Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at pærene bare går istykker etterhverandre? Er snakk om en 92 mod e36 med nye typen lykter med h7pærer.

Bare sånn helt plutselig stopper begge kjørelys pærene å lyse. (dvs de brenner jo av)

Lurer på om det er vanlig at dette skjer med ett par ukers mellomrom? Noen spesiell grunn til at dette skjer?

Skrevet

Begynn med å måle spenningen på kontaktene til pærene. Skjer dette kansje i forbindelse med noe ant elektrisk du slår på eller slår av som går på samme krets fra sikringsbolsen ?

Skrevet

Nei er nettopp det som er litt rart. Har ikke målt spenninga så det kan jeg gjøre, men de slukkes sånn helt plutselig uten at jeg rører noe elektrisk. Kan det være noe som gjør at det plutselig går for mye strøm i ledningene til pærene?

Skrevet

Kan jo være, ville prøvd med då kjøpe en ny spenningsreguklator til dynamoen på biltema ;) Koster vel 49 kr mot gs bildeler sin til ca 400.

Eneste eg kommer på som kobler seg inn sånn plutselig er vel radiatorviften..

Skrevet
Kan jo være, ville prøvd med då kjøpe en ny spenningsreguklator til dynamoen på biltema ;) Koster vel 49 kr mot gs bildeler sin til ca 400.

Eneste eg kommer på som kobler seg inn sånn plutselig er vel radiatorviften..

Radiator vifta?

Stikker innom biltema imårra:)

Skrevet

Ja, hvis den er elektrisk så er det eneste jeg kommer på som kobles av og på styrt av temp sensoren. Men tviler egentlig på at den har noe med dette å gjøre. Prøv å skifte spenningsregulatoren ..

Skrevet

elvifte på ein e36. Har vel viskose dei fleste BMW`er. Har vore ute for at oen pære merker er meir avhengig av stabil ladesepenning enn andre. prøv med eit anna pæremerke. Men som sakt lengre oppe so har de ein tendens til og ryke på eine siden so andre. Kan faktisk vere uavhengig om dei va bytta likt eller ikke. PGA når den eine ryker får den andre i den kretsen større spenning. deerav ryker den og.

Skrevet
PGA når den eine ryker får den andre i den kretsen større spenning. deerav ryker den og.

Hovedlysene er jo koblet i to ulike kretser, er ikke noe som tilsier at den andre siden blir tilført høyere strømstyrke som følge av brudd i ene kretsen..

Skrevet
Hvis pærene ble byttet likt sist du skiftet så er det vel ganske vanlig at di har tilnærmet lik levetid eller !.

Er enig i det, men trodde pærer hadde litt lengre levetid en 14dager??

Skrevet
PGA når den eine ryker får den andre i den kretsen større spenning. deerav ryker den og.

Hovedlysene er jo koblet i to ulike kretser, er ikke noe som tilsier at den andre siden blir tilført høyere strømstyrke som følge av brudd i ene kretsen..

Va litt kjap i skrivngen der. alt julamaten og øla som har fått hjernen i litt sirup..

Skrevet
Også viktig og ikke ta på selve pæra (glassdelen) før du setter den inn, da dette også dreper pærer temmelig fort pga fett osv..

Jeg veit, og tror jeg var "forsiktig" med det. Det første som skjedde når jeg kjøpte bilen også var at begge pærene røyk. Derfor jeg stussa over at de røyk igjen nå med en gang :P

Skrevet

Det er ingen tvil om at det er et eller annet helt galt med spenningen. Sjekk ladespenningen ved dynamoen og sjekk hva spenningen er ved pæresokkelen... jeg tipper at det er 15-16 Volt der siden pærene går hele tiden. Hvis alt er som det skal være kan alminnelige H7 pærer holde 3-4 år... eller ca. 100000 Km.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...