Gå til innhold

Plass i E61 vs X3 vs E39

Titansilber
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å selge min E39 og mhp. ny bil står valget mellom X3 og E61. Er det noen som har erfaringer ang plass i disse? Er avhengig av bakovervendte barneseter og god bagasjeplass. E39 er for trang etter min smak, spesielt er bagasjeplassen begrenset. Kan noen bekrefte at X3 eller E61 er bedre, og hvem er romsligst av X3 og E61?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke så godt til plassen i X3, men kan aldri innbille meg at det skal være bedre plass i en X3 i forhold til E61. 5-serien er nok i alle fall størst i bagasjerommet (gjerne ikke i ant liter pga høyden), men X3-en kan gjerne konkurrere på plass i baksetet. Hadde små unger og bakovervendt barnesete i X5-en jeg, og det var perfekt pga at setet var flatt. Kanskje er X3 tilsvarende.

Det negative igjen var høyden på X-serien som gjorde at kona måtte bære vogna høyt for å få den i bagasjerommet. Høyden har jo også litt å si når man skal løfte ungen inn og ut. I X-serien må det løftes opp og inn, mens i E61 setter man ungene ned i setet, men må løfte ut igjen. Så det skal ikke være enkelt :D

En ting er i alle fall helt sikkert; baksetene på E61 passer dårlig for barneseter. Særlig bakovervendt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente forresten ikke å si at E61 sitt baksetet nesten er uegnet til barnesete, men i forhold til baksetet på en X-serie så har de mer benk noe som passer langt bedre for barneseter enn 5-serien sine litt mer "sportslige" bakseter.. Får unge nr 3 nå i januar vi og har E61, så har litt av samme "problemet". Men for meg blir alternativet mer X5 enn X3 hvis jeg skulle komme til å vurdere bytte av E61-en...

Apropos X3; syns du får ALT for lite igjen for pengene i en X3. Den er midt i mellom alt-og-ingenting syns jeg.. Hadde en leiebil en gang i X3; 2.0 bensin med manuell!! Tragisk.. Gjør skam på BMW-navnet :roll:

Men det hadde nå ingenting med barnesete-problematikken å gjøre - måtte bare si det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mht volum i bagasjerom finner jeg følgende tall:

E61: 500-1650 liter (bakseterygg oppe/nede)

X3: 480-1570 liter

Til sammenligning er E39 oppgitt med 410-1525 liter.

Det mener jeg stemmer.

En annen ting er baksete, tror det er noe bedre plass i E61 enn i E83, men må nok prøves i hvert enkelt tilfelle, mht sittestilling og barnesete, noen av disse er noen svære beist!

Kan forsåvidt stemme i at forskjellen mellom X5 og X3 er stor, men ikke når det kommer til bagasjeplass, da de er like store, X5 er bredere, og flatere baki, slik at det nok vil være noe lettere mht barnesete kontra E61.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...