Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er helt riktig, ikke diesel ;)

ifølge trimchip.com er det 143hk og 280nm org, etter chip blir det ca 178hk og 350nm

kansje det merkes å chippe en 2,8? org 193hk og 280nm, etter chip 210 og 325nm

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg vil forøvrig påpeke at 728i på ingen måte er en undermotorisert bil. E38 er knapt tyngre enn E39, og jeg har ikke hørt mange si "bare" om 528i.

mulig det er fordi E39 har flere motor alternaltiver under 2,8. er ikke så mange på E38. det er minste bensin motor. og da blir det en dårlig motor i veldig mange sine meninger bare fordi det er dårligste bensin motor til den typen bil.

kjenner en som hadde en E36 328. den var jo helt syk syns folk. for det var en skjeldent stor motor i E36 :P alle andre hadde jo bare fra 316 - 325.

Skrevet

Har heller ikke kjørt 725tds, men har kjørt "powerbokset" 525tdsAT, og den gikk helt greit. Er jo selvfølgelig litt kort på girene og blåste ut svartrøyk, men gikk helt OK.

Men har snakket med en som hadde en 725tdsA. Han bodde et stykke forbi Gardermoen, og pendlet ned til Oslo flere dager i uken. Han putta cruisen på 120 og lå på 0.6 eller noe sånt i forbruk. Hadde vært Jaguar-mann i alle år, men var blitt frelst av 725tdsen...

Skrevet

kansje det merkes å chippe en 2,8? org 193hk og 280nm, etter chip 210 og 325nm

Nei, jeg villle ikke giddet "remappe" denne motoren, det er penger ut av vinduet etter min mening.

Har denne motoren i e36 med 325 innsug, 325 diff osv og det er en veldig god motor, anbefales.

Topeffekten er på milde 5300rpm, og bare daler nedover derfra med orginalt innsug, men pga org innsuget får den mere moment i mellomregisteret, vilket er veldig gunstig i en slik bil (e38), du vil vell neppe trenge å dra den over 5500 i en slik bil uansett.

Aldrig kjørt e38 men ville vel foretrukket mellomregister foran topeffekt i en slik bil, og omvendt i 3-serien.

Skrevet

låner denne posten litt jeg:)

tenker litt på en 725 tds selv. hvordan er de egentlig?!

står en tds på finn, så står den 728 og på finn. hva mener dere om disse to motorene? tenker da på forbruk/ytelse etc.

vil ikke en 2,8 i en såpass tung bil bli tørst?

Skrevet

Min 728ia veier 1700kg. Ser ikke at det er så ille med nesten 200hk. Den er ikke spesielt snill på bykjøring/blandet, men jeg ligger på rundt 1.15 til og fra jobb gjennom byen og slikt. Jeg er ikke snill på gassen.

På langkjøring har jeg ingenting å utsette på forbruket. Dette er fra Tønsberg til Mandal:

6y5fc3f8lryecoorsxs5.jpg

Noen mil etterpå var den nede i 0.73. Det var vel type 70-100km/t.

Skrevet

Min 730d bruker typisk 0,68 på langkjøring, men kjører du fint og tenker økonomi har jeg ingen problem med å se 0,58.

Men når det er sakt så gidder du ikke tenke økonomisk når du kjører til vanlig så da må du uansett infinne deg med et forbruk på 0,68. Da kjører du i normalt BMW tempo. :)

Tds motoren er ihvertfall ganske så snill i chippet versjon på E36, men tør ikke utale meg sikkert om hvordan forbruket er på en 725tds.

Synes forøvrig et forbruk på 0,73 på en 728 er akseptabelt på langkjøring. Da skal du kjøre en del før du må gå over til diesel pga økonomi.

• 10 months later...
Skrevet

tenker eg drar denne opp igjen, kjenner at det kribler i magen etter en E38 igjen :D

har en dialog ang en 728, så håper den går i boks, synd den står 620km unna bergen :(

edit:

noen kjente feil/ problemer som kan dukke opp når den har rundet 220000km?

Skrevet

er en del i forstilling som bør byttes rundt 200 har jeg hørt.

hvordan modell og farge er det på den du har sett på da?

Skrevet

ut ifra det eg har blitt fortalt, så er den strøken i understell, ingen slark eller lyder. venter på en tilstands raport fra bmw verksted som den hadde siste service på, service heftet er fulgt helt opp :D

er en 1998, sort, sort skinn ;)

Skrevet

ok. det var noe dritt :P du skulle jo kjøpe facelift i svart og bytte front med meg :P hehe. greit å sjekke for rust i dører og på bagsjelokk.

Skrevet

haha. ja ikke sant? ;)

hun snakket om rust i dørstokk btw, dørstokk er hvor?

har bedt om bilder av dette, så venter i "spenning" :P

det var litt riper her og der, men en rubbing og sort polering burde fikse dette? :P

HÅPER den går i boks nå :D

Skrevet

dørstokk er i dørkarmen. der bunnen av døren er når den er lukket. sikkert fordi man subber bena nedi når man går ut og inn. eller så går døren nedi når den åpnes og lukkes.

Skrevet

ok, ikke farlig da, kan "lett" fikses selv.

finnes mye dekk lister man kan ha over ETTER man har sandblåst, grunnet, sparklet og lakket, evt sveist :D

folk MÅ lære seg å LØFTE beina når dem går ut og inn :P

godt det er noen E38 kjørere som sitter her inne :)

all takk til dere som har hjulpet meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...