M_Pia Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Skrevet Januar 22, 2009 slik jeg forstår er ette en 04 mod?mine foreldre hadde en 04 mod deg bilen ble kalt inn for å bytte coilene pga feil ved nybil leveranse... se på dette. Ja er en sein 04 modell. Hmm.. Skal ta å ringe imorgen å sjekke dette ! Takk for tipset
M_Pia Skrevet Januar 24, 2009 Forfatter Skrevet Januar 24, 2009 Ikke enda.. Verkstedet bestilte deler fra Harstad på torsdag, så regner med at iløpet av neste uke så er bilen fixa Savner den jo !!
E28 TURBO Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Høres rart ut. Hvit røyk trykk i bunnpanna, avleiringer i toppdeksel grunnet def Coil. Det tror jeg ikke noe på. Mulig derfor den fusker, men det andre... hmm Gudd Løkk
Joe Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Høres rart ut. Hvit røyk trykk i bunnpanna, avleiringer i toppdeksel grunnet def Coil. Det tror jeg ikke noe på. Mulig derfor den fusker, men det andre... hmm Gudd Løkk enig med deg her. Har aldri hørt om at defekt coil kan forårsake gult gugge (vann i oljen), hvit røyk osv... Kan jo heller være andre veien. Vil heller tro det var en tett veivhusventilasjon. Det er jo dette som får t.o.m nyere motorer til å havarere. Dette hørtes veldig mye ut som en sprukken topp eller defekt toppakning. Får håpe eg tar feil.
M_Pia Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Skrevet Januar 28, 2009 M_Pia is back on the road Fikk bilen min tilbake idag.. Å det var veldig godt ! -Di har byttet coilen til den ene sylinderen. -Bytta alle tennplugger. -Oljeskift og nytt oljefilter -Rensa veivhusventilasjon ordtlig. -Tatt motorrensing Var vist mye drit og greier i motoren. Har kanskje kjørt litt for pent med den.. hehe.. Men nå er alt bra !
CrZyWiz Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Du må være mer sado! Bare å finne fram pisken med jevne mellomrom
M_Pia Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Skrevet Januar 28, 2009 Du må være mer sado! Bare å finne fram pisken med jevne mellomrom Haha.. Jepp.. Ikke noe pusekjøring fra nå av
axor Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 folk rundt Narvik, ser dere en e46 kjørende rundt som om den skulle ha murstein på gassen, så veit dere ihvertfall hvem det er
diesel_luring Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 heheh fikk du hørt med bmw ang coilen? eller ble det ikke så dyrt at det var noe å tenke på?
E28 TURBO Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Husk å kjøre den varm før du kjører den hardt da. Det som ofte får motorene til å bli sånn er at den ofte blir trompet på lavt turtall. 4 gir i 50 km t o lign. Motoren bør ikke kjøres med belastning på noe særlig under 1500-2000o min. Ikke i høye gir iallefall. Dette røyner og på kam og vippeverk. Lykke til videre med gliset!
Ceylon Skrevet Februar 3, 2009 Skrevet Februar 3, 2009 Sniker inn ett spørsmål her siden jeg har en misstanke om tett veivhusventilasjon. Kommer en olje snek inn når viften er på. Måtoren starter og går helt fint men noe må jo være galt siden den lukten kommer. Hvis det er veivhusvetilasjonen er det noen som har fikset dette selv, som kanjse kan forklare litt nærmere Vil helst slippe å bruke penger på det hvis det er ekelt. Bilen er en 520i e39.. 97 mod ER det noen fare for havari om jeg kjører med den slik den er? Mvh
M_Pia Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Skrevet Februar 3, 2009 hehehfikk du hørt med bmw ang coilen? eller ble det ikke så dyrt at det var noe å tenke på? Har ikke fått sjekket enda.. Coilen kostet så å si ingenting.. Kom vel på rundt 1000lappen totalt.
M_Pia Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Skrevet Februar 3, 2009 Husk å kjøre den varm før du kjører den hardt da. Det som ofte får motorene til å bli sånn er at den ofte blir trompet på lavt turtall. 4 gir i 50 km t o lign. Motoren bør ikke kjøres med belastning på noe særlig under 1500-2000o min. Ikke i høye gir iallefall. Dette røyner og på kam og vippeverk. Lykke til videre med gliset! Ja, har brukt å kjørt bilen ordtlig varm før jeg har gassa på litt Takk for tipset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå