Gå til innhold

skal ha ny bil! men hvilken? e39?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal nå ha meg en ny bil snart. jeg har lånt meg en bil intil videre, så det er ikke noe hastverk. kan godt vente på et god-kjøp!

jeg hadde nylig e39 touring,diesel. jeg har veldig lyst på e39 igen eller kanskje en e38.

jeg var å så på en 528iA i dag. den hadde gått 240k. skinn,,facelift lykter, m5 front,shadowline, elgardin,soltak++ motoren på denne var totaloverhalt for 100k km siden, ny lakk for 1 år sidern.

hvordan er det med automaten når den er gått så langt?

jeg har også sett at det finnes med og uten tiptronic. hva er mest holdbart? var tiptronic på den jeg prøvde.

det jeg fant som var galt på 528en var slapp brekk, dårlige casterstag, dårlige linkstag eller hva det het bak, litt rust i kanten på bakluka, 3-4 store stygge steinsprut skader på panser,litt flasset lakk på bakfanger,

knekt koppholder, svetting fra aut.kassa, samt servo olje beholderen.

så mangla knotten til jekkfeste, så det var hull rett oppi kanalen, så er vell kommet endel salt oppi der. vil det bli ett problem å fikse?

hva vil det koste å reparere / hva bør jeg trekke fra i prisen for dette?

det er to 528er til som jeg har sett på. den ene er 1time unna her, den andre en ca 60mil eller noe...

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... ;username=

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde

disse bilene har gått litt mindere enn den jeg så på,og endel billigere, men er ikke like pen å se til.

Skrevet

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=99256

Vurderer å selge min fine bmw 528ia.

Ikke noe rust i dører bagasjelokk osv..

kunn gått 126000km med fullt servicehefte.

Skal bytte begge centrallås motorer førerdør og passasjer dør.

Bytte dørpakning førerdør.

Bytte servoslanger, drypp lekkasje i den ene av de.

Alle deler er bestilt, skal montere i løpet av neste uke.

Det som er negativt med bilen:

Speil regulering virker ikke, tror det er bryterpanelet førerdør, skal bestilles.

Radio display vises kun klokka. radio betjeninga ødelagt, skal bestilles

nytt fra danmark (2200kr)

Kom med bud hvis du er interresert.

Har kvitteringer på det meste...

Vurderes solgt grunnet behov for 4x4

Mvh Bentein Brøvig.

Skrevet

den 528iAT`n blir nok litt over min prisklasse desverre :x men fin bil!

var det noe rust osv på den på eide da?` serivicer og garantert km osv?

var han gammel han som hadde den forresten?

er ikke så gira på å kjøpe av en ung en som har drevet stygt med den. skeptisk til hvordan automatene tåler sånt...

men hva tror dere om den jeg har sett på? den er jo her i byen :D

Skrevet

fy f**n den var rå! men jeg har akkurat hatt toseter da....

men verdt det igjen med slik motor.

men forsikring da..... hehe

står det ikke et par 540`er på forumet her til salgs?!

Skrevet

Har kjørt bilen 3000km, overtok etter en som var 50-60 årene forretningsmann i bærum.

Så denne har hatt en eier før meg..

Når det gjelder automaten girer den meget bra, driver aldri å rasskjører i steptronic modus osv...

Er jo ungdom sjøl(23), men bilen blir brukt som en familiebil, og man kjører ikke svin med ett spedbarn i bilen.

Selvfølgelig hender jo at jeg blåser ut av bilen i forbikjøringsfelt når jeg er alene, men motor og gearkasse er alltid varmt!

Disse bilene må blåses ut av innimellom hvis ikke blir de daukjørte og full av sot.

Bilen gir en meget sportslig kjørefølelse, lyden og draget i motoren er helt fantastisk!

Du får komme med ditt bud, hvis du mener den er for dyr.

Kan vurdere å selge den for 149000kr, men da har jeg tapt 15000kr på litt over 2mnd, så er vel det lengste jeg vil gå ned i pris.

Når det gjelder karroseriet, har jeg bilder av bilen slik den så ut før lakkering, det var en bulk i kanalen og oppskrapet hjulbue bak og noen små riper som gjorde at jeg likesågodt lakkerte hele siden av bilen.

Så ingen alvorlige karroseri skader nei.

Du får si ifra hvis det er interresant!

den 528iAT`n blir nok litt over min prisklasse desverre :x men fin bil!

var det noe rust osv på den på eide da?` serivicer og garantert km osv?

var han gammel han som hadde den forresten?

er ikke så gira på å kjøpe av en ung en som har drevet stygt med den. skeptisk til hvordan automatene tåler sånt...

men hva tror dere om den jeg har sett på? den er jo her i byen :D

Skrevet

den touringen din er for dyr desverre :(

fikk email av han med den bilen på finn nå, og den var skikkelig skitten og fæl inni, full av røkaske å dritt. det står i annonsen at det er navi på den, men det er kun limt inn en gps i dashen. . . .

hvilken automat av den vanlige og tiptronicen er best? er det den uten tiptronic som har de kjente plastkulene?

Skrevet

okay, den er grei, lykke til med bmw kjøp! er konge biler.

Jeg vil jo si at steptronic er å foretrekke, mer sportslig gearing, greit å ha muligheten til å gire sjøl også i forbindelse med forbikjøringer.

Skrevet

er det noe med årsmodellene når det er tiptronic eller ikke?

har og sett på ett par 7serier. ingen innen min prisklasse har tiptronic...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...