Gå til innhold

Min nye bil, E39 535iA V8 - solgt


 Share

Anbefalte innlegg

Takk for det gutter :)

Jeg kommer med en DIY på hvordan de er montert og med hva slags verktøy. Ja, de er koblet opp mot dørbelysningen i bunn. Dvs. at lysene i speilene går på når bilen låses opp, igjen, når noen dører åpnes og/eller når takbelysningen skrus på.. Helt ok :)

Salget av E61'en har igrunn ikke gått som ønsket, men nå har den jo ikke ligget på nettet på en stund så er vel kanskje på tide å legge den ut på finn. Da tror jeg den skal gå fort. Salget på disse har jo tatt seg opp bra. Er forøvrig en bilbutikk som skal legge den ut på deres hjemmeside, men driver å småpusler med det.. men mht. at den ikke ligger ute kan jeg jo ikke forvente respons.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Takk for det Håkon. Jeg har hvertfall vært så åpen og ærlig som mulig om bilen så får håpe det blir noe respons på bilen. Utifra hva andre E61 520d ligger på så syns jeg den er bra/gunstig priset. Satser på at det blir en ny femmer.. eller kanskje en brukt F01 sju'er... eller en E70 X5.. Vi får se, men trolig ender det opp med førstnevnte.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Håkon. Jeg har hvertfall vært så åpen og ærlig som mulig om bilen så får håpe det blir noe respons på bilen. Utifra hva andre E61 520d ligger på så syns jeg den er bra/gunstig priset. Satser på at det blir en ny femmer.. eller kanskje en brukt F01 sju'er... eller en E70 X5.. Vi får se, men trolig ender det opp med førstnevnte.. :)

Aha! En F01 er absolutt ikke feil! Har bare testet 730d, men opplevde den som aldeles fortreffelig og mer enn adekvat hva motor angår. Nå ser det imidlertid ut til at 5-serien blir nesten like flott, men på en annen side: ingen ting slår en 7-serie! Jeg syns imidlertid du skal prøvekjøre en S 350 CDI. S-klassen er faktisk en overraskende god bil, og kanskje har den hakket bedre interiør (en subjektiv påstand åpenbart)

Om du tenker på E70 må du for all del ikke glemme å ha med Adaptive Drive på utstyrslisten. Dette er spesielt viktig om bilen også har sportspakken. E70 er en skremmende lite komfortabel bil i byen, og interiørkvaliteten er direkte dubiøs. Knirker noe helt jævlig (Dette har jeg undersøkt på flere 2007-modeller) Se også etter vann i lyktene på bakluken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme å si at jeg ikke har noen interesse av å prøvekjøre en S 350 CDI, det interesserer meg så lite at jeg likeså kunne betalt 200kr for å prøvekjøre bilen fra baksetet.. i en taxi..

Har også hatt gleden av å ratte en F01 730d og mer fantastisk bil i dette segmentet tror jeg er vanskelig å få tak i (se bortifra Maserati osv). Interiørkvaliteten var upåklagelig og skinntrukket dashbord hevet kvalitetsfølelsen betraktelig. Dette må helt klart bli en option på F10. Motoren var også helt fantastisk met ett gromt lydbilde..

Først skal imidlertid E61'en bort.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme å si at jeg ikke har noen interesse av å prøvekjøre en S 350 CDI, det interesserer meg så lite at jeg likeså kunne betalt 200kr for å prøvekjøre bilen fra baksetet.. i en taxi..

Har også hatt gleden av å ratte en F01 730d og mer fantastisk bil i dette segmentet tror jeg er vanskelig å få tak i (se bortifra Maserati osv). Interiørkvaliteten var upåklagelig og skinntrukket dashbord hevet kvalitetsfølelsen betraktelig. Dette må helt klart bli en option på F10. Motoren var også helt fantastisk met ett gromt lydbilde..

Først skal imidlertid E61'en bort.. :)

Hehe for det første så må jeg si meg enig i det du sier først.. Å prøvekjøre mercedes føles helt uaktuelt siden er 100% uinteressant å kjøpe gubbebilen mercedes hehe.

Men jeg aner en liten selvmotsigelse her. Du sier at F01 730d er den mest fantastiske bilen i dette segmentet etter at du først sier du ikke er interessert i å prøve en S 350 CDI en gang ;P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe for det første så må jeg si meg enig i det du sier først.. Å prøvekjøre mercedes føles helt uaktuelt siden er 100% uinteressant å kjøpe gubbebilen mercedes hehe.

Men jeg aner en liten selvmotsigelse her. Du sier at F01 730d er den mest fantastiske bilen i dette segmentet etter at du først sier du ikke er interessert i å prøve en S 350 CDI en gang ;P hehe

Det er jo allment kjent at Mercedes normalt sett satser på komfort mens BMW i større grad satser på sportslige kjøreegenskaper, men jeg kan dessverre ikke stikke under en stol at CLS'en jeg har nå i veldig stor grad overgår E60'en jeg hadde når det kommer til kjøreegenskaper. Dette gjelder særlig i forhold til kjørekomforten, men også i forhold til mer sportslig kjøring. Kun ved kjøring i høy hastighet i veldig knappe svinger kunne BMW'en sies å være bedre, og noe av grunnen til dette var trolig at jeg hadde coilovers på den.

Jeg har prøvekjørt både Mercedes S400 Hybrid og BMW F01 730d, samt Lexus LS600h og i dette selskapet var BMW'en den bilen som helt klart utmerket seg for min del. Både S-klassen og Lexusen ga mye mer følelsen av å kjøre båt enn hva 7'ern gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme å si at jeg ikke har noen interesse av å prøvekjøre en S 350 CDI, det interesserer meg så lite at jeg likeså kunne betalt 200kr for å prøvekjøre bilen fra baksetet.. i en taxi..

Har også hatt gleden av å ratte en F01 730d og mer fantastisk bil i dette segmentet tror jeg er vanskelig å få tak i (se bortifra Maserati osv). Interiørkvaliteten var upåklagelig og skinntrukket dashbord hevet kvalitetsfølelsen betraktelig. Dette må helt klart bli en option på F10. Motoren var også helt fantastisk met ett gromt lydbilde..

Først skal imidlertid E61'en bort.. :)

Skinntrukket dashbord er option på E60/61, så ser ikke noen grunn til at det ikke skal være det på F10 :) For øvrig en pen E39 du har! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iht. kataloger og ekstrautstyrlister jeg har på E60/E61 har ikke skinntrukket dashbord vært en vanlig option. Det må isåfall ha vært på Individual? Hadde skinntrukket dashbord vært option hadde jeg bestilt det når jeg bestilte E61'en..

Ellers har jeg fått tilbake E39'en fra Eu kontroll og jeg har fikset har vært å fikse.. Slitasjevarsler foran, bremseklosser, frontrute, morkne bremseslanger bak, forskjellig bremsekraft på bakakselen (over 30%) og varmeelement i sjåførspeil, så nå er det bare velstand.. Skal etterhvert få koblet opp setene til aktiv funksjon, varme og beltestrammer..

Hentet også nye vinterdekk hos GS. Fikk en såpass god pris på Sonar dekkene at det er verdt ett forsøk. Dekkdim 225/45 R 17.. :)

Ett stemningsbilde før vinterdekkene kommer på på Onsdag.. 8)

lw6xkgny8zpyo8rdlvuz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iht. kataloger og ekstrautstyrlister jeg har på E60/E61 har ikke skinntrukket dashbord vært en vanlig option. Det må isåfall ha vært på Individual? Hadde skinntrukket dashbord vært option hadde jeg bestilt det når jeg bestilte E61'en..

Fint stemningsbilde! Bilen kledde litt nysnø :)

Det stemmer at det er individual-utstyr. Er skinntrukket dash i min fars E61 i hvert fall, meget lekkert synes jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonar? Har du noe erfaring med disse dekkene? Turte ikke prøve sånt jeg.. hehe, så kom gjerne med erfaring fra disse hjulene i løpet av sesongen.. :)

Jeg fikk en så god pris at jeg like gjerne kunne satse på dekkene. Til å være ett kinaprodukt skal visst egeskapene være greie, bortsett fra isføre.. Men hvilket piggfritt dekk er rått på is, og hvor ofte har vi is i Oslo? Har x antall biler å bruke ellers så de gangene man skal på fjellet er det bare å bruke bil etter behov.. 8)

Kommer med tilbakemeldinger når jeg har fått brukt de litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fått prøvd bilen nå på skikkelig vinterføre her i Lørenskog den siste tiden har jeg jo dannet meg en oppfatning av Sonar dekkene. De er relativt myke og tar seg greit frem selv i bakkestart på snø. Egenskapene på snø er fine, ASC lampa kan lyse en del på slaps, men alt handler i bunn og grunn om høyrefoten. Is er de ikke noe tess på, men det er vel heller ingen piggfrie vinterdekk. Svært støysvake gjør det komfortabelt. Alt i alt gode budsjettdekk!

Nye herlige mods ventes å være i hus ved nyåret.. 8)

7fxluicm7lrorpjtx2po.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Seteproblematikken begynner å løse seg.. Nå har jeg endelig fått ett bryterpanel med varme, aktiv, ASC, PDC, S EDC og rollo brytere. Det var lokk over alle bryterene utenom ASC og varme, men har fjernet de. Så nå er det bare å kjøpe kontakten på baksiden og koble.. Dette blir spennende.. :D:D

Takk til KOED for rask levering og topp service!

uis5crb3q39gs661gtc9.jpg

86t6xxvi7r5txlccjczg.jpg

ft8hc6cuoff9s6w7scv9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...