Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann:D jeg har problemer med å få startet min e46. når jeg vrir om tenninga så kommer lysene og alt på. men på siste "vri" så skjer det ingenting:S virker som startern ikke får noe kontakt eller noe.( skiftet starter i sommer) har fått tips om at det kan hver kondens inne i tenningslåsen. noen som har samme probleme eller erfaring? :D

Skrevet

også hatt samme probleme før. men den har kommet seg etter en stund. men nå har bilen stått i flere dager og starter fortsatt ikke:S ingenting som skjer å siste vri(ikke en lyd eller noe) kanskje en sikring eller noe? :(

Skrevet
også hatt samme probleme før. men den har kommet seg etter en stund. men nå har bilen stått i flere dager og starter fortsatt ikke:S ingenting som skjer å siste vri(ikke en lyd eller noe) kanskje en sikring eller noe? :(

Hører du ikke et klikk når du vrir om så er det releet til startmotoren som ikke slår inn.

Skrevet

Mål batterispenning ubelastet(bør være ca 12.6v),samt når du vrir nøkkel i start-posisjon. Er dette over 10,6v skal den være god nok.

Mål deretter nede på starter for spenningsfall,samme prosedyre.

Sjekk jording til motor.

Er alt ok,prøv å bank på starter,hjelper ofte.

Skrevet
Hører ett klikk når jeg vrir om først. men ikke noe på det siste "vrie" hvis du skjønner..:S mulig som du sier om releet

Ja, gjør som S.Nilsen sier. Mål batteriet ditt, skal være ca 12.4 V

Om det er betydelig lavere spenning, er det bare å kjøpe nytt batteri.

Hvis batteriet er normalt, kan det være releet og i værste fall startmotoren som er kaputt.

Skrevet

TAkk:D æ må prøv å mål spenningen. men d ska hver strøm på batterie for anlegge sov funke. men mulige d e for lite spenning

Skrevet

Jeg lot min bil stå en stund. Hadde da vasket den osv innvedig flere ganger og fikset på ting. Brukt mye radio. Så skulle jeg starte den og alle lysene blinket og hørte klikke lyd.

Prøvd med startkabler? Det funket hos meg...

Skrevet

Etter fire år var batteriet på vår tidligere 1997 E36 323i utslitt (les: lav spenning) og symptomene var identiske med de du opplever.

Skrevet

Prøv med starthjelp i første omgang. Viss det gjer susen så mål ladespenninga etter eit par minutt (skal ligge på rundt 14 V). Viss den er mykje lågare er det truleg dynamoen (sannsynlegvis børstar/laderegulator) som er kaputt. Viss spenninga er fin er det nok batteriet.

Viss det ikkje hjelper med starthjelp er det nok startaren eller reléet som er kaputt. Sett spenning direkte på startaren (kortslutt reléet eller ta + direkte frå batteriet).

Lykke til ;)

Skrevet

Jeg hadde samme symptomer på min E39. Den startet ikke med startkabler heller. Der var batteriet helt dødt! Det enkleste for å utelukke batteriet er og prøve med et annet hvis du har mulighet!

Skrevet
Hører ett klikk når jeg vrir om først. men ikke noe på det siste "vrie" hvis du skjønner..:S mulig som du sier om releet

Garanterer at det er batteriet :D høres helt lik ut min opplevelse med dette,

Nok at starteren har akkurat litt for lite strøm så skjer dette.

Skrevet

Du har ikke mulighet til å trillstarte da??

Da får du jo sjekka om det er batteri/dynamo det er noe galt med.

Etter en liten kjøretur kan du jo prøve å starte igjen :wink:

Skrevet

For å sjekke om det er batteri eller lading det står på kan du jo ta en syrevekt-sjekk av batteriet. Har det gått ei celle ser du det fort.

Hvis det ikke var startermotoren da. Da slipper du ikke så lett som å bytte batteri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...