S.Arnesen Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 Maten på en restaurant var ikke noe god. Tar ikke med matrester så alle får smake for å bevise det. Går da til en annen plass neste gang og lar det bli med det. Litt satt på spissen, men.. Virker jo som nesten alle her har hatt belegg som løsner og skiver som slår seg. Det skjer som regel ikke med bremboskiver. Selvsagt viktig at alle har pussa nava skikkelig og kjørt inn klosser og skiver før de brukes hardt. Hvis ikke det gjøres kan man ikke skylde på biltema Blir en smule dumt å begynne å sammen ligne dette. Er veldig mange som er villige til å klage på tema varer, men ingen som kan bevise noe. Alle kommer med det at de har en kamerat som opplvede ditt og datt på grunn av ett biltema produkt. Det ingen har forstått er det at biltema selger akkuratt de samme varene som f.eks bilextra og torshov, men i biltema esker. Ett eksempel på dette er europris. Drar du på europris og kjøper deg en boks med gillett barberskum til 23kr, betyr det at den boksen er mye dårligere enn den boksen med gillett barberskum på kiwi til 46kr(+-)? Mange her på forumet velger å gå med skylapper, og tro det at den fra kiwi er mye mer holdbar og god. Det må de såklart også få gjøre, så kan den resterende delen av befolkningen handle på tema og være fornøyde med dette...
Bimmerlars Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 Maten på en restaurant var ikke noe god. Tar ikke med matrester så alle får smake for å bevise det. Går da til en annen plass neste gang og lar det bli med det. Litt satt på spissen, men.. Virker jo som nesten alle her har hatt belegg som løsner og skiver som slår seg. Det skjer som regel ikke med bremboskiver. Selvsagt viktig at alle har pussa nava skikkelig og kjørt inn klosser og skiver før de brukes hardt. Hvis ikke det gjøres kan man ikke skylde på biltema Blir en smule dumt å begynne å sammen ligne dette. Er veldig mange som er villige til å klage på tema varer, men ingen som kan bevise noe. Alle kommer med det at de har en kamerat som opplvede ditt og datt på grunn av ett biltema produkt. Det ingen har forstått er det at biltema selger akkuratt de samme varene som f.eks bilextra og torshov, men i biltema esker. Ett eksempel på dette er europris. Drar du på europris og kjøper deg en boks med gillett barberskum til 23kr, betyr det at den boksen er mye dårligere enn den boksen med gillett barberskum på kiwi til 46kr(+-)? Mange her på forumet velger å gå med skylapper, og tro det at den fra kiwi er mye mer holdbar og god. Det må de såklart også få gjøre, så kan den resterende delen av befolkningen handle på tema og være fornøyde med dette... Biltema tar inn fra den grossiste de får billigst fra og man får som regel det man betaler for. Kjøper du gilette så kjøper du jo gilette. Det heter jo det samme. Men en mintex bremsekloss er ikke lik en kloss fra ferodo. Det der blir ihvertfall dum sammenligning. Jeg har vært på omvisning hos Brembo i Bergamo og jeg tviler på at en skive går gjennom så mye om den ikke skal være bedre enn en skive kjøpt hos biltema til halve prisen. Er nok en kvalitetsforskjell. De fleste her inne ser ut til å ha erfart selv at skivene slår seg, så kompishistorien stemmer vel ikke helt. Sier ikke at alt fra biltema er dårlig, mye gode billige produkter der, men en bremseskive til halve prisen av et kjent kvalitetsmerke skal godt gjøres å være like god. Produksjon koster og nettopp disse kostnadene må kortes inn på om varen skal selges til "gi bort pris"
S.Arnesen Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 Men en mintex bremsekloss er ikke lik en kloss fra ferodo. Det der blir ihvertfall dum sammenligning. Når i alle dager sammenlignet jeg mintex med ferodo?
Bimmerlars Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 Men en mintex bremsekloss er ikke lik en kloss fra ferodo. Det der blir ihvertfall dum sammenligning. Når i alle dager sammenlignet jeg mintex med ferodo? Det har du ikke gjort, men du sammenligna gillett fra kiwi med gillett fra europris. Det blir ikke det samme som det vi sammenligner her. Prisen er kanskje forskjellig, men varen er lik, det er ikke en biltemaskive og en f. eks bremboskive.
Sjøbuse Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 hadde en kammerat som byttet til biltema bremser. det bremset mye bedre enn hva som sto på fra før på opelen har jeg greenstuff klosser og mekonomen skiver. var nå alvårlig kast fra første sekkund. klaga og fikk nye skiver fra mekonomen. absolutt ikke noe kast. de som har hatt problemer med biltema bremser kan ha fått en litt uheldig skive bare.
Mr E30 Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 veit hvertfall at Biltema klossene støver en god del mer enn andre klosser.
Dekkbrenneren Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Biltema sine klosser hyler, og varer ikke lenge. Hvis du har så lite peng, prøv mekk sine klosser, er nok bedre enn biltema, tilleg til lav pris. Meca har vel også brukbare og gor bremser.
Es-brusv Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Kjøpte meg Biltema sine "sports" bremser her en dag til E46 320d Touring, og de passet ikke på bilen en gang...
Superbeetle Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Nå skal jeg ikke argumentere for biltema, da jeg ikke har noen erfaring med deres bremsedeler. Men jeg har mye erfaring med deler fra ulike leverandører som selger til verksteder. Det er som regel prisen det går på, og f.eks der jeg jobber litt nå "reklamerer" med å være de billigste i Bergen ut til kunden. Dermed kan verkstedet ha høyere fortjeneste (gjerne 80-100% høyere enn om det er fra andre leverandører) på delene. Hvor delene kommer fra og hvem som produserer dem kommer litt annen rekke. Min mening når det gjelder slitedeler er at enten kjøper man det hos Bmw og får orginale deler eller så er det igrunn akkurat det samme hvor man kjøper det...Men selvsagt kan man være uheldig og få noe som ikke er bra. Enkelte forhandlere selger også uorginale deler til mye høyere pris enn f.eks Bilxtra. Mitsubishiforhandleren her i Bergen selger to typer deler. Orginaldeler og en litt rimeligere variant. Denne rimeligere varianten er akkurat de samme delene som Mekonomen selger. Når skiver/klosser blir bytter ved en service så er det som regel disse som blir benyttet. Dette blir jo reflektert på regningen til kunden, men det kommer ikke fram at det er uorginale deler.. Selv om kunden da er fornøyd med at han kun benytter merkeverkted på bilen sin...
babjorn Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Enten kjøper du uorginale å får klosser som har mindre varighet å som støver veldig. Eller betaler litt ekstra å får noe som holder lenger å som ikke støver så mye. Noen ting kjøper man orginalt and ting holder det med uorginalt. Min mening.
MariusW Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Bremseklodser -Sæt- www3796 NOK 200,00 / NOK 250,001 Kjøp stk. Benzin modeller: Alle 316i til 328i, inkl 325xi Diesel modeller: Alle excl. 330d Et sånt "-SÆT-" (), er det for klosser all around, eller bare for et hjul?
NiFtY Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Bremseklodser -Sæt- www3796 NOK 200,00 / NOK 250,001 Kjøp stk. Benzin modeller: Alle 316i til 328i, inkl 325xi Diesel modeller: Alle excl. 330d Et sånt "-SÆT-" (), er det for klosser all around, eller bare for et hjul? er vel ett sett til foran eller bak. altså 4 klosser:)
MariusW Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Er det 2 klosser per hjul? Er ikke noe mekanisk av meg
S.Arnesen Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Er det 2 klosser per hjul? Er ikke noe mekanisk av meg Det er to klosser pr hjul ja. Men ett sett er pr aksel, altså når du kjøper klosser til fronten så får du 4stk klosser pr eske...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå