Gå til innhold

Hva irriterer deg mest i trafikken?

316
 Share

Anbefalte innlegg

Det er verken de som kjører for sakte, eller de som kjører forbi meg, for så å sakke av farten som irriterer meg mest. De jeg får lyst til å kveste med øks er de idiotene som ikke blinker i rundkjøringer, fy faen så irriterende det er...

Det gjelder kun (dersom man legger seg i rett fil) de rundkjøringene med kun en fil. Det er så forbanna frustrerende å måtte skli nervøst på glatta for noen som skal svinge en annen vei! :x Ikke minst måtte slire i gang igjen!

heheheheetn4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Støtter S. Nilsen her!! DET iriterrer det!

Forøvrig enig i det med runkjøringene.. MEEEEN, skjønner ikke hvorfor folk blinker seg INN i rundkjøringene, du trenger jo bare blinke UT! Rundkjøringen går bare til venstere, så trenger ikke blinke til venstre da, men blink til høyre når du skal UT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig enig i det med runkjøringene.. MEEEEN, skjønner ikke hvorfor folk blinker seg INN i rundkjøringene, du trenger jo bare blinke UT! Rundkjøringen går bare til venstere, så trenger ikke blinke til venstre da, men blink til høyre når du skal UT!

Lenge siden du tok lappen? :roll:

Enig med deg, men det er faktisk en regel som tilsier dette.

De "akkurat",og 10 under førerene irriterer vettet av meg.

Som en trafikklærer i en bilfilm sa til en håpløs kvinnlig billist en gang:Damn woman,i cant swim,så i keep my black ass out of the water.

Gone in sixti seconds!! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig jeg også i det der.. Og de jævla idiotene som ligger i 50 - 60 på E18 her.. Er 70 ( :roll: ).. Lange tuneller, og bro.. 1 felt.. Der ligger de gjerne helt ned i 50.. Og etter noen km, kommer liten strekke med 2 felt.. Der er de plutselig oppe i 100 når man prøver å kjøre forbi.. Ikke bare rundt her, men brukte det som eksempel.. Irriterer meg noe helt sykt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man til höyre i rundkjöringa så er det jo bare fint å gi tegn för man kjörer inn i den.

Ellers så er folk som kjörer ALT for sakte og folk som er dårlige med tegnbruk som irriterer meg mest.

Ja, forresten..folk som begynner å blunke vilt med lysene bare fordi jeg ikke blender når bilene er 500m fra hverandre kan også få i seg noe beroligende. Tosker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt å signalisere for andre bilister enn de bak deg at du skal til venstre da det kan være vanskelig for dem å se hvor du skal før du nesten er ute av rundkjøringen. Sjelden å se noen praktisere det dog.

Opplevde senest i går det samme som trådstarter her. Bilen skulle til høyre og blinket ikke før den nesten var ute av rundkjøringen :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man til høyre så holder man høyre og blinker høyre FØR man kommer inn i rundkjøringen.

Skal man rett frem, så holder man høyre (så sant rundkjøringen også har en venstrearm) uten å blinke, og blinker høyre UT etter man har passer den første utkjøringen.

Skal man til venstre eller helt rundt, så holder man venstre og blinker venstre før man kommer inn i rundkjøringen, og veksler til høyre når man skal ut.

Dette er etter min mening den måten som gjør det desidert enklest for trafikanter å lese kjøringen og dermed få flyt.

Må si at blinking generelt, ikke bare i rundkjøringer, er et irritasjonsmoment. Det er utrolig mange som trår på bremsen FØR de blinker. Da vet du jo tydeligvis at du skal svinge, så da er det bare å blinke før bremsen tråkkes inn. Samme med feltskifter osv. Bruk blinklys!

Ellers kommer jeg på plassering i rundkjøringer som et utbredt problem. Det er sinnsykt mange her i Tønsbergsområdet som holder venstre inn i en rundkjøring når de skal rett frem. Det er skumle greier. Vi som er litt mindre passive i trafikken har da gjerne rukket å komme på utsiden av de i det de legger seg over igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinklys, spesielt i rundkøyringar, men også i "vanlege" kryss, utkøyrsler osv...

Andre ting som irriterer... Folk må gjerne køyre sakte viss dei føler for det, men det går an å SLEPPE FORBI bilar som kjem bak!! Er jo berre å stoppe eit par sekund i ei busslomme...:roll:

Edit: JA! Folk som har forkjørsrett for meg, men som likevel stoppar etter at eg har stoppa eller er i ferd med å stoppe...kva er poenget?! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kjører LANGT under fartsgrensen og som må bremse ned til nesten 0 ved hver sidevei for å sjekke om det kommer bil, selv om de selv har forkjørsrett.

Og de som stopper for å være "grei" ved en innsnevring på veien, når det er de selv som har forkjørsrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...