Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For mye spenningsvariasjoner kan redusere levetiden til en pære. Har ingenting med strøm og gjøre, da pærene ikke vokser og plutselig trekker mer strøm. Det er spenningen som varierer.

Skrevet
Det er ingen tvil om at det er et eller annet helt galt med spenningen. Sjekk ladespenningen ved dynamoen og sjekk hva spenningen er ved pæresokkelen... jeg tipper at det er 15-16 Volt der siden pærene går hele tiden. Hvis alt er som det skal være kan alminnelige H7 pærer holde 3-4 år... eller ca. 100000 Km.

Jeg trodde også at pærene skulle leve lengere en 14dager :P

For mye spenningsvariasjoner kan redusere levetiden til en pære. Har ingenting med strøm og gjøre, da pærene ikke vokser og plutselig trekker mer strøm. Det er spenningen som varierer.

men andre ord bare bytte spenningsregulatoren eller?

Du veit jo like godt som jeg at jeg ikke har peil på slike elektriske feil så ikke drep meg Marius :P

Skrevet

Det hadde vært ønskelig med H7 pærer som varer i flere år men i realiteten holder di ikke mere en ca 1 år. (Er det biltema pærer du brukte foresten) Hadde det vært alt for høy spenning på hovedlyspærene hadde det vel muligens røket noen flere pærer på bilen ?. da spenningen fordeles ca likt til alle forbrukere.

Skrevet

Bonden, dette beroer selvfølgelig på kontaktpunkter, men i ett "perfekt" nett, så stemmer teorien din, om lengdene til de forskjellige forbrukere er lik.

kvalitet på pære (hvor godt den tåler variasjoner) samt ledningsnettets øvrige oppbygging er alle faktorer som spiller inn.

Jeg ville prøvd med ett nytt sett med lyspærer (Kanskje ikke Biltema)

Men før man bytter eventuelt en spenningsregulator, så må man måle den aktuelle spenningen som er ved forbruker(e) ( i dette tilfelle, to lyspærer)

Skrevet
Bonden, dette beroer selvfølgelig på kontaktpunkter, men i ett "perfekt" nett, så stemmer teorien din, om lengdene til de forskjellige forbrukere er lik.

kvalitet på pære (hvor godt den tåler variasjoner) samt ledningsnettets øvrige oppbygging er alle faktorer som spiller inn.

Jeg ville prøvd med ett nytt sett med lyspærer (Kanskje ikke Biltema)

Men før man bytter eventuelt en spenningsregulator, så må man måle den aktuelle spenningen som er ved forbruker(e) ( i dette tilfelle, to lyspærer)

Tror kanskje jeg tar turen til deg en kveld du har tid jeg :P hehe. Kjøpte ikke tema pærer den første gangen men etter det så var det tema pærer:)

Skrevet
Det hadde vært ønskelig med H7 pærer som varer i flere år men i realiteten holder di ikke mere en ca 1 år.

Neida... de originale H7 pærene i vår E46 holdt i over 4 år (ca. 120000 Km). Moderne halogenpærer ryker fort ved ujevn spenning, men ujevnheten skal medføre en høyere spenning enn ca. 13,5-14 Volt. Osram tester deres halogenpærer ved 13,2 Volt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...