Al Bundy Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 US modellen av E36M3 hadde S52. Det var en M52 motor med noen frobedringer slik at den hadde 240hk... S50 er E36M3 euro og S54 er E46M3..
bmwm50turbo Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 lurer litt på denne motoren selv. er jo nesten genialt å putte oppi en bmw med sekser fra 96 og opp. med nytt toppdeksel er det jo umulig og se forskjell på denne og en 2liter. eukontroll er ingen problem, tror nesten jeg hadde turt og kjørt på biltilsynet med denne også. he he
LianLi Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 US M3 motoren du tenker på? Ja den er vel rimelig lik, bare bytte plastdekselet oppå så er det ingen som vet hvilket motorvolum det er i den, annet enn å se på nummeret. Dog, Euro M3 motoren blir verre
Spiritus Sancti Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Det er jo ikke noe problem og komme mellom eu kontrollen med en s54 motor i en e30. (f eks) De har jo ikke noe med det..
Gjest Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Det er jo ikke noe problem og komme mellom eu kontrollen med en s54 motor i en e30. (f eks)De har jo ikke noe med det.. Hvis et verksted har mistanke om trimming så skal de vel strengt tatt rapportere dette? Ved en prøvekjøring så finner de fort ut at det ikke er en 325i.
Lars89 Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 prøve kjører de vogna og? Skal alltid prøvekjøre bilene for å sjekke om den er forsvarlig å kjøre med, selvoppretting osv.
bmwm50turbo Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 hmm. hadde denne mekanikeren kommet tilbake og sagt at oisann her er det mer enn 150hk hadde jeg tredd han rundt bakpotten men men. er vel ikke meningen og trø til eller?? viss det er nødvendig på en eu kontroll så vet ikke jeg. de skal vel bare opp i 80 og bremse ned og slikt. en synsing fra en mekaniker er vel strengt tatt litt vanskelig. jeg synes naboen sin bil går litt for fort til og være en 2liter hmm dette skal jeg rapportere.
Lars89 Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Ikke meininga å teste toppfarta akkurat, men skal kontrollere at bilen ikke trekker til sida, at bremser funker greit og at det er selvoppretting osv. Ihvertfall det jeg er lært opp til...
Kentan-racing.com Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Lars påpeker faktisk en ting her ja.. de prøvekjører ofte bilene.. og uansett merker du forskjell på en 2l og en m3 us motor.. skiller jo snart 100 hk og det kjennes utroli godt..! og uansett om den går gjennom eu kontroll så kan du fortsatt få problemer.. Kræsjer du og det blir døds ulykke tar dem uansett bilen til kontroll og da blir motor og motor nr sjekket! da kan du ende med og få skyld..
Spiritus Sancti Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 Det jeg hørte av forsikringa og politiet når jeg kræsja med trimma moped (jeg skada venstre beinet veldig, og jeg hadde ikke skylda.) var at selvom trimming var involvert, og du da har kjørt etter forhold/fartsgrense får man ikke skylda automatisk.. Gidder ikke å starte noe svær diskusjon nå, det er bare det jeg fikk forklart av politi og if skadeforsikring for 3 år siden.
Kentan-racing.com Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 Joda.. har det gått etter forholdene pent og pynteli så trenger det ikke skje så stort.. vet det var en volvo med nesten 500 hk i som tok front mot front på en bil her i ålesund.. den ble tatt på bt og konstantert at det var skiftet turbo.. like til motoren ble plukket ut og sjekket innmaten på.. pluss at han hadde datasprut så bt var noe grætne.. men han kom jo sidelengs inn tunnelen i høy fart sies det...
Øyvind L. Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 Det er jo ikke noe problem og komme mellom eu kontrollen med en s54 motor i en e30. (f eks)De har jo ikke noe med det.. Hvis ikke bilen er godkjent med S54 motor så alle verktsted noe med det. Bilen er ikke lov å kjøre med på norske veier da..
bmwm50turbo Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 jo det er jo mulig og se forskjell på en 12 og 24ventiler. men viss man omtrent må fysisk inn og se inni motoren for og se forskjell eller en synsing av en enkelt mann sin mening om hvor mye hester og slikt det er så blir vel det som og hive effektanlegg på og synes at man har fått 30hester mer. det jeg vil fram til er vel det at jeg tror neppe noe verksted er interresert i hvor mye hester det er så lenge det ser originalt ut slik at de ikke får noe problemer.
Spiritus Sancti Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 Det er jo ikke noe problem og komme mellom eu kontrollen med en s54 motor i en e30. (f eks)De har jo ikke noe med det.. Hvis ikke bilen er godkjent med S54 motor så alle verktsted noe med det. Bilen er ikke lov å kjøre med på norske veier da.. Det var det jeg fikk bedskjed om når jeg spurte. Kan også ha noe med at folk ikke "ser forskjell"..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå