Gå til innhold

Løsne viskosekobling, HOW?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hej. har finni en motor med viskosekobling, men får den faen ikke av. det gjelder den store mutteren (32 mm links gjenger) som viftebladet er kobla til. Noen som har noen ideer? sett i haynes boka, men den sier det bare er å slå litt på fastnøkkelen, det funker ikke, for mutteren går bare rundt.. Hjelp meg vær så snill ^^,

Mvh Magnus Hauso

EDIT: er en m40 motor.

Skrevet

Jeg brukte en stor skiftenøkkel fra undersiden til å holde fast et av remhjulene.

Satt ganske fast helt til den plutselig løsnet og kunne skrues uten motstand, så det gikk noe hardt utover knokene på ene hånden..

Skrevet

dårlig med viftereim. er det lettere hvis man er 2 stk kanskje? en til å holde, og en til å denge? men hvor skal man holde når det ikke er reim på den`? :P

Skrevet

Du drar imot med en 10mm på vannpumpe hjulet vist du har plass ;)

vist ikkje kiler du mellom vannpumpa hjulet og hjulet til veiva ;) funker ALTID ;)

Skrevet

Sett en 10mm fastnøkkel på den ene 10mm skruen, og la den hvile/presse mot den neste skruen og hold godt i mot, sett på en 32mm fastnøkkel/skiftnøkkel og gi den ett hardt slag links, og vips så bør viskosekoblingen være løs.

Skrevet

noen som kunne lagt ut noen bilder osv, for jeg skjønner ikke helt hvilke skruer dere mener:P og vannpumpehjulet, hvilke av de er det? ;) Tusen takk for raske og nyttige svar, keep em coming:D

Skrevet
noen som kunne lagt ut noen bilder osv, for jeg skjønner ikke helt hvilke skruer dere mener:P og vannpumpehjulet, hvilke av de er det? ;) Tusen takk for raske og nyttige svar, keep em coming:D

Vannpumpe hjulet er det som er bak viskosekoblinga ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...