marararius Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Haha, kommer til å bli en hel gjeng med "svake" biler nå da
NiklasJa Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 ":2cc4qawc]Jeg oppfordrer alle, uansett 316, 518, eller hva det måtte være til å komme. Det går jo det bilen klarer, og dermed er det (nesten) like morsomt uansett bil Jeg kommer med min 316
BreitBau Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 ja er tragisk vettu.. er bare 316'er som har tilgang til banen i år har jeg hørt.. Nye regler, det kan ikke gå så fort lengre.. Hørte også at en e36 sedan fikk pokal på utstillingen i fjor så da er det virkelig åpent for alle.. Er bare å stille opp folkens.. Kan ha det artig med 316 og automat også altså, det handler bare om å være obs og se seg i speilet! Er ikke farlig å bli forbikjørt, det blir de fleste, men de med litt svakere motor kan jo være obs på at de kanskje har noen biler i forbikjøring mot enden av langsletta.. Blir en konge helg
oddis Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Gikk fint ann å parkere diverse 320 og 323'er med 316 på Vålertreff for noen år tilbake siden... På bane er det kun en ting som gjelder, og det er din koordinasjon på bein og hode. Et hjernedødt menneske med 300hk vil bli mellommåltid for en dedikert banekjører, selv med 130hk. Også kan vi be til høyere makter om at speilbruk blir mer utbredt. It's not what you drive, its what drives you...
BreitBau Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Er det kjørekurs på fredag? Vil gjerne lære meg teknikker?
Kjetil Sømme Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Er det kjørekurs på fredag? Vil gjerne lære meg teknikker? Vi planlegger å ha et førerkurs på fredagen på Våler slik vi hadde i fjor. Detaljene er ikke klare enda, men vi kommer tilbake med mer info senere
NeonMuffler Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 har bare skomlest gjennom tråden, er det lov med skrensing? kjører som sagt med sveisadiff på øsa og vil gjerne få kjørt den på rudskogen treffet
Kjetil Sømme Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 har bare skomlest gjennom tråden, er det lov med skrensing? kjører som sagt med sveisadiff på øsa og vil gjerne få kjørt den på rudskogen treffet Hvis vi gjennomfører heat med "alternativt sporvalg" (drifteheat), så vil det være lov. På familiekjøring og frikjøring er dette ikke tillatt. Med drifting mener vi skrensing i moderat/høy hastighet, ikke burning.
NeonMuffler Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 ok skjønner. hvor ofte og hvor lenge vil de alternativt sporvalg heatene pågå?
NeonMuffler Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 og en vesentlig ting til: er det lov med prøveskilt?
Kjetil Sømme Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Programmet er ikke klart enda, det er egne regler for prøveskilt som det vil bli informert om i invitasjonen. "Klistremerke" prøveskilt er ikke tillatt.
NeonMuffler Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 det var synd, hvorfor ikke egentlig? da blir det ikke treff for min del...
oddis Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Jeg vil også be innstendig om at man under et eventuelt "alternativ" heat får lov til å bruke hele banelengden, såfremt baneier tillater det. I fjord ble det litt "frittgående høns" med såpass liten bane, og så mye biler. Alternativt sporvalg er i mine, og mange med meg sine øyne nemlig å få kjøre hele banens lenge og få sladde der man kan sladde (og føler for å sladde), for så å kjøre fort der man vil kjøre fort. Jeg forstår ikke helt hvorfor dette ikke er lov på felleskjøringen. Selvfølgelig skal man ikke sladde da man har folk i umiddelbar nærhet bak seg, det tror jeg alle skjønner (og flagg tvert av de som ikke forstår dette!). Og det finnes da "småsvinger" der selv den mest uerfarne sjåfør kan prøve seg uten stor fare (hhv. på den nye sløyfa og svingen i inngangen til depostrekka). Man skal ikke være redd for at bilen foran umiddelbart begynner å sladde hemningløst rett foran. Og de som mestrer sladding velger heller ikke slike tidspunkter, da det finnes nok av "ledige lommer" i et standard heat som man mer enn godt nok klarer å få dratt en sladd eller tre på. De som har denne typen kjørestil har gjerne endel effekt og kan greit dra seg vekk fra en slik situasjon hurtig. Pr. i dag virker det som mange av de som har ansvar for flaggingen ikke forstår hvor ekstremt det går ann å kjøre. Hvis folk stiller opp litt tidlig i en sving er de nesten stemplet som 'bajas' med en gang. Det var nå iallefall mine synspunkter. Og for å understerke, dette er ikke klaging, kun et innspill. Treffene funker meget bra i dag, bortsett fra det jeg påpeker
Kjetil Sømme Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 Banelengden kommer an på endel tekniske og arrangørmessige utfordringer (antall flaggvakter, antall deltakere, tillatelse fra baneeier ++). Sladding/drifting under vanlige heat er ikke aktuellt. Det er vært altfor mange farlige situasjoner med biler som har driftet mens andre jager rundetider. I teorien skal det kunne fungere, men i praksis klarer ikke folk å ta hensyn til hverandre, holde avstand, se i speilene osv. Så all sladding/drifting i vanlige heat medfører svartflagg og advarsel!
NeonMuffler Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 men hvorfor er ikke klistrepå prøveskilter lov?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå