå.
krofarn Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Beklage OT: Har sett et sett med kameraer med en hardisksentral som man kan montere rundt i bilen så kan man se hendelsesforløp i krasj, tyveri(hvis man finner bilen igjen), herværk, og andre småskader. Var et reativt lite kamera. Skulle ønske jeg hadde kjøpt et sånn et par ganger ute i trafikken. Jævlig geniale saker det egentlig.
bergeee Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 hehe- ingen ting kan holde sånne idioter vekk. faen hva er det godt for? ville testa og polere den noe veldig jeg;)
krofarn Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Da har du i alle fall en mulighet å idetifisere med et sånn kamera.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå