Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja jeg ser den det er mange problemer med m20 motorer som har i senere tid blitt rettet opp med m50. men der jeg personelig ikke er elektriker finner jeg m20 motoren utrolig enkel. jeg har klipt og skjøtet en hel haug med ledninger alike vell går den og alt fungerer som det skal. også er det veldig billige deler til den. jeg har ingen erfaring med m50 så den skal jeg ikke utale meg om. men i forhold til andre biler jeg har hatt er dette den beste motoren ( har hatt en del bil)

• Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ser man bort fra elektriske problemer som Lambda og slik, så tror jeg M50B25 er den mest holdbare.

det er vel M52 som fikk VANOS og det har vært litt krøll med disse.

M50TU hadde vel også VANOS, men kun på innsug!?

RS

hvem av motorene er den som er mest hold bar a ??
Skrevet

men hvis du er ute etter hester er det ikke noe vits og bytte fra en m20 b25 til m50 b25. er så stor forskjeld der gitt. men er enig i at det er sikkert mere hold bart med en m50. det er bare lommeboka og fantasien som setter grenser :)

Skrevet
Ser man bort fra elektriske problemer som Lambda og slik, så tror jeg M50B25 er den mest holdbare.

det er vel M52 som fikk VANOS og det har vært litt krøll med disse.

M50TU hadde vel også VANOS, men kun på innsug!?

RS

hvem av motorene er den som er mest hold bar a ??

Er vanos på noen av m50'ne også..

Skrevet

det hvet jeg ikke har aldrig hatt den. men en kompis av meg har satt m50 i e 30 og er veldig fornøyd. motoren er det turbo på og lader 0,2 ikke byttet noe inn mat kjørt i 4 mnd nå uten problemer. dette kostet han ca 25000 alt i alt med motor darasprut og turbo kit. den er bygd på budsjett men den går faktisk veldig bra synes jeg

Skrevet

Vel effekt er en ting og dreimoment er også en ting, selv om det helger sammen. M50B25 henter vel det meste ut v.hj.a økt dreimoment. En kompis av meg hadde en 1985mod 325i og den gikk helt problemfritt. Og billig i drift var den også og så gikk den utrolig bra :-) Morsom bil uten en ulyd i. Men så var det dette mer rust! Vi byttet støtdempere på bilen og måtte bytte hele fjærbenet da alt var sunnrustet.

Så forsvant kanalene og skjermene og da var det slutt. Han solgte bilen som dele bil og det var en bra del i den bilen; Motoren!

Det er vel som det ofte er; Noen er mer heldige enn andre med motoren .-)

RS

men hvis du er ute etter hester er det ikke noe vits og bytte fra en m20 b25 til m50 b25. er så stor forskjeld der gitt. men er enig i at det er sikkert mere hold bart med en m50. det er bare lommeboka og fantasien som setter grenser :)
Skrevet

Ja M50B20/25TU (Technical Upgrade), men kun på innsug.

Henta ut 10Nm ekstra på lav turtall.

Er vanos på noen av m50'ne også..

Skrevet

VANOS er Variabel ventiltider.

På M50B25TU var det kun på innsug, mens på M52 var det på både innsug og eksos.

hva er vanos egentlig? bra, dårlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...