Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pratet med en kar her i sarpsborg angående polering og slikt. Han mente på at man fint kunne polere bilen, for så å spyle av polishrestene med høytrykkspyler. Altså ikke tørke av polishen etter påføring.

Noen som har testet dette? Noen som har troa på denne metoden?

Har gjort det på felgene mine en gang eller to, ser ut til å ha funket bra på dem, men vet ikke helt hvor langvarig effekt det har hatt.

Han karen som fortalte meg dette driver ett eget firma her i sarpsborg med veldig stor kundekrets og hører rykter om at han er en guru på dette området... hehe

Skrevet

å ta bort polisen med høytrykkspyler er jo null problem, men det jeg lurte på er om det vil gi samme resultatet som å tørke det bort...?

Skrevet

Har du prøvd å legge voks over etter at du har spylt bort poleringen? Jeg har en følelse av at den ikke blir hengende lenge.

Men det er mindre arbeid å tørke av polish, enn å tørke av vann.

Skrevet
Har du prøvd å legge voks over etter at du har spylt bort poleringen? Jeg har en følelse av at den ikke blir hengende lenge.

Er derfor jeg spør om erfaringer. Er litt nysjerrig på om det i det hele tatt vil bli noe forskjell. Hvorfor skulle den henge dårligere på om man høytrykkspyler?

Skrevet

Er derfor jeg spør om erfaringer. Er litt nysjerrig på om det i det hele tatt vil bli noe forskjell. Hvorfor skulle den henge dårligere på om man høytrykkspyler?

Fordi du sansynligvis ikke får bort det som ligger i porene. Dermed legger du voks oppå polishrester istedetfor å legge den rett på lakken.

Jeg bruker å tørke av med en microfiberklut etter hvert som jeg polerer, vaske bilen med svamp og bilshampo, spyle av, tørke den, og gå over den med isopropanol og ny microfiberklut.

Da er lakken klar til voks.

Stikk innom www.detailersclub.no og spør. Der finner du folk som kan langt mer enn meg om emnet.

Skrevet

Bruker microfiber håndkler selv også. Tørker av polishen, også går over en gang eller to med rent mikrofiber håndkle etterpå, For så og legge på voks tilslutt. Har fungert strålende i 4 år, har aldri vasket bilen imellom øktene.

Har titta litt på detailersclub nå og da...

Skrevet
Bruker microfiber håndkler selv også. Tørker av polishen, også går over en gang eller to med rent mikrofiber håndkle etterpå, For så og legge på voks tilslutt. Har fungert strålende i 4 år, har aldri vasket bilen imellom øktene.

Har titta litt på detailersclub nå og da...

Jeg tar som regel vasken for å få bort støv og sprut etter poleringen. (jeg bruker maskin).

Men prøv å dra over med isopropanol og batterivann før voks. Det gjør at du får avdekket alle riper du ikke har greid å polere bort, og det gir voksen bedre heft.

Jeg har det på en spruteflaske, spruter lett over hele bilen, og tørker det bort med microfiber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...