aysaleem Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 hei. har en bmw 520ia 24v 92modell.. den bruker utrolig mye kjøleveske.. fylte den på for 4dager sida.. nesten tom nå.. den har ingen lekkasjer mens det står parkert.. har sjekke om det noe på bakken der den har stått.. ikke noe inni bilen heller som varmeapparat lekker.. hva kan det være?? toppakning?? skjønner ikke... noen som kan hjelpe meg litt.. kjøpte bilen for 1uke sida... radiator og vannpumpe er byttet for 2mnd siden.. og termostaten viser aldri perfekt tempratur på bilen.. står alltid på den streken rett etter blått merke... uansett om jeg har kjørt i flere timer..... noen som har vært bort i dette før ell?? olja er også ganske fin på bilen.. så tror ikke det er noe der...
Captain Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Kan være toppakningen ja, hvordan ser eksosrøyken ut? Siden den bruker såpass mye forsvinner det hvertfall et sted.
MBiMMer Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 hvor mye vann har du fylt da?kan jo ha vært mye luft på den, slik at den har svelt under alt vannet du har fyllt på?
aysaleem Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Skrevet Desember 27, 2008 eksosen er lyseblå aktig.. fylte på kjøleveske men lufta ikke noe.. kan det har noe å gjøre med saken???
BreitBau Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Lyseblå?! Blått er ikke noe bra tegn.. Da står det heller dårlig til med hele motoren.. Jeh holder foreløbig en knapp på luft i systemet.. Men om du er usikker tar du en kompresjonstest på den.. Da får du svar på om pakningen er ok..
aysaleem Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Skrevet Desember 27, 2008 hvordan tar jeg en kompresjonstest ??? har ikke altfor mye peiling på dette enda.. har just kjøpt bilen..min første..men kommer med tida..hehe..
Fixfax Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 man trenger en kompresjon måler, stapper den nedi ett og ett av plughulla og får en til og kjinne (få startern til og gå). husk og ta ut alle pluggene, man vil ikke at den skal starte om du ikke har gjort det anbefaler jeg deg og få hjelp, kjenner sikkert noen som har litt peiling. Først bør du prøve og lufte kjølesystemet, Er det olje gruff i expasjons tanken?
Fixfax Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Dette er en lapp fra en slik måler, alle strekene bør være like lange, eller tilnærmet like lange
aysaleem Skrevet Desember 27, 2008 Forfatter Skrevet Desember 27, 2008 ok..ska prøve å lufte den.. nei det er ikke noe dritt i expasjons tanken heller skjønner du..helt rent lissom.. men har skjønt at du skal ha varm motor og varmen på fullt..får så å åpne lufteskruene??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå