Gå til innhold

fusking i 318is e36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en bmw 318is e36 som fusker noen ganger ved litt gasspådrag, og sperrer hele tiden ved rundt 4000omdr. dette er da den er varm.. skjer ikke noe spesielt når den er kald..

Har prøvd å bytte lamdaen, luftmassemåleren, plugger og katalysatoren.. og nå begynner jeg å bli lei av å kaste bort penger Håper dere har et godt forslag på hva dette kan være?

MVH Mathias :D

Skrevet
Høres ut som om bensinpumpa har gjort jobben sin.

Lyser det i motorfeillampa?

ja, det kan jo hende.. nei det gjør ikke det, fant ikke noen feil på diagnosetesten heller...

Skrevet

Jeg ville byttet bensinpumpa og prøvd da.

Du har sikkert noen kjente som kan låne deg en, så slipper du å kjøpe en ny før du vet om det er det som er problemet.

Skrevet
Jeg ville byttet bensinpumpa og prøvd da.

Du har sikkert noen kjente som kan låne deg en, så slipper du å kjøpe en ny før du vet om det er det som er problemet.

ja tenker nok jeg vil prøve på det da ja.. takk får svar :)

Skrevet

Hvorfor skal motoren fuske med sportsfilter?

Dersom motoren sperrer som med en turtallsperre og ikke ved at det er for lite mating så er nok feilen en føler el. lignende. Kontrollert gasspjeldposisjonsføleren? Min fuska, hærka og hosta når den var gåen.

Ta en systematisk feilsøking istedenfor å bare skifte masse deler. Mye billigere :lol:

Skrevet
Høres ut som om bensinpumpa har gjort jobben sin.

Lyser det i motorfeillampa?

ja, det kan jo hende.. nei det gjør ikke det, fant ikke noen feil på diagnosetesten heller...

Har også en e36 318 is pumpe, du kan få for 300 kroner:) kan sende om nødvendig:)

Skrevet

kan være tett bensinfilter! en kamerat hadde det slik på sin citroen! men dog skulle jo det også skjedd når den var kald da.. men går jo an å prøve!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...