Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da skal jeg slenge den inn på bmw og få gjort det :D

Hvis du snakker om å skifte olja så tviler jeg på at BMW verkstedet ditt har utstyr for å flushe, tipper de bare bytter de 3-4 literne de får ut ved å ta ned bunnpanna...

Lever den til et automatkasseverksted...

Ok.Har du noen og anbefale?

Skrevet
Ja det virker som om det er begrenset med verksteder som har utstyr for å flushe automatkasser. Jeg gjorde det på mitt lokale Bosh verksted som jeg bruker til alle servicer/reperasjoner men det er faktisk det eneste verkstedet her i Haugesunds området jeg vet om som har slikt utstyr.

For dere som bør på Østlandet så har dere jo Ole Ringstad som eier/driver Rats i Trøgstad kommune i Østfold. http://www.rats.no

Rats blir vel regnet blant Norges beste på automatgear og de har ihvertfall både diagnoseutstyr og flusheutstyr og de anbefaler oljeskift/flush med intervaller på 25000km og opptil 60000km etter hvor hardt bilen blir brukt. De reparerer også småting på kassen som viser på diagnose. Både oljeservice og smårep tas mens kunden venter skriver de på siden sin. Her kan du lese om flushing http://rats.no/teknisk.html

Nå er vel kanskje ikke Trøgstad rett rundt hjørnet for dere heller men det er vel kanskje innen akseptabel rekkevidde fra Akershus?

Søk litt på Google så finner du at dette absolutt ikke er et unikt Bmw fenomen. Både Amerikanere, Vw, Volvo for å nevne noen har havarier på automatkassene sine og det spekuleres der også om det skyldes manglende oljeskift.

Takker skal ta kontakt med rats etter påske

Skrevet

Skriv gjerne et innlegg her etter at du har tatt service på girkassen. Kjekt å høre hva de fant ut og hvordan olja så ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...