Dirty Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Snakk om å være fulle av fordommer voksne folk. faen feiler det dere? blir flau. hvordan holder den seg på temp og har du varme i varmeapparatet ?
CrZyWiz Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Ja den detaljen kunne overses midt i kveldsmaten. Men isåtilfelle er det jo ikke noe å tenke på...av med toppen isåfall.
BreitBau Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Numero Uno: Når man går inn på ett bmw forum og kaller Bmw jævla drittbiler.. Så er det vel kanskje ikke rart at man trigger selvførsvars modusen i Entusiastene sin tankegang? Måten trådstarter stiller spørsmålet, med etterfølgende kommentarer, oppfordrer jo ikke til "voksne" svar.. Uansett mener nå jeg at om en motor er så ømfintlig som enkelte av dere sier her, så bør vel kanskje ikke denne motoren selges på privatmarkedet til eldre besteforeldre, travle foreldre og folk uten mekanikerkompetanse.. Ærligm talt, hva er det vi sier om vårt eget merke? At de har ømfintlige motorer som helst bør byttes olje på hver 5000 km, og som må varmes i 15 minutter før kjøring? Jeg ser jo poenget med å ta best vare på ting, men det skal da kunne brukes av andre enn entusiaster.. Så nummer to.. Hvis jeg var deg, ville jeg hatt bilen på komp test. Det er den enkleste måten å finne lekasje i topp-pakning på. Forøvrig kan det som noen sier være en sprekk i toppen, og da er problemet litt værre. Dersom kjølevæske forsvinner kan det utmerket godt være en lekkasje, der stråler spruter ned på en varm blokk og derfor blir borte uten noe som helst slags synlige vannflekker under bilen.. Til slutt vil jeg bare si at løsningen nok kan være mange ting, men det enkleste er å begynne med komp test og se om det viser no her..
Ballder Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Snakk om å være fulle av fordommer voksne folk. faen feiler det dere? blir flau. hvordan holder den seg på temp og har du varme i varmeapparatet ? Lukter frostveske av eksos. Drar man en konklusjon mot topp/pakning med slike opplysninger så er man jo full av fordommer kan man si. ?? En del biltyper har sirkulasjon av kjølevann i innsugsmanifoil også, så selvsagt kan den "forbrenne" kjøleveske ved feil her også, men den muligheten tror jeg er liten. Tror heller ikke m20 kjører vann i innsugsmanifoil.
Rotax8 Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Skrevet Desember 31, 2008 du har sikkert kjørt den hardt på kald motor så det er din egen feil........ kansje du bruke å hardkjøre dine motora men d jør ikje eg, har hadd såpass mange kjøretøy at så dom e eg ike, å eg veit at d e alu topp. da e d fårje eiar såm har kjørtd hardt, har akoratt henta bil sjønne du..
Rotax8 Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Skrevet Desember 31, 2008 Numero Uno:Når man går inn på ett bmw forum og kaller Bmw jævla drittbiler.. Så er det vel kanskje ikke rart at man trigger selvførsvars modusen i Entusiastene sin tankegang? Måten trådstarter stiller spørsmålet, med etterfølgende kommentarer, oppfordrer jo ikke til "voksne" svar.. Uansett mener nå jeg at om en motor er så ømfintlig som enkelte av dere sier her, så bør vel kanskje ikke denne motoren selges på privatmarkedet til eldre besteforeldre, travle foreldre og folk uten mekanikerkompetanse.. Ærligm talt, hva er det vi sier om vårt eget merke? At de har ømfintlige motorer som helst bør byttes olje på hver 5000 km, og som må varmes i 15 minutter før kjøring? Jeg ser jo poenget med å ta best vare på ting, men det skal da kunne brukes av andre enn entusiaster.. Så nummer to.. Hvis jeg var deg, ville jeg hatt bilen på komp test. Det er den enkleste måten å finne lekasje i topp-pakning på. Forøvrig kan det som noen sier være en sprekk i toppen, og da er problemet litt værre. Dersom kjølevæske forsvinner kan det utmerket godt være en lekkasje, der stråler spruter ned på en varm blokk og derfor blir borte uten noe som helst slags synlige vannflekker under bilen.. Til slutt vil jeg bare si at løsningen nok kan være mange ting, men det enkleste er å begynne med komp test og se om det viser no her.. takk før svare:)
Rotax8 Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Skrevet Desember 31, 2008 Snakk om å være fulle av fordommer voksne folk. faen feiler det dere? blir flau. hvordan holder den seg på temp og har du varme i varmeapparatet ? nei tæmp e fin å d e varme når eg har fylt på væske tel d kjæm ut sprute ut av luftinga på radiatorn da, men kjhøre litt så må eh ha på masse vatn, va å såg på motorn dær va d såkalte Ånderøret, går d vatn jønna før kjæm kjølevæska ut d, så har en lekarsje dær, har bestilt nytt rør å pakninge, http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... Ref=Direct NR.11
E36Cab1 Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Skriv bokmål helst,skjønner svært lite av dialekta di
Kure Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 du har sikkert kjørt den hardt på kald motor så det er din egen feil........ kansje du bruke å hardkjøre dine motora men d jør ikje eg, har hadd såpass mange kjøretøy at så dom e eg ike, å eg veit at d e alu topp. da e d fårje eiar såm har kjørtd hardt, har akoratt henta bil sjønne du.. Håper virkelig du finner ut av problemene. Høres nok ut som sprukket topp eller defekt topp pakning, som flere hinter til her. Men en annen liten sak. Jeg har ikke noe i mot dialekter, men blir relativt sliten av å lese blanding av dialekt og sms språk som dette. Hadde du skrevet en lang forklaring med dette språket, så hadde ikke jeg orket å lese mange linjene...... Håper jeg ikke fornærmer så veldig mange nå...
BreitBau Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Lukter frostveske av eksos. Drar man en konklusjon mot topp/pakning med slike opplysninger så er man jo full av fordommer kan man si. ?? Har begynt å falle litt bort fra toppakningsporblematikken igjen etter noen år med overbevisning av at "alt" med røyk i eksosen, vann i olja osv betød det her.., men så klart, om motoren er av eldre årgang og ungdomskjørt så er det vel på tide med ny pakning snart likevel. Som jeg skrev ovenfor er jo en komp.test. av motoren en lettvinn måte å søke etter lekkasje i pakningen på. Lukte frostæske av eksos kan være litt vanskelig å kjenne, for det kan på denne årstiden utmerket godt være kondens i eksosen. Er det skikkelig kaldt og litt smått høy luftfuktighet så ryker det jo av bilene uansett om de er varm eller kald.. Dersom det blir borte vann, må man jo finne ut hvor dette tar veien. Men veldig mange som har eid en M50 har vært borti at det over natten, plutselig har blitt tomt i ekspansjonstanken. Ingen forklaring, og ingen søl, bare at det er borte.. Derettr kan man fylle på igjen en liter, og da er det intet vanntap overhodet igjen på lang lang tid.. Vann i olje er også usikkert om man drover med mye småkjøring, og olje i vannet, vel.. Trenger ikke på død og liv være farlig det heller
Azeton Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Fyll vannkanalen med sement så er du kvitt problemet..
Ballder Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Lukter frostveske av eksos. Drar man en konklusjon mot topp/pakning med slike opplysninger så er man jo full av fordommer kan man si. ?? Har begynt å falle litt bort fra toppakningsporblematikken igjen etter noen år med overbevisning av at "alt" med røyk i eksosen, vann i olja osv betød det her.., men så klart, om motoren er av eldre årgang og ungdomskjørt så er det vel på tide med ny pakning snart likevel. Som jeg skrev ovenfor er jo en komp.test. av motoren en lettvinn måte å søke etter lekkasje i pakningen på. Lukte frostæske av eksos kan være litt vanskelig å kjenne, for det kan på denne årstiden utmerket godt være kondens i eksosen. Er det skikkelig kaldt og litt smått høy luftfuktighet så ryker det jo av bilene uansett om de er varm eller kald.. Dersom det blir borte vann, må man jo finne ut hvor dette tar veien. Men veldig mange som har eid en M50 har vært borti at det over natten, plutselig har blitt tomt i ekspansjonstanken. Ingen forklaring, og ingen søl, bare at det er borte.. Derettr kan man fylle på igjen en liter, og da er det intet vanntap overhodet igjen på lang lang tid.. Vann i olje er også usikkert om man drover med mye småkjøring, og olje i vannet, vel.. Trenger ikke på død og liv være farlig det heller Henger meg på den. Har 1 stk m50 og 1 stk m52, så den er grei. E39'n damper som ett tog for tiden uten at det plager hverken meg eller motoren. Men har trådstarter litt peil, så vet han om det er frostveske i kondensen bak der. Ta ett passe godt magedrag gjennom munnen i dampen bak der, så kjenner du det lett. Søtlig smak på tungen levner ingen tvil. Får du bare brekkninger etter noen minutters innåndig, så er det trolig bare stryk på eu kontrollen på avgassmåling og en ellers dårilig dag videre man får. Jeg personlig har bare forholdt meg til trådstarters opplysninger, hvilket da med sikkerhet skulle tilsi topp/pakning. Man får ikke kjøleveske i eksos av et lekkende varmeregister f.eks.
E36Cab1 Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Lukter frostveske av eksos. Drar man en konklusjon mot topp/pakning med slike opplysninger så er man jo full av fordommer kan man si. ?? Har begynt å falle litt bort fra toppakningsporblematikken igjen etter noen år med overbevisning av at "alt" med røyk i eksosen, vann i olja osv betød det her.., men så klart, om motoren er av eldre årgang og ungdomskjørt så er det vel på tide med ny pakning snart likevel. Som jeg skrev ovenfor er jo en komp.test. av motoren en lettvinn måte å søke etter lekkasje i pakningen på. Lukte frostæske av eksos kan være litt vanskelig å kjenne, for det kan på denne årstiden utmerket godt være kondens i eksosen. Er det skikkelig kaldt og litt smått høy luftfuktighet så ryker det jo av bilene uansett om de er varm eller kald.. Dersom det blir borte vann, må man jo finne ut hvor dette tar veien. Men veldig mange som har eid en M50 har vært borti at det over natten, plutselig har blitt tomt i ekspansjonstanken. Ingen forklaring, og ingen søl, bare at det er borte.. Derettr kan man fylle på igjen en liter, og da er det intet vanntap overhodet igjen på lang lang tid.. Vann i olje er også usikkert om man drover med mye småkjøring, og olje i vannet, vel.. Trenger ikke på død og liv være farlig det heller En kompresjons-test er ikke den beste måten å avsløre defekt toppakning. Får du lav måling på en eller flere sylindre kan det likegodt tyde på dårlig tetning mellom stempelfjær og sylinder eller dårlig tetning mellom ventiler og seter f.eks..... Beste etter min mening er å trykk-teste kjølesystemet. Monter utstyret med motor avslått og juster trykket opp til 1kg(1bar). Start så motoren. Øker trykket eller trykket varierer, vil det tyde på kompresjon i kjølesystemet. Ta en tur til verkstedet og få de til å måle CO i kjølevæskesystemet(hold måler over væskenivået i radiator/ekspansjonstank). Det vil også kunne gi en pekepinn.
Azeton Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Ballder sin metode er genial! Sørg bare for og ha tlf klar med nødnr slått inn..
Rayman Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 du har sikkert kjørt den hardt på kald motor så det er din egen feil........ kansje du bruke å hardkjøre dine motora men d jør ikje eg, har hadd såpass mange kjøretøy at så dom e eg ike, å eg veit at d e alu topp. da e d fårje eiar såm har kjørtd hardt, har akoratt henta bil sjønne du.. Ok, det er bra kanskje jeg fikk feil inntrykk av deg. Uansett hvist du nettopp har kjøpt bilen og det er mindre enn 2 uker siden ville jeg straks ha kontaktet han du kjøpte bilen av og konfrontert han med problemet. Jeg er nokså sikker på at det er 2 ukers "angrefrist" på biler i privatmarkede hvist det ev. skulle oppstå større problemer som du har nå. Du kan iallefall få selgeren til å dekke de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå