Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dørlåsen på høyre fremdør virker ikke. - Jeg prøvde først å lukke døra på vanlig måte, men døra spratt bare ut igjen. Jeg la merke til at låseklaffen i døra var "løs" dvs. ikke fjærbelastning. Jeg låste bilen med fjernkontrollen og forsøkte å lukket døra på vanlig måte, og da låste døra seg på vanlig måte, men den lot seg ikke åpne igjen.

Hva er feil ? Hvordan skal jeg få åpnet døra igjen ? Og er det en enkel sak å bytte eventuell fjær ?

Skrevet

Er det veldig kaldt ute der du bor/har bilen?

Har skjedd lignende med meg også når det er kaldt, jeg fikk døren opp, men nektet å gå i lås. Jeg ventet til jeg hadde varmet opp bilen og døren gikk i lås.

Var også borti lignende på en golf en gang, men da orket vi ikke å vente så da smelte vi døren alt vi hadde igjen. Da gikk den i lås, vil kanskje ikje anbefale siste alternativ, men om du prøver så må du for all del huske å løfte opp låseklaffen, slik at den ikke blir ødelagt.

Skrevet

Har hatt akkurat samme problemet når det har vært kaldt!

Døren lar seg lukke når den har fått litt varme og hvis den ikke lar seg åpne igjen har dette kommet seg etter litt låsing opp og igjen mens man prøver å åpne, har aldri tatt mer en et min. å få den opp (skjedd 2 ganger).

Skrevet
Er det veldig kaldt ute der du bor/har bilen?

Har skjedd lignende med meg også når det er kaldt, jeg fikk døren opp, men nektet å gå i lås. Jeg ventet til jeg hadde varmet opp bilen og døren gikk i lås.

Var også borti lignende på en golf en gang, men da orket vi ikke å vente så da smelte vi døren alt vi hadde igjen. Da gikk den i lås, vil kanskje ikje anbefale siste alternativ, men om du prøver så må du for all del huske å løfte opp låseklaffen, slik at den ikke blir ødelagt.

Ja, det var uvanlig kaldt i går kveld til å være her i Haugesund, ca -10.

Jeg gikk ut i garasjen å prøvde nå. . - Jippi ! Dere hadde rett. Mildt i dag. Alt i orden !

Skrevet

Et tips dersom det skjer igjen;

Fyll en pose med varmt vann og legg den på dørhåndtaket

Får du ikke døra til å gå i lås, legg posen med varmt vann mot låsemekanismen

Skrevet

dette må være en gjenganger på e39... er høyre døra som er slik på min å... Er det kaldt ute kan du banne på at døra ikke vil gå i lås når du prøver å ha den igjen!!! Gidder ikke stå å fikle mye, så jeg trør ned låseknappen å slår igjen døra!!

Skrevet

min e30 er også sånn når det er bikkjekaldt. pleier bare å ta en kniv, å vippe litt på den låsegreia i døra, så kommer den etter en liten stund:) Skjer nok pga mangel på smøring. Selv om jeg synes jeg smører de dørene mine i ett kjør:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...