fast Dog Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Hvor fort kan man kjøre forsvarlig me skiboks på taket? 80km/h er jo greit,men tenkte litt mer på danmark og tyskland!??
Madsi Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 kjørte hjem fra fjellet igår, hadde 140 på enkelte strekninger, 0 problem =)
Thomaz Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Kommer vel veldig ann på skiboksen.. Den fader`n har, som vi brukte på gamle 320`n vi hadde lå vi i 200 km/h på autobahn med uten prob.. Er en sånn type skiboks som ligger omtrent helt nedtil taket.. Var faktisk så touringen ble litt kul med ski boksen.. Var lakkert i samme farge som bil..
Sjøbuse Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Hvor fort kan man kjøre forsvarlig me skiboks på taket? 80km/h er jo greit,men tenkte litt mer på danmark og tyskland!?? er nok ikke mindre luftmotstand i danmark og tyskland. hviss boksen har en grense på maks 80 i norge er det nok det i andre land også står vel i boksen eller i papirene til boksen hvor mye den skal klare.
Lars89 Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 En svær firkanta boks hadde jeg ikke kjørt over 100 med da bilen føles ustabil og lett for å bli tatt av vinden. Men er den lav og fin er det bare å gasse på
BRIO Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Har vel hatt borti 140 i korte stunder, men med tanke på denne historien: http://www.ba.no/nyheter/article3878132.ece hvor flere takbokser blåste av i stormen, tar jeg det litt mer med ro herretter. Da vi kom inn på E6 ved Drøbak før jul, blåste det så pass kraftig at jeg la meg på 90km/t for å være sikker.
Der Barockengel Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Absolutt; vindforholdene er noe man bør passe minst like godt på som hastigheten: Jeg kjenner folk som har fått ødelagt skiboks av sidevind mens de kjørte i 60km/t i stiv kuling (som ikke akkurat er ekstremvær).
opt Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Hvor mange kg som befinner seg i boksen spiller også inn. Fyller du den med øl i Tyskland vil jeg ikke anbefale hastigheter opp mot 200 Hvis du ikke har noen papirer på boksen din sjekk opp med selger/importør/produsent slik at du ikke overlaster den og kjører fort. Er vel forskjell fra bil til bil hvor mye det er lov til å ha på taket også.
BRIO Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Max taklast varierer litt fra bil til bil, men sier man rundt 70kg er man uansett ikke så langt unna. Hvis man da også legger inn 20-30 kg i egenvekt på takboksen, blir det ikke så mange pils man kan ha på taket Vindstyrke storm er rundt 90-100km/t. Kommer en selv i samme fart når en vindkule tar tak, er det store krefter som sliter i takboksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå