jonr- Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 hei og godt nyttår. noen som har synspunkter på denne? syns egentlig 749 000 var litt mye, da jeg likegodt kan kjøpe csl. Eneste som frister er den lave km standen. Hva hadde dere gått for: En tilnærmet lik csl som har gått 70-80-90 000 km, eller denne som har gått 5600km ? http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde hva er "billig / god pris" og hva er "dårlig / dyr pris" ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 Ja, det er irriterende at e46 m3 er så himla dyre. De har jo ikke sunket i pris på 3 år virker det som Vil tro at i disse finanskriser burde det gå an og prute en hel del. Mange av de som ligger på netttet har lagt der LENGE... Men er kanskje lurere og kjøpe en med "Rett" utstyr som lettere blir solgt og betale litt mer for det tenker jeg. Ellers vil jo jeg si at det med CSL kommer jo an på hva du selv vil ha. Jeg syns for all del at CSL er en rå bil men når jeg skal ha meg m3 kommer jeg til å gå for en vanlig fordi jeg blant annet liker interiøret bedre og får en bil med mer utstyr osv. Kommer jo i hovedsak til å kjøre på vanlige veier men hvis jeg skulle først og fremst kjørt på bane hadde jeg nok heller ville hatt csl... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 Jeg hadde heller funnet en som hadde gått rundt 50-70000km gjerne med en eier, mye mindre verditap.. kjøper du en "ny" m3 nå og kjører på den 50000km på et par år så raser den jo i verdi.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2009 Jeg hadde heller funnet en som hadde gått rundt 50-70000km gjerne med en eier, mye mindre verditap.. kjøper du en "ny" m3 nå og kjører på den 50000km på et par år så raser den jo i verdi.. hmmm... men om jeg hadde fått den for eks. 700 tusen. Da skulle vel den ikke falt så utrolig mye i verdi om jeg kjørte den feks 40 000 km, så den hadde totalt 46000 da jeg skulle selge om 2 år? La oss si at jeg fikk solgt den for 640 000 ? eller "gjetter" jeg enormt feil nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 Jeg hadde også tenkt litt på hvor jeg hadde kjøpt denne bilen.. En èn eiers M3 med noen mil på telleren som er kjøpt ny av aut.BMW forhandler og solgt til deg via dem har sin verdi når du skal selge bilen det også... Hvertfall sånn jeg tenker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoeNasty Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 Personlig ville jeg kjøpt den du linker til.Den var fin og med masse utstyr.Kjempepluss med lav km. Kan nok prute den ned en del. Som du selv sier vil ikke verditapet bli det aller største med tanke på at din vil ha lav km om du ikke kjører europa rundt med den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2009 richie85, joenasty .----- veldig enig. Tror ikke det er så dumt kjøp.. hvertfall ikke om jeg får prisen ned.. men hva tror dere om prisen OM jeg fikk den for 700 000,- ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 richie85, joenasty .----- veldig enig.Tror ikke det er så dumt kjøp.. hvertfall ikke om jeg får prisen ned.. men hva tror dere om prisen OM jeg fikk den for 700 000,- ? Jeg vil ikke tro det er så dårlig pris.. Med dagens priser på m3 er det vel ikke noe spesielt dårlig for en "ny" m3, men man vet jo litt lite hvordan det ender med finanskrisen osv.. Siden dette er ganske dyre gamle biler kan det jo hende at det vil komme et stort prisfall. Da vil jo kanskje tapet bli stort, men selvfølgelig det trenger jo ikke skje og uansett vil jo den her holde seg i høyere pris sålenge km stand er så lav. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 har du fått tak i en e46 m3 har du drømmebil, og det betyr at du ikke selger bilen før du dør. Jeg ville iallefall ikke tenke så mye på pristap og verdi osv om jeg hadde kjøpt en bil av slik klasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 Den koster 150.000 mer enn hva den ville gjort hvis den hadde hatt en null til på km-standen. Det synes ikke jeg den er verdt, den blir fort "brukt" når du har hatt den litt. På den annen side er jeg av den gruppen som aldri ville kjøpt en helt ny bil heller, pga de faller så mye i verdi første åra. Om prisen egentlig er for høy synes jeg er vanskelig å vurdere. Nå kommer den nye importavgiften, og hvis det jeg har hørt stemmer så kan en m3 e46 bli opptil 70.000 dyrere å importere. Det vil nok også bremse "prisfallet" en god del. Jeg tror fortsatt ikke det store prisraset vil komme på denne bilen. De som er billig mangler noe ved seg eller har høy km som nesten ingen vil ha når de først skal legge så mye penger i en bil. Finanskrisa vil nok gi færre kjøpere, men tviler litt på at det er så mange som sitter på en sånn bil som er tvunget til å selge pga det. Men noen vil det sikkert bli, og da er det kanskje mulig å gjøre et kupp med mindre selgeren selger den direkte til forhandler for å få løst ut penger fort.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2009 har du fått tak i en e46 m3 har du drømmebil, og det betyr at du ikke selger bilen før du dør. Jeg ville iallefall ikke tenke så mye på pristap og verdi osv om jeg hadde kjøpt en bil av slik klasse. min drømmebil er ferrari, så den må jo byttes ut før eller seinere =P neida, men er jo litt greit å tenke litt økonomisk oppi det hele da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 Litt OT men du Morteym har forresten den råeste m3'en jeg kan tenke meg. Den må du aldri selge.. Bortsett fra til meg hvis jeg noen gang hadde fått økonomi til den... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Januar 1, 2009 Share Skrevet Januar 1, 2009 Litt OT men du Morteym har forresten den råeste m3'en jeg kan tenke meg.Den må du aldri selge.. Bortsett fra til meg hvis jeg noen gang hadde fått økonomi til den... hehe Takk for det, alltid hyggelig å høre fra entusiaster. Før jeg fikk denne bilen hadde jeg sittet på en liten tur, og jeg syntes bare bilen var så sinnsykt rå. Jeg var helt i hundre etterpå, og tenkte på den flere dager. Jeg hadde jo aldri trodd at jeg skulle ende opp med den, men da den var til salgs så slo jeg til etter å ha vært på jakt etter m3 en god stund. Jeg vet ikke hvor lenge jeg beholder den, det ligger ganske mye penger i den bilen så det er dyr moro. Nå har jeg ikke fått kjørt en standard m3 etter at jeg ble kjent med denne så vanskelig å sammenligne, men denne bilen er hissig! Lufta den litt her om dagen med alle vinduene på gløtt, dro den langt ut på 3. og 4. gir gjennom en tunell og for en brutal lyd både fra eksos og innsuget. Jeg blir nesten like overasket hver gang. Ok, back to topic... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå