B_K___ Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 Hei folkens=) broren min har tatt til fornuft å ser etter bmw (endelig) han har sett seg ut 92 mod525ixa til en grei pris. men det var noe jeg ikke kunna svare på, var hvordan den 4 hjulsdrift systemet fungerte... altså om det er permanent eller om det er sånn som kopler seg automatisk inn ved behov noen svakheter med systemet? noe man bør se/høre etter ang 4 hjulsdriften?
325ixx Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 4 - hjulstrekken er inne heile tid. svakhet på senking
osjaavik Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 Hvordan fungerer egentlig 4wd på bmw? trekker den 50-50, mer forran, eller mer bak?
Lars89 Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 Trekker noe mer bak enn foran på alle modeller for å gi en bakhjulstrukket "karakter". Permanent 4wd På E34 trekker den 64% bak og 36% foran (ifølge wikipedia)
hauken Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 alle bensinstasjonseiere jubler hvis du kjøper en sånn.....
Ballder Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 Trekker noe mer bak enn foran på alle modeller for å gi en bakhjulstrukket "karakter". Permanent 4wdPå E34 trekker den 64% bak og 36% foran (ifølge wikipedia) Hvilket tilsier at den oppfører seg som en bakhjulstrekker helt til man beynner og provosere og leke litt. Gamle ix'r er konge vinterbiler.
336mik Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Hmm,litt forskjellig fakta ute å går her. En e34 525 ix har ca 34%-66% drift ved vanlig kjøring,og 50-50,pluss at sperra i bakdiffen slår inn ved hjulspinn. Har selv koblet om 4wd systemet på min egen,og denne har en konstant 4wd(34-66,men er litt bakhjulstrekker å kjøre,men med masse fremdrift),men ved aktivering har den 50-50(føles ihvertfall sånn).
|Ole| Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Er dette samme understell sånn ca som på E30 IX? Isåfall, trekke ikkje den litt meir bak ved hjulspinn og da? Har kjørt en på vinterføre, virker da slik....
336mik Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Er ikke samme nei. E34 har elektronisk styrt senter- og bakdiff. Disse styres via abs enheten i bilen. E30 er vel rent mekanisk. Som tillegs opplysning,så har jeg plukket opp,og satt sammen igjen 2 sånne fordelings kasser,og studert innmaten.Har også koblet rundt den automatiske elektroniske orginalstyringen på dette systemet.
B_K___ Posted January 18, 2009 Author Posted January 18, 2009 så med andre ord, 525iX bruker veldig mye bensin eller? han kjører jo 87 mod mercedes 230E med automat per idag, så blir neppe så mye forskjell...=)
336mik Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Nå skal jeg si at jeg på noen måte er økonomisk i min kjørestil,så min bruker over liter`n. Når kjerringa kjører den derimot,så klarer hu vel så vidt under liter`n,og hu kjører sånn rundt regnet normalt.
Mons1 Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Mener å ha lest at enten 325iX eller 525iX har samme system som Ford Cosswort, men at Ford har dimensjonert systemet til å være litt sterkere pga Cosswort turbomotorer. Hva vet du om det? RS Nå skal jeg si at jeg på noen måte er økonomisk i min kjørestil,så min bruker over liter`n.Når kjerringa kjører den derimot,så klarer hu vel så vidt under liter`n,og hu kjører sånn rundt regnet normalt.
336mik Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Ukjent for meg,men hvis det er en av bilene det er likhet med,så må det være e30,siden denne har alt mekanisk.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now