Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer vel veldig ann på skiboksen..

Den fader`n har, som vi brukte på gamle 320`n vi hadde lå vi i 200 km/h på autobahn med uten prob..

Er en sånn type skiboks som ligger omtrent helt nedtil taket.. Var faktisk så touringen ble litt kul med ski boksen..:) Var lakkert i samme farge som bil..

Skrevet
Hvor fort kan man kjøre forsvarlig me skiboks på taket? 80km/h er jo greit,men tenkte litt mer på danmark og tyskland!??

er nok ikke mindre luftmotstand i danmark og tyskland. hviss boksen har en grense på maks 80 i norge er det nok det i andre land også :P

står vel i boksen eller i papirene til boksen hvor mye den skal klare.

Skrevet

En svær firkanta boks hadde jeg ikke kjørt over 100 med da bilen føles ustabil og lett for å bli tatt av vinden. Men er den lav og fin er det bare å gasse på :twisted:

Skrevet

Har vel hatt borti 140 i korte stunder, men med tanke på denne historien:

http://www.ba.no/nyheter/article3878132.ece

hvor flere takbokser blåste av i stormen, tar jeg det litt mer med ro herretter.

Da vi kom inn på E6 ved Drøbak før jul, blåste det så pass kraftig at jeg la meg på 90km/t for å være sikker. :)

Skrevet

Absolutt; vindforholdene er noe man bør passe minst like godt på som hastigheten: Jeg kjenner folk som har fått ødelagt skiboks av sidevind mens de kjørte i 60km/t i stiv kuling (som ikke akkurat er ekstremvær).

Skrevet

Hvor mange kg som befinner seg i boksen spiller også inn. Fyller du den med øl i Tyskland vil jeg ikke anbefale hastigheter opp mot 200 :lol:

Hvis du ikke har noen papirer på boksen din sjekk opp med selger/importør/produsent slik at du ikke overlaster den og kjører fort.

Er vel forskjell fra bil til bil hvor mye det er lov til å ha på taket også.

Skrevet

Max taklast varierer litt fra bil til bil, men sier man rundt 70kg er man uansett ikke så langt unna. Hvis man da også legger inn 20-30 kg i egenvekt på takboksen, blir det ikke så mange pils man kan ha på taket :)

Vindstyrke storm er rundt 90-100km/t. Kommer en selv i samme fart når en vindkule tar tak, er det store krefter som sliter i takboksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...