Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoi!

Tok et lite bilde av bilen etter vask istad og tenkte jeg måtte prøve å senke litt i photoshop.

Resultatet ble jeg veldig fornøyd med, og julegaveoverskuddet begynte å brenne litt i lomma. Men jeg har ikke tenkt meg noen stiv og subbete vogn.

Så jeg lurer på om det er noen med godt øyemål som kan anbefale senk som vil bli seende omtrent ut som på bildet?

Senket

DSC00793Senket.jpg

Originalen

DSC00793.jpg

Skrevet

Det er nå greit, kan ikke få i pose og sekk...

Men er usikker på hvor mange mm det er snakk om. Får vel bare ut med målebåndet:)

Dersom det ikke er snakk om mer enn 25-30mm holder det vel å bytte kun fjærene?

Skrevet

E46 kan du få opptil 80mm senk på så er bare og velge og vrake.

Men 80mm vil gi deg problemer på vinterstid og i fartsdumper.

Va du vil ha, er avhengi av va du liker og va som passer deg..

Er vel mellom 30 og 40mm det er mulig og få på orginale støtdempere uansett modell..

Skrevet

Får vell godkjent det selv om det senker mer å, men støtdemperne vil slites raskt å ikke virkre oppptimalt,

Fikk min godkjent med 60mm å orginale dempere. En ting er det som står i papirene, men på biltilsynet måler de en eller annen plass på understellet å regner avvike utifra hva det skal være fra fabrikk. Ble stående i vognkorte mitt at den var senket 2,94cm eller no... Skjønte aldri det der..

Skrevet

pm meg hvis du vil kjøpe ett par hr senkefjører av mg:) har ett sett liggendes til 318 ci som satt på bilen når jg kjøpte den. tror ikke dem satt der lenge. slenger ved ett bilde av bilen med de fjærene på med originale mtec demper og 19" felger.

b28qhkf271ofg7f108r7.jpg

37ur5tli1pz2jxak9xi7.jpg

Skrevet

Du burde kanskje tatt utgangspunkt i andres erfaringer om antall mm senking, og ikke et photoshoppet bilde :wink:

Jeg senket min E46 sedan med 35/20 H&R fjærer. Dette ble helt konge utsendemessig og mtp kjøreegenskaper. Men nå er sikkert coupeen litt annerledes ...?

Enig i at det ikke bør være for mye. Har sett noen coupe/cab`er som virker litt "tung i ræva". Men om senken skal godkjennes i vognkort så skal det være minimum 10 cm klaring fra bakken opp til bilen :wink:

Her er min :)

IMG_1305_kopi.jpg

Skrevet
Du burde kanskje tatt utgangspunkt i andres erfaringer om antall mm senking, og ikke et photoshoppet bilde :wink:

Her er min :)

IMG_1305_kopi.jpg

Det er sant, Men hadde håpet noen kanskje kunne kjenne igjen høyden på bildet...

Men den senken din ser jo ut som et greit kompromiss mellom høyde og funksjonalitet! Liker heller ikke "baktunge" biler.

Skrevet

copue er vel senket 15 mm orginalt!?

så da tror jeg det blir fint med ett 40/30 sett... pr øyemål kan det se ut som noe rundt der, men mange fjærer senker forskjellig utifra fabrikant.... kan godt stå 40/40 på pakka,men i RLsenker den mer, eller mindre, i forholdt til et annet merke...

Skrevet

De fleste vil nok anbefale senk +/- 40/20. Da bytter du bare fjærene. Jeg ville ikke senket min noe mere. Slik den er nå har jeg ingen problemer med framkommelighet eller komfort. Og utseende er merkbart forbedret!

Men det ligger mange tråder og bilder på forumet, så du kan se eksempler på alt. Bare å bla litt :wink:

Skrevet

Selv kjører jeg coilover, og strålende fornøyd med det... kjører ca 60/40 ifølge papirene. syns ikek det ser så mye ut egentlig men...

i7oddsqihc8d51pizb1z.jpg

w76fcdruwd90mgrz3y16.jpg

Skrevet
Hoi!

Tok et lite bilde av bilen etter vask istad og tenkte jeg måtte prøve å senke litt i photoshop.

Resultatet ble jeg veldig fornøyd med, og julegaveoverskuddet begynte å brenne litt i lomma. Men jeg har ikke tenkt meg noen stiv og subbete vogn.

Så jeg lurer på om det er noen med godt øyemål som kan anbefale senk som vil bli seende omtrent ut som på bildet?

Senket

DSC00793Senket.jpg

Originalen

DSC00793.jpg

Er det senket? : O hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...