Gå til innhold

Min nye bil, E39 535iA V8 - solgt


 Share

Anbefalte innlegg

Flott bil du har fått deg! :D får selv bare mer og mer sansen for E39.

en ting du må sette høyt på prioriteringslista di er effektanlegg! lyden av 8'ern er bare rå med rette eksosen, vinduene nede og gjerne en tunnel. ;)

hvordan ble komforten i denne i forhold til E60'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eisenmann står høyt på prioriteringslisten, men jeg syns kanskje det er for kostbart. Har vurdert tanken å få Svendsen eksos til å lage et anlegg til meg og sveise på Eisenmann stusser (400kr st.) fra Schimedmann, men vi får se hva det koster først. Et anlegg gjør seg virkelig med V8, det er det ingen tvil om.. :D

Jeg syns det blir litt feil sammenlikningsgrunnlag mht til at E61'en er utstyrt med komfortseter, senket og 18"/20".. E39'en har standardseter, ikke senket og har bare 16"/17".. Men alikevel syns jeg kanskje E61'en er hakket mer behagelig. Den virker kanskje litt kompakt, E39'en har en tendens til å knirke i dørene - noe jeg må få se å gjort noe med. Vi får se hvordan det stiller seg når jeg får shinet opp E39'en skikkelig.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjørt diagnose på den airbag lampen? Matten i sitteputa er som du vet en kjent grunn til dette, men noe som er minst like vanlig er beltesensoren. Legeringen mellom ledningsskjøtene blir dårlige over tid.

Kan også nevne at Svendsen eksos har rykte på seg for å være dårlig innvestering over sikt, dvs at lyden gradvis forsvinner og du ender opp med orginal eksos lyd igjen. Kanskje like greit å bruke penge på noe ordentlig med engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt på alpina stuss?

Vet att svendsen eksos i stavanger skulle ha ca 2500.- for det for ca 2 år siden.

Legger med noen bilder hvordan det ser ut

http://www.thealpinaregister.com/photo/ ... loon/58/04

Kanten som er runt åpningen som blir sagd ut selger de på koed

Her ser du hvordan det ser ut under.

http://www.thealpinaregister.com/photos ... saloon/757

Fin bil

Mvh

Gunnleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bilen på Inspectin II service hos Stenshagen istad hvor de har gått over og fikset feil jeg har påpekt. Byttet panserwire da denne var røket. I tillegg har det sett på ACS som ikke fungerte. Dette var heldlighvis kun en wire, men denne skal jeg inn å bytte om noen dager sammen med toppakning. Ellers skal jeg gå over bilen å montere ny termostat, nye bremseklosser og innerskjermer. Så er bilen helt 100% teknisk.

Har du kjørt diagnose på den airbag lampen? Matten i sitteputa er som du vet en kjent grunn til dette, men noe som er minst like vanlig er beltesensoren. Legeringen mellom ledningsskjøtene blir dårlige over tid...

Bilen har vært på Inspection II service hos Stenshagen tidligere idag hvor det ble bekreftet at det var sensormatta i setet som var gåent.. Sensormatta har jeg liggende, men får se om jeg gidder å bytte den da jeg skal bytte interiøret.

Eisenmann helt klart Saltkjelen! Får heller vente litt lenger med å skaffe det! Very Happy

Ellingsen da? Kan ikke han fikse litt gode priser?

Eisenmann er uten tvil elegant, men det får eventuelt bli om en stund. Førstepri er interiør og sommerhjul. Han kan vel skaffe greie priser, men det blir alikevel for kostbart. Tror imidlertid ikke han klarer å matche Schmiedmann med 10% BMW CCN rabatt.

Har du tenkt på alpina stuss?

Nei, har i utgangspunktet ikke det, men jeg skal undersøke hva denne ligger på i pris. Jeg antar (desverre) at den vil koste det samme som 2x76mm Eisenmann. Alpina er dyrt. Utskjæringa som Alpina leverer er elegant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jada, det er nok et alternativ som jeg vil gå for å første omgang. Det jeg imdilertid konsentrerer meg mest om er å få bilen i topp stand teknisk og så gå over på kosmetiske deler. Det første jeg bestiller av kosmetiske deler blir felger og senk. Så kommer det andre å baller seg på etterhvert.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen anelse om hva manuelle girkasser går for til denne bilen og interessen for en manuell kasse ligger jo selvfølgelig til stede.. Men kun dersom prisen er riktig da det er vanvittig deilig med automatkasse i kombinasjon med V8.. Har du en for salg..? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil takke for tilbudet om manuell girkasse, men jeg velger per dags dato å stå over da jeg har en del andre prioriteringer som må gjøres med bilen. Fornuften tilsier derfor at jeg ikke bør bruke en del tusen på en girkasse jeg ikke vil få bruk for neste år.. evt. neste år der igjen.. Jeg kontakter deg gjerne når tiden er inne for fremtidige handler.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg puslet litt med noen smådeler jeg fikk fra KOED rett før påske. Har byttet fremre del av innerskjermene da de begge var knust. I tillegg til temperaturmåler, men der hadde visst kontakten også gått til hel.., så det blir å bestille ny kontakt også. Når jeg først holdt på med skjermene byttet jeg likeså sideblinklys til hvite blinkers. Fikk rengjort felger og bilen skikkelig. Idag dro jeg til Fredrikstad å hentet meg noen baklykter til en grei penge.. Riktignok ikke HELLA, så det får eventuelt komme ved en senere anledning. Ingen førsteprioritering. I første omgang ser det hvertfall vesentlig bedre ut enn de orange pre-facerne. Deilig å få ting på stell. Skal også ha en time til våren for å skifte toppdekselpakingene og fikse antispinn wire.. Legger ut bilder av alt og ingenting med bilen, men da vet dere hvertfall sånn nogen lunde hvordan den er.. :)

tfkzf6les4d3rxddoswu.jpg

deivgjn614vf19y2nvyp.jpg

lcqjo5hra3bnxxrz3qli.jpg

kqq8j3d1owels3m2b67f.jpg

2bglewmuzffhw24vt029.jpg

wzogmnqohdye1hykd80d.jpg

fduqee2pcgq5lrjcc0v9.jpg

v3yf3l1q2rhd86ivmzxp.jpg

rd8fidh65urkpnu1f5ln.jpg

rx2gp6c62bti2tcdh6du.jpg

95m630hnq7dcaz026g5a.jpg

xeb2caizpd2dvi5q5yct.jpg

dzdnjfzyl36wsu0vi89h.jpg

nu479uperp61gw6mrmr9.jpg

n7r23knx8ujfe3sh9bw3.jpg

876wv1jb76t4i21ydyhz.jpg

jah7qzmf52hx8scq2z80.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åff, skammer meg litt for å ikke ha gratulert deg før nå... :oops: .

Men den ser jo meget hel & pen ut, samt et godt utgangspunkt for videre oppgradering 8) .

Leser at du ønsker å montere M fangere (noe jeg er enig i). Men i den forbindelse skulle du ventet med å montere de fremere inneskjærmene. De må du da bytte igjen siden standar ikke er lik. Samme med luftføringene langs vangene og deksel under motor. Har akkurat fått alt det på "stell" på min lille 540 8) .

3mf930g48qbasgr9oz1b.jpg

Men blir spennende å følge videre modding av denne bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...