Gå til innhold

hva tror dere om dette m3 - kjøpet? *Endelig funnet!! side 4

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ville uten tvil gått for denne hvis jeg hadde vært i markedet for E46 M3. Vunnet priser både på Gatebil og BMWCCN :wink:

utseendemessig - JA! :=)

men... den har gått over 100 000.. syns det er litt myye da jeg i utgangspunktet har lyst på en som har gått nærmere halvparten :o

men prisen på denne da? er den grei? 629k. gått 100k og 04 mod.

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

flere som mener at 600 - 619 tusen er alt for stiv pris på denne?

(merker jeg mister lysten på denne bilen ettersom det er mye negative meninger rundt pris/bil. Og dere har LANGT mer kunnskap om disse bilene enn meg, så jeg velger å "følge mengden",,,

Skrevet
Jeg hadde ikke gått for denne bilen vertfall. Ser at den førstegangsreg 10.01.2003, dermed er den produsert i 2002. Syns det er altfor dyrt for en 7 år gammel M3.. Var ikke det noe med toppene på de første modellene av M3? Oljegreier?

Toppen var fin.. men var rådelager problemer.

De fleste ble kalt tilbake å fikset... sikkert noen som ikke er det og

Skrevet
Jeg hadde ikke gått for denne bilen vertfall. Ser at den førstegangsreg 10.01.2003, dermed er den produsert i 2002. Syns det er altfor dyrt for en 7 år gammel M3.. Var ikke det noe med toppene på de første modellene av M3? Oljegreier?

Toppen var fin.. men var rådelager problemer.

De fleste ble kalt tilbake å fikset... sikkert noen som ikke er det og

1000kroners tipset:)

Når ble dette fikset?`FOM. 2003?`eller midten av 2003? eller? noen som vet?

Skrevet

hehe. Jeg var også å så på den. Det er en stund siden. Synes den er dyr siden den ikke har så mye utstyr. Prisen var da 619.000. Også så satt de den ned til 599.000. Og nå pris uten avgifter. Synes den er strøken, men bremse skivene foran er ganske slitte for å ha kjørt 65 000KM, så de mååå byttes

Skrevet

Når du skal kjøpe M3 bør du vente lengst mulig. Litt kjedlig selvfølgelig, men det dukker alltid opp noen som skal selge den perfekte bilen. Vær tålmodig.. Er bare januar ennå, dukker opp mye fra januar-mars skal du se:)

Skrevet

da blir det ikke denne bilen heller. (rimelig oppgitt over å ha sett på såpass mange biler og ringt på ALT som finnes. Har sett etter denne bilen i 3mnd nå........)

Takk for innspill. Dette reddet meg antageligvis fra et dårlig kjøp :)

men da er jeg igjen tilbake på denne bilen.

link.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2049659

Hadde egentlig et mål om å få tak i en med langt lavere km stand, men---

Hva ville være riktig pris for denne?

Den har omtrent alt av utstyr, gått 100k, men skal visstnok være helt strøken. Nylig eugod uten anmerk.

Skrevet

når over en halv million skal brukes så ville jeg (faktisk) ha ventet til den "perfekte" bilen kom....M3`er er ikke noe du får solgt på dagen heller om du skulle falle for en annen bil 2-3 mnd etter kjøp...enten legg litt mer i en dyrere m3 som er mer slik du vil ha den eller avvent.

forøvrig får du 03-04 modell 7 serier til ca 300-400 000,-! haha, jeg hadde ikke nølt med å kjøpt en 7 serie OG hatt 300 000,- mer å bruke på annet.

Skrevet
når over en halv million skal brukes så ville jeg (faktisk) ha ventet til den "perfekte" bilen kom....M3`er er ikke noe du får solgt på dagen heller om du skulle falle for en annen bil 2-3 mnd etter kjøp...enten legg litt mer i en dyrere m3 som er mer slik du vil ha den eller avvent.

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link

NAM, den kunne jeg tenkt meg!

Legg mer i m3? hehe. Jeg har nå satt en grense på 700k. Et sted må grensa gå... Ellers er veien relativt raskt til en m3 2008 mod med gjeld inn i øra å ut nasan...

Nettopp pga at man "får-det-man-betaler-for", så har jeg slått fra meg alle m3 under 550k.

Og jeg har vært innom den bilen også. Den har vært ute av veien + at 2001 mod blir for gammelt. + at km stand er for høy. + at den grå med carbon panser er 67 ganger så pen. osv. :P hehe. Men det er min mening da..

Skrevet

Den prisen på den første bilen du snakket om, har du regna ut engangsavgifta som gjelder for 2009 eller i fjor? Avgifta på M3 E46 skulle jo gå opp drastisk...

Vet ikke om de røde fortsatt ligger ute (de som var billige), jeg kunne nesten tenkt meg å kjøpt en slik billig en og bytta interiør og omlakkert den til en fin farge.

Hvor lenge har du vært på jakt etter en M3? Jeg så på finn.no daglig i rundt 8 mnd. Men hadde vel ikke penger før på våren, så det tok ca et halvt år før jeg endte opp med å kjøpe den Hartge M3n som jeg har nå, men da måtte jeg jo bla opp en god del mer enn jeg hadde tenkt til. Kjedelig å vente på at den rette M3n skal dukke opp, men det er jo det eneste riktige slik at du er fornøyd lenge og ikke sitter igjen med en halvdårlig magefølelse i ettertid når du har blitt vant til bilen...

Jeg hadde ikke giddet å gått over 600k for en standard M3 hvis ikke den har gått veldig lavt og har det rette utstyret og felgene med på kjøpet... tatt prisnivået som har vært fram til nå i betraktning da. Vi får nå se hvordan de nye avgiftene påvirker prisen. Vil kanskje tro at dersom en m3 øker så mye som opptil 70k i import, så vil de fineste m3ene holde seg i pris en stund.

Skrevet

forøvrig får du 03-04 modell 7 serier til ca 300-400 000,-! haha, jeg hadde ikke nølt med å kjøpt en 7 serie OG hatt 300 000,- mer å bruke på annet.

Bra det er forskjell på folk. Jeg kunne ikke engang drømt om å kjøpe en 7-serie produsert etter E38.

Og spesielt om man er ute etter E46 M3 så kjøper man ikke et misfoster av en direktørbil.

Skrevet
Den prisen på den første bilen du snakket om, har du regna ut engangsavgifta som gjelder for 2009 eller i fjor? Avgifta på M3 E46 skulle jo gå opp drastisk...

Vet ikke om de røde fortsatt ligger ute (de som var billige), jeg kunne nesten tenkt meg å kjøpt en slik billig en og bytta interiør og omlakkert den til en fin farge.

Hvor lenge har du vært på jakt etter en M3? Jeg så på finn.no daglig i rundt 8 mnd. Men hadde vel ikke penger før på våren, så det tok ca et halvt år før jeg endte opp med å kjøpe den Hartge M3n som jeg har nå, men da måtte jeg jo bla opp en god del mer enn jeg hadde tenkt til. Kjedelig å vente på at den rette M3n skal dukke opp, men det er jo det eneste riktige slik at du er fornøyd lenge og ikke sitter igjen med en halvdårlig magefølelse i ettertid når du har blitt vant til bilen...

Jeg hadde ikke giddet å gått over 600k for en standard M3 hvis ikke den har gått veldig lavt og har det rette utstyret og felgene med på kjøpet... tatt prisnivået som har vært fram til nå i betraktning da. Vi får nå se hvordan de nye avgiftene påvirker prisen. Vil kanskje tro at dersom en m3 øker så mye som opptil 70k i import, så vil de fineste m3ene holde seg i pris en stund.

hei! Den første bilen har jeg kasta i søppla, så den får være. Jeg fikk litt dårlige vibber da en nevnte her i tidligere post at han hadde sett på den for LENGE siden. Og da han ikke ville ha den, så antar/later jeg som at jeg er like kresen som han. Ligger også noe i at den har ligget til salgs i måned-månedsvis.

så du på finn daglig i 8 mnd, så syns jeg synd på deg. MEN det skal dog nevnes at bilen du har er RÅ - og det høyst sannsynligvis var verdt ventetiden:)

Din er ikke til salgs da?? :P

Hmm.. Du mener jeg bør komme under 600k, ja...

Skrevet

Jeg har selv hatt e46 m3 tidligere, og er på utkikk etter ny nå, så mitt råd til deg er å ikke høre på andre når det gjelder hvilken bil du skal velge, utenom når det gjelder pris og erfaringer.

Det er så mange forskjellige meininger; noen vil ha SMG, andre vil ikke ha NAVI, noen MÅ ha harman/kardon anlegg.. Andre er mer opptatt av bilen er "ordentlig" og har lav km.

Denne bilen du har linket til virker i mine øyne som en bra bil, med lav km. Hadde du fått den ned i 570-580 så har du fått en god pris. Det er min mening. Hvis det er viktig for deg med NAVI, så får du dette ettermontert for en 8-10.000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...