M3 Yngve Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Skrevet Januar 1, 2009 Skal først finne den siste banke sensoren, så om ikke det hjelper, for jeg prøve en ny lmm, ny kamsensor og veiv sensor. Sender bilde av hva jeg mener skal være de 2 banksensorene. Takk. Er ikke lett å finne den som sitter innrerst, med innsuget på. Så den skal av i morgen. Er ganske sikker på at det er de som slår inn. Her om dagen når jeg fikk hjelp på å koble alt helt som det skal være, gikk den lenge. For da kjørte jeg rolig en stund. Om det hadde vært noe annet, tror jeg den hadde godt i nødmodus mye tidligere. Må kjøre litt, liksom. For krysse fingrene for at det er den siste som kødder dette til for meg.
M3 Yngve Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Skrevet Januar 1, 2009 Kjørt diagnose?? Får noe feilmld?? Diagnose har jeg hørt ikke virker, når jeg kobler meg inn sånn på E30 el nett. Men kan sikkert koble det på, sånn at det virker. Men den hadde jo ikke funnet ut at bankesensorene slår inn vel??
M3 Yngve Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Skrevet Januar 2, 2009 Da har jeg kobla av banke sensorene, det hjalp ikke. Så er det noen som mener at de må være på, at hjernen skjønner at noe er koblet av, noen som vet?? Så skal jeg prøve en nye Lmm i morra og ha med diagnose verktøy og en kompis med litt peiling.
Glenno Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Om du ser på denne basic linken av de forsjellige enhetene kan det kansje hende du får noen lure ideer til hvordan det henger sammen eller hva du kan prøve. http://no.wikipedia.org/wiki/Kategori:Motorstyring (Edit: "Dersom Lambdasonden går i stykker vil dette normalt merkes av styreenheten som kjører i nødprogram, vil ofte merkes ved nedsatt effekt, fusking og motorfeil-lampe som tennes". http://no.wikipedia.org/wiki/Lambdasonde ). Tror ville beholdt bankesesensorene på. Men var det ikke nevnt trigger sensor her også i tråden. Kan det være brukt sensor fra annen motor etc.. ? Ut ifra hva jeg har sjønt så har du bosch så bruk alt av boch følere,ledningsnett,lmm, lambda etc.. og mottsatt simensstyring.
E36Cab1 Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Sensorene er piezo-elektrisk krystall,og en tester jo de med å banke forsiktigt på blokka attmed,opererer vel på rundt 15kHz. Er vel ingen føling med DME ellers... Blir gjetting når en har så lite info,men veivsensor registrerer feiltenning(avvik i "rytme") og kan gi nødmodus viss ofte nok. Feiltenninga kan ofte ikke merkes engang av fører. Husk at tenningsbank følere må ha moment viss du skal montere de igjen,ellers kan de gi feil signaler.
wabby Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Minner meg veldig om en feil jeg hadde på passaten, da var det dårlig kontakt/fukt i kabelen ned til lamdasonden, og da juksa den som en dass ved lett kjøring, men gikk fint på tomgang (og flat pedal). Vet ikke hvor mye bensin den motoren trenger, men skal bensinpumpe fra 316 klare jobben?
Glenno Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Minner meg veldig om en feil jeg hadde på passaten, da var det dårlig kontakt/fukt i kabelen ned til lamdasonden, og da juksa den som en dass ved lett kjøring, men gikk fint på tomgang (og flat pedal). Vet ikke hvor mye bensin den motoren trenger, men skal bensinpumpe fra 316 klare jobben? En m50b25 er iallfall dysene på 192cc http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm bensinpumpe har jeg ingen data på.
M3 Yngve Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Skrevet Januar 2, 2009 Jeg har prøvd å kjøre med og uten lamda, samme problemet. Og går ikke i nødmodus uten lamda, bare gir litt mye bensin. Bensin pumpa skal holde fint, er blitt kjørt S38 med sånne pumper. Har også testa bensin tryllet. Har bare skrud av den ene banke sensoren, å kan da ikke være så ømfintlige at hjernen går i nødmodus pga feil moment. Den satt meget godt fast. En teori jeg sitter med nå, er at den går i nød når jeg har kobla disse banke ut. Så går den i nød pga grenrøret gir bank. Så må vel til å varme litt på det kansje. Skal også prøve en annen Lmm i morgen ( om jeg får tid)
E36Cab1 Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Går i nød viss et avvik i programmet forekommer hyppigt innafor et gitt tidsrom,og det vinduet er ikke så stort viss avviket er stort.
NA Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Har du sjekket at hovedjordkabelen mellom motor og chassi har god kontakt? Har vært borti at motorer blir veldig "køddete" hvis du har dårlig jording her. Bare et lite tips
M3 Yngve Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Skrevet Januar 2, 2009 Har du sjekket at hovedjordkabelen mellom motor og chassi har god kontakt? Har vært borti at motorer blir veldig "køddete" hvis du har dårlig jording her. Bare et lite tips Ja, har hatt den av og sett på den ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå