Gå til innhold

sjuvannet

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men Revåvannet i Fon er vell ikke sjuvannet det vell? Er vell fortsatt greit og kjøre der så lenge ingen klager?

Jo. Det er vannet tråden er om det gjelder. Så du kan sikkert kjøre, men det står jo at politiet vil holde litt kontroll, så du risikerer å bli busted. Det er ganske drøy bot for kjøring i utmark (gjelder all kjøring utenfor vei som ikke er nyttekjøring på egen eiendom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mister man ikke lappen av å bli tatt utpå der? ville tro det var det samme som uvettig kjøring i trafikk, noe man fort mister lappen av. Mulig de ser litt mellom fingrene, siden det er på et vann. Det er sikkert blitt anmeldt siden det er folk som har kjørt etter oppgitt tid/ dager osv. Synes bare det er synd at det går ut over alle sammen som følger de reglene som er gitt, og kjører der for å ha det gøy/ forbedre sine ferdigheter på glatt føre. Dette er hvertfall i mine øyne det perfekte stedet å kjøre for å beherske slikt føre på en bedre, og sikkrere måte hvis noen skulle komme utfor en situasjon på isete veier. Ikke så altfor mange som klarer å få kontroll over bilen da. (inkludert meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er synd når det går så langt som det har gjort, er at selv de naboene må holde seg unna vannet nå, siden Politiet driver og patruljerer der oppe.

Jeg forstår at naboene er misfornøyde med det som foregår, men det jeg ikke fatter er hva som i bunn og grunn er problemet med kjøring på vann - jeg har samme problem med å forstå det som at snøscooterkjøring (på snø som allikevel smelter bort på våren!) er forbudt nesten over hele landet. Dette kalles kjøring i utmark på lik linje som om det ikke var snø/is, og det sier seg selv at det er helt urimelig. Man ødelegger ikke naturen av å kjøre på is/snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøring med snøscooter kan ødelegge naturen jo, om det er lite snø som dekker...

Men ellers er jeg forholdsvis enig - samtidig hadde det vel vært bajaser overalt om man bare hadde sluppet løs folk på det de ville i naturen, noe som ikke vil gagnet noen :S

Synd de måtte "stenge" vannet. Muligens løsningen for alle hadde vært det som ble nevnt tidligere i tråden - for utmarkseier å søke om godkjenning, samtidig som han regulerer kjøringen med faste klokkeslett og en viss kontroll på hva av biler som slippes utpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...