Azeton Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Utrolig flaks..! Glemte og stramme oljetrykkbryteren (hadde bare satt den på plass) Olje er noe herk og vaske opp! Skrur du inn en skrue - stram den
TDV Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Spikte bunnpanna en gang. Hadde dårlig handbrekk og måtte stå i helling for å få luftet ut kjølesystemet på 525n skikkelig. hadde en stein bak venstre bakhjul. glemte steinen og rygget over den. svingte en smulte til venstre. og vips der sto steinen opp i bunnpanna.
jpse36 Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 glemte spettet under e30en en gang, når jeg skulle senke den ned med løftebukken. det resulterte i at bilen ble skyvd til siden og en av de fremre løftearmene holdt ikke bilen lenger. tok litt tid å få den ned ja. samt en stor bulk i gulvet på bilen
RoaldJ Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 min største tabbe må vare da jeg glemte å pumpe ut sylinderen i bremsekalipperene etter bremseklossebytte foran på en Jeep. Endte opp med at jeg parkerte Jeep`en, som forøverig hadde automat, i skrustikka og arbeidsbenken. Nå lurer dere sikker på hvorfor jeg kjørte forover? Jo, det hadde seg slik at løftebukken stod slik at jeg måtte svinge 90 grader inne på verkstedet for å komme inn på den. Og med en stor Jeep måtte jeg kjøre den litt forover for å klare svingen i en to-gang Resultat: Avtrykk i panser, lykt og grill etter sprustikka. Og bøyd hendel på skrustikka.. Kostnad: 25000,-
jpse36 Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 min største tabbe må vare da jeg glemte å pumpe ut sylinderen i bremsekalipperene etter bremseklossebytte foran på en Jeep.Endte opp med at jeg parkerte Jeep`en, som forøverig hadde automat, i skrustikka og arbeidsbenken. Nå lurer dere sikker på hvorfor jeg kjørte forover? Jo, det hadde seg slik at løftebukken stod slik at jeg måtte svinge 90 grader inne på verkstedet for å komme inn på den. Og med en stor Jeep måtte jeg kjøre den litt forover for å klare svingen i en to-gang Resultat: Avtrykk i panser, lykt og grill etter sprustikka. Og bøyd hendel på skrustikka.. Kostnad: 25000,- har hørt verre historier, blandt annet folk med hjulspinn mot folk som måtte hoppe unna pga glemt å pumpe bremsen. ganske standar problem det der
morteym Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 En kamerat av meg hadde bilen på jekken. I det han stakk armen inn i hjulbuen foran, så datt bilen av jekken og han satt fast mellom skjermen og dekket. Så han måtte ringe inn til broren for å få hjelp til å komme seg løs Ble bulk i skjermen.
Azeton Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 E36en min hadde gått seg rå, så jeg skrudde ut plugger.. Tok en lighter og fyrte opp foran plugghullet slik at det skulle tømmes helt. Ideen var jo der, Men fy faen for et smell! vondt i ørene, litt skummelt å se flammene komme ut gjennom plugghullet også
olew Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 skulle bytte motorolje på en gammel mitsubishi galant med automat en mandags morgen. ble litt stuss når jeg tok ut bunnpluggen og det viste seg at det var rød olje som kom ut... Lærdom: på galant er motoren for det første snudd "feil" vei i forhold til andre FWD,i tillegg har de noe så merkelig som omtrent like bunnpanner på motor/automat.
matsrh Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Har ikke skrudd så lenge så har ikke gjort noen tabber selv (enda ) Men har hørt en: Var en kar som skulle bytte olje på russebilen de hadde, alt gikk jo bra helt til han fant ut at han ikke skulle fylle helt til toppen
S.Nilsen Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 I moped tiden min så gjorde jeg en liten olje tabbe på en splitter ny tsx 50 fylte ca 2 liter olje for mye har heldigvis fått ekstremt bedre innsikt siden den gang
RoaldJ Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Har ikke skrudd så lenge så har ikke gjort noen tabber selv (enda )Men har hørt en: Var en kar som skulle bytte olje på russebilen de hadde, alt gikk jo bra helt til han fant ut at han ikke skulle fylle helt til toppen hehe, å han reagerte ikke at det gikk unormalt mange liter på den? har hørt om en som skulle etterfylte olje pga lite - glemte å sette på oljelokket - oljelys kom på - etterfylte like mye olje uten å sjekke hvor mye som egentlig manglet - brukte papir til oljelokk - bilen røyk noe grønnjævlig - papir tok fyr - bil brant opp
S.Hafsmo Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 jeg fyllte 2000 liter olje for mye på en liten hjelpemotor ombord en gang. da begynte den å skyte sikkerhetsventiler.
plumbo79 Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Dynamoen på e36n min var gåen å bilen stoppet, jeg koblet til starthjelpen under panseret og fortsatte å kjøre, jeg trodde jeg hadde lukket panseret på det første hakket, men da jeg kom opp i 40 km/t smalt panseret opp og jeg så ikke en dritt bøyde panseret og sprakk frontruta
Gunnar Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Min største blemme var under M5-ombygging. Når man bytter alt på en bil er det mye å holde styr på. Hadde fått i motor og gir, og skulle bare skru fast pedalstell og styr, stresset og superklar for prøvekjøring mistet jeg en mutter som igjen fikk meg til å glemme å sette på plass låsepinnen som fester bremsepedalen til bremsekraftforsterkeren. Så på første prøvetur syns jeg bremsene var litt rare etter litt akstesting og sånt, og begynte å sjekke da jeg kom inn i garasjen igjen, fikk litt sjokk da jeg fant ut hva jeg hadde glemt. Bremsekraftforsterkeren ble stående ganske langt inne, og hver gang jeg bremset hadde jeg nærmest bare flaks at pedalen gikk i gaffelen på bremsekraftforsterkeren, i stedet for ved siden av...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå