morteym Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 Jeg er enig i det siste som blir sagt her.. ikke velg bil kun utifra hva folk her inne synes om bilen.. Som f.eks når jeg sier at jeg ikke hadde gitt over 600k for en m3 så er det kun min mening, og skulle egentlig ikke tilsi at det ikke skulle være riktig for deg å gi mer enn 600k. Men det er klart at man kan handle billig og bra, men også dyrt og mindre bra. Jeg ringte på en m3 som var satt ned fra 600k til 550k etter noen uker på finn.no. Den ble kjøpt av forhandler for enda mindre enn det igjen, og solgt for 600k etterpå etter noen dager på finn.no. Jeg har vært inne på tanken å selge M3n innimellom, det er ganske mye penger som står der uten å bli brukt så mye. Men det er jo ikke bra å tenke for mye med huet heller
Ivrig86 Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 KJøp min Den har det rette utstyret å fargen + mye mye mer Jeg kan slenge med helt nye 8,5x18" med 225.40.18 piggfritt... helt nye !!
PenguiN- Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 ivrig sin M3 er rimelig heftig! den pruter du ned til 610 000,- + registrering så er du i mål! NAM!
Sir Hofstad Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 ivrig sin M3 er rimelig heftig! den pruter du ned til 610 000,- + registrering så er du i mål! NAM! Den dagen griser kan fly har jeg en sånn... I mellomtiden får vi skremme en simplere versjon med ladetrykk...
bmwlukas Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 Denne syns jeg er et utrolig bra alternativ: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link Den sure sannheten er nok at skal du ha en m3 med lav km. og alt utstyr, så må du opp i 600k. Denne jeg linket til ligger jo til 629k, men en grei pris på den er vel ca. 600 vil jeg tro. Jeg har fått tak i en 2001mod, 91.000km, navi/tlf, bilstein PSS9, svart skinn, man.gir++ til 490.000kr som jeg vurderer. Betyr ikke så mye for meg om det er en 01 eller 04mod, så lenge prisen over 100k lavere. vil du ha SMG eller man?
Ivrig86 Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 SMG kan ikke sammenlignes med manuell å ikke med automat;).. SMG en KONGE!! =) Vi blir enig om pris viss du vill ha min Pokaler medfølger... du får garantert flere i sommer
jonr- Skrevet Januar 16, 2009 Forfatter Skrevet Januar 16, 2009 Denne syns jeg er et utrolig bra alternativ:http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link Den sure sannheten er nok at skal du ha en m3 med lav km. og alt utstyr, så må du opp i 600k. Denne jeg linket til ligger jo til 629k, men en grei pris på den er vel ca. 600 vil jeg tro. Jeg har fått tak i en 2001mod, 91.000km, navi/tlf, bilstein PSS9, svart skinn, man.gir++ til 490.000kr som jeg vurderer. Betyr ikke så mye for meg om det er en 01 eller 04mod, så lenge prisen over 100k lavere. vil du ha SMG eller man? km stand er fin på denne bilen. er under forhandlinger med han, men syns den er litt gammel da jeg i utgangspunktet er ute etter en 2004mod. Jeg er nok noe kresen i valg av ny bil, men det skulle bare mangle da jeg skal gi såpass mye... og jeg har ikke satt noen fast grense på under 600k. Lånet er innv.på 700k, så finner jeg den RETTE bilen, til rett pris, så slår jeg til ang gir, så hadde jeg i utgangspunktet gått for manuell, men kan jo hende smg er tingen..
bmwlukas Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 Det er lov å sette høye krav til en så dyr bil. Jeg skal bare kikke på biler og kose meg til jeg finner den bilen jeg vil ha. Den kommer nok! Jeg har hatt e46 m3 med SMG før, neste gang skal jeg ha manuel......
jonr- Skrevet Januar 16, 2009 Forfatter Skrevet Januar 16, 2009 Det er lov å sette høye krav til en så dyr bil. Jeg skal bare kikke på biler og kose meg til jeg finner den bilen jeg vil ha. Den kommer nok!Jeg har hatt e46 m3 med SMG før, neste gang skal jeg ha manuel...... smg ble kjedelig? hvorfor ville du heller gå for manuell etter å ha prøvd smg? =)
morteym Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 Jeg bestemte meg også for manuell. Da jeg så etter m3 så lenge som jeg gjorde, så dukket det opp noen riktige m3er som var smg. Endte likevel opp med smg etter å ha prøvd det. Syntes det var artig med smg. På en måte synes jeg det er hipp som happ. Det er vel ikke så mange ulemper med smg, men jeg foretrekker å ha smg i manuell-modus og bruke stikka nå faktisk. Liker at den mellomgasser/dobbeltclutcher selv, også er det deilig å slippe å clutche med en m3 hvis man står litt kø og bykjøring.
Micro_RaCeR Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 Har selv kjøpt en bil av di nå. topp kare å kjøpe av.
bmwlukas Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 smg ble kjedelig? hvorfor ville du heller gå for manuell etter å ha prøvd smg? =) Det er drit artig med SMG, absolutt verdt å prøve! Men for meg ble det med det. Manuell er det som gjelder hvis du liker å kjøre bil:-) Er greit å kunne clutche selv f.eks. Men prøv begge deler og se hva du liker best!
morteym Skrevet Januar 16, 2009 Skrevet Januar 16, 2009 smg ble kjedelig? hvorfor ville du heller gå for manuell etter å ha prøvd smg? =)Det er drit artig med SMG, absolutt verdt å prøve! Men for meg ble det med det. Manuell er det som gjelder hvis du liker å kjøre bil:-) Er greit å kunne clutche selv f.eks. Men prøv begge deler og se hva du liker best! Ja, dette er det ingen fasit på, begge deler er vel bra på hver sin måte så man må prøve selv og vurdere hvilke behov man har. For min del så har jeg ikke behov for clutch med min kjøring, og synes bare det er deilig å slippe clutching når jeg kjører gjennom byn og må stoppe ofte. Jeg har heller ikke peiling på heel&toe-teknikken... Mange føler seg mer involvert i bilen med manuell, mens på den annen side så er det stilig med "F1-giring". Jeg tror at hvis bil ble oppfunnet i dag for første gang og det var en m3 e46 med og uten clutch/smg, så hadde en del folk tenkt litt annerledes om smg.
jonr- Skrevet Januar 18, 2009 Forfatter Skrevet Januar 18, 2009 KJøp min Den har det rette utstyret å fargen + mye mye mer Jeg kan slenge med helt nye 8,5x18" med 225.40.18 piggfritt... helt nye !! http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail ... 659#bilder Er kjørt over 100k. Jeg føler det er mye, men det er kanskje ikke det på en m3 ?
morteym Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 Km-standen har ikke mye å si, det er kun et måltall å gå utifra som indikerer bilens tilstand og hva en kan forvente av tilstand på slitedeler. Så det kommer an på hvordan bilen er brukt, og hvordan den er tatt vare på. Det siste er vel på en måte viktigst. En bil som har rulla 100k tenker jeg at har en del ting som enten har blitt bytta, eller kommer til å måtte bli byttet "snart". Det med km-stand er vel egentlig mer en psykologisk grenseverdi, noe som henger igjen fra gammlet av da biler ikke gikk så langt før de ble skrota. Det er nå mye lettere å selge en bil som har gått 80.000 km enn 105.000 km selvom den siste like gjerne kan være en bedre bil, nettopp pga kjøpere har som kriterie max 100k km. Per i dag så er det veldig vanskelig å selge en M3 som har gått 130-150.000 km uten å dumpe prisen, og tilogmed da så ser det ut til å være vanskelig pga mange tenker på videresalg. Om noen år så er bilen eldre og det vil nok bli litt lettere siden den "grensa" flytter seg litt med bilens alder. Men du bør tenke på hvor langt du skal kjøre per år med denne. Skal du kjøre 15-20.000? Eller bare 5000? Hvor mange år skal du ha den maks/min? Hvis du kjører 20k i året og skal ha den i ca to år, så vil en bil som har gått 100k runda 140k km på telleren, mens en bil som har gått 60k, har da runda 100k, og sikkert mer attraktiv på markedet innen den tid. Eller hvis du kjører ca 5000 km, så er den oppi ca 110k km på to år, noe som er akseptabelt for en bil som du kjøpte da den hadde gått 100k km.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå