Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Twin turbo er 2 turbo som jobbar likt konstant. mens bi turbo er 2 mens det er hovudsakli ein som jobba.

Ganske sikkert på det :)

ikkje drep meg, viss eg har feil :P

Skrevet

Bi turbo er en liten og en stor turbo. Den lille funker på lavt turtall, og den store slår inn på senere turtall. dette gjør at man får mer krefter på lavt turtall, og mye gjevnere drag på hele spekteret...

Skrevet

Ingenting, men det sies ofte bi hvis det er forskjellig størrelse på de (en til lave og en til høye turtall)

Skrevet
Bi turbo er en liten og en stor turbo. Den lille funker på lavt turtall, og den store slår inn på senere turtall. dette gjør at man får mer krefter på lavt turtall, og mye gjevnere drag på hele spekteret...

var det jeg trodde å, så =)

Skrevet

Jeg trodde før at twinturbo var at det var en liten og en stor turbo og den lille spant på lave turtall og den store tok over ved høyere, for å begrense turbolagg.

Men mener at jeg har fått bekreftet at det kun er to forskjellige navn, altså at twinturbo og biturbo er nøyaktig det samme. Og at det ikke er noen definisjon på om det er to like turboer eller om den andre er mindre enn den andre.

Skrevet

Bi-turbo er italiensk og betyr visstnok twinturbo.

Dette kan også bekreftes med at det stort sett er montert på V6 motorer som bør ha 2 like store turboer for å unngå lange grenrør og de ulempene det drar med seg.

Hvis en setter en liten og en stor på hver sine 3syl så vil det bli forskjell i eksostrykket på motoren og de 3syl som står med den minste turboen vil få mindre fyllingsgrad og gå varmere samtidig som de vil gi mindre effekt. Dette ville jo ikke noen oppegående motorbygger gjort.

Skrevet

Bi og twin er akurar det samme! Bare se på alpina b10 bi-turbo og audi rs4 som blir kalt bi turbo. 2 identiske turboer bå begge.

Skrevet

ok... så når du kjøper en s4 med 2,7 BI-turbo, så er det egentlig bare en vanlig twin-turbo?? en kompis kjøpte seg det ista, også har jeg egentlig alltid lurt på dette...

Skrevet

det stemmer nok det. veldig uvanlig med 2 forskjellige turboer. Blir ett kompisert system bare å få styrt dem pga en nesten må ha ventiler som åpner og lukker alt etter hvilke turbo som skal være aktiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...