Sir Hofstad Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Lukter frostveske av eksos. Drar man en konklusjon mot topp/pakning med slike opplysninger så er man jo full av fordommer kan man si. ?? Har begynt å falle litt bort fra toppakningsporblematikken igjen etter noen år med overbevisning av at "alt" med røyk i eksosen, vann i olja osv betød det her.., men så klart, om motoren er av eldre årgang og ungdomskjørt så er det vel på tide med ny pakning snart likevel. Som jeg skrev ovenfor er jo en komp.test. av motoren en lettvinn måte å søke etter lekkasje i pakningen på. Lukte frostæske av eksos kan være litt vanskelig å kjenne, for det kan på denne årstiden utmerket godt være kondens i eksosen. Er det skikkelig kaldt og litt smått høy luftfuktighet så ryker det jo av bilene uansett om de er varm eller kald.. Dersom det blir borte vann, må man jo finne ut hvor dette tar veien. Men veldig mange som har eid en M50 har vært borti at det over natten, plutselig har blitt tomt i ekspansjonstanken. Ingen forklaring, og ingen søl, bare at det er borte.. Derettr kan man fylle på igjen en liter, og da er det intet vanntap overhodet igjen på lang lang tid.. Vann i olje er også usikkert om man drover med mye småkjøring, og olje i vannet, vel.. Trenger ikke på død og liv være farlig det heller Henger meg på den. Har 1 stk m50 og 1 stk m52, så den er grei. E39'n damper som ett tog for tiden uten at det plager hverken meg eller motoren. Men har trådstarter litt peil, så vet han om det er frostveske i kondensen bak der. Ta ett passe godt magedrag gjennom munnen i dampen bak der, så kjenner du det lett. Søtlig smak på tungen levner ingen tvil. Får du bare brekkninger etter noen minutters innåndig, så er det trolig bare stryk på eu kontrollen på avgassmåling og en ellers dårilig dag videre man får. Jeg personlig har bare forholdt meg til trådstarters opplysninger, hvilket da med sikkerhet skulle tilsi topp/pakning. Man får ikke kjøleveske i eksos av et lekkende varmeregister f.eks. Innånding av kjølevæskedamp er livsfarlig...
wabby Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Innånding av kjølevæskedamp er livsfarlig... Husker jeg hadde kjøpt en mazda 626 for vrakpanten engang... fulge med masse drit i bagasjerommet. Spylervæske, bremsevæske, sprayer av ymse slag og mye mer... En dag gikk jeg tom for spylerveske og tok den som lå baki og fylte på. Kjørte videre og spylte. Vinduet ble sabla rent, men FY FAEN for en lukt. Stakk som et helvete, skarp, og begynte nesten å renne av øynene. Viste seg at tidligere eier hadde brukt spylerveskedunken til å ha frostveske i da bilen brukte litt vann... Det er noe av det værste jeg har vært borti. URK!.... Men rent ble det.
marius paulsen Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Innånding av kjølevæskedamp er livsfarlig... kjøleveskeveske er ikke noe farlig annet enn vist du drikker det! er det derimot blandet med eksos så er jo selve eksosen farlig da!
Sir Hofstad Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 ca 1,5 dl er dødelig for et voksent menneske ved svelging. (http://www.helsebiblioteket.no/Forgiftn ... /11093.cms, her er 30 ml nevnt som nok mengde for å bli forgiftet...) I dampform mindre mengder. For oss som jobber på verksted er det krav til dusj osv som øyeblikkelig hjelp ved utsetting for damp... Forøvrig til trådstarter: Her finner dere noen retningslinjer, samt en del gode tips om forumet som kan gjøre forumhverdagen enklere for deg. 1. Noen få retningslinjer: 1. Fornuftige trådnavn/overskrifter - Forsøk å skrive fornuftige og fortellende overskrifter på tråder dere lager! Hjelp!! eller lignende sier ingenting om hva du vil ha hjelp med. Det gjør at mange unødig må klikke seg inn på tråden din, samt at det ikke er sikkert at de som faktisk kan hjelpe deg sjekker den. 2. Skriv skikkelig norsk - Alle kommer ikke fra det stedet du kommer fra, så ikke alle skjønner dialekta di eller SMS-språket ditt. Prøv derfor å skrive korrekt norsk. Om det er bokmål eller nynorsk er helt urelevant. Vi har nok alle forståelse for at folk kan ha dysleksi eller av andre grunner ikke kan perfekt norsk, men skriv så godt bokmål eller nynorsk som du kan - det er godt nok for oss!
Hauso Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Fy faen så mangen tåplige svar ! Says who? xD
Ballder Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Innånding av kjølevæskedamp er livsfarlig... Det er også petroleums produkter som f.eks. opptas via huden, men lever ennå. Varmer sjeldent opp frostveske for og sniffe den, så tror jeg skal klare meg noen få år til, men ja. Fordampet frostveske er kreft fremkallende så det holder.
Sir Hofstad Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Innånding av kjølevæskedamp er livsfarlig... Det er også petroleums produkter som f.eks. opptas via huden, men lever ennå. Varmer sjeldent opp frostveske for og sniffe den, så tror jeg skal klare meg noen få år til, men ja. Fordampet frostveske er kreft fremkallende så det holder. Finn et petroleumsprodukt som gir alvorlig forgitfning med30 ml.
Ballder Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Innånding av kjølevæskedamp er livsfarlig... Det er også petroleums produkter som f.eks. opptas via huden, men lever ennå. Varmer sjeldent opp frostveske for og sniffe den, så tror jeg skal klare meg noen få år til, men ja. Fordampet frostveske er kreft fremkallende så det holder. Finn et petroleumsprodukt som gir alvorlig forgitfning med30 ml. Snakket vel generelt om skadevirkningen av frostveskedamp gjentatte ganger, og ikke akkurat avhengighets drikking. Opptaket jeg nevnte på var gjennom huden, så setter du 30 ml Castrol edge inntravinøst, så tipper jeg du bikker over etterhvert. Snakket altså om exponering av diverse stoffer over tid.
Sir Hofstad Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Jeg mente ikke annet enn at glykol er farlig.
Andreas1 Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Finn et petroleumsprodukt som gir alvorlig forgitfning med30 ml. Kanskje ikke petroleumsprodukt, men rødspriten fra Biltema er ganske skummel Fra spøk til alvor; Elendig topic på denne tråden
Ballder Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Jeg mente ikke annet enn at glykol er farlig. Jeg pøvde heller aldri og avkrefte det.
Sir Hofstad Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Innånding av kjølevæskedamp er livsfarlig... Det er også petroleums produkter som f.eks. opptas via huden, men lever ennå. Varmer sjeldent opp frostveske for og sniffe den, så tror jeg skal klare meg noen få år til, men ja. Fordampet frostveske er kreft fremkallende så det holder. Finn et petroleumsprodukt som gir alvorlig forgitfning med30 ml. Snakket vel generelt om skadevirkningen av frostveskedamp gjentatte ganger, og ikke akkurat avhengighets drikking. Opptaket jeg nevnte på var gjennom huden, så setter du 30 ml Castrol edge inntravinøst, så tipper jeg du bikker over etterhvert. Snakket altså om exponering av diverse stoffer over tid.
Rotax8 Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Skrevet Januar 1, 2009 du har sikkert kjørt den hardt på kald motor så det er din egen feil........ kansje du bruke å hardkjøre dine motora men d jør ikje eg, har hadd såpass mange kjøretøy at så dom e eg ike, å eg veit at d e alu topp. da e d fårje eiar såm har kjørtd hardt, har akoratt henta bil sjønne du.. Ok, det er bra kanskje jeg fikk feil inntrykk av deg. Uansett hvist du nettopp har kjøpt bilen og det er mindre enn 2 uker siden ville jeg straks ha kontaktet han du kjøpte bilen av og konfrontert han med problemet. Jeg er nokså sikker på at det er 2 ukers "angrefrist" på biler i privatmarkede hvist det ev. skulle oppstå større problemer som du har nå. Du kan iallefall få selgeren til å dekke de. jauda veit det, men eg har bytta i en sierra å en mach z 800, men syns det er dårli, før eg trenger bil på arbeid, så må låne meg bil eller sykelemme meg pga dettan, ja har nån i familien såm kjøre bilcross 325 m20b25 så skal høre med han ka som kan være feilen hær, men blir å ytte divæsje på motor før at eg ska ha bil en stuns, toppaking,toppdekselpakning osv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå