Jump to content

Endring av km i spedometer, ikke i lys modul

Recommended Posts

Posted

Hei

Har pga av pixel feil byttet sppedometer på min e39.

På det brukte som jeg kjøpte var der kjørt 30000 km mere en det jeg hadde kjørt.

Noen som har brukt bmw scanner v1.3.6 og endret km i speometeret.

Er sikkert noen som vil høgge hodet av meg pga av dette spm , men men må bare spørre.

På forhånd takk

Posted

kjempe mange som trur på det v ett salg. øhh?? NEI!! da kan alle si nei bilen min er rullet 50 mindre enn tellern viser. IDIOT.. hvis dette stemmer og khskjong

faktisk har byttet instr støtter jeg han

Posted

Bjørner: "bmw-e36-e46" har ofte frekke kommentarer med mange her inne så det er ikke noe å bry seg om :)

Khskjong: Vet det ikke blir noe bevis, men kan blir jo litt mer troverdig hvis man tar bilde av gamle speedometer med dato på bilde og samme med nye speedometer. da ville hvertfall jeg trodd på deg :)

Posted

Er initielt imot å å endre KM teller. Har vært borti at all form for KM endring blir registert i hjernen. Dette for å indikere at feks nullstilling som har blitt gjort hos frabrikk.

Sjekk med BMW om dette stemmer for din bil. I så tilfelle kan du få problmer hvis en kjøper finner at KM har vært endret, ved besøk hos BMW verksted.

PS, bmw-e36-e46 jeg vil ha meg frabedt å bli kalt IDIOT her på forumet.

Posted

Pass dere så ikke tråden blir stengt, fremgangsmåte for å justere km-stand skal ikke deles på forumet her, det har Gunnar sagt klart og tydelig før!

khskjong: Snakk med ett bmw verksted du å få de til og stemple inn ny km-stand i service hefte eller lignende så fort som mulig så blir vel ikke dette noe problem :)

Posted

Når det gjelder km stand så er vel det noe av det værste man begynner og klusse med. Oppdager en kjøper noe slikt så er det grunn til og oppheve kjøpet ved eventuell salg. Ta kontakt med BMW. Regner med at de har noe historikk på bilen din, hvist du da ikke har tatt alle serviser selv da.

Posted

jeg tok vare på gammelt instrument, og la det i bilen ved salg. Når selger selv har byttet instrument må en bare stole på det, eller finne seg en annen bil å kjøpe!

Og nimitz, det er jo ikke km stand man har tuklet med når man må skifte instrumentpanel pga feil. Jeg skjønner godt at folk ikke vil kjøpe nytt instrumenthus til 10 000 og betale ytterlige 5000 for arbeid på verksted. På en gammel bil!

Posted

Det var jo snakk om tidligere i tråden og stille den nye tilbake til det samme som det gamle sto på. Da klusser man med km. Og ta vare på det gamle som "bevis" vil være mer tillitsfullt.

Posted

Det gamle spedometeret vart kastet av Bavaria, det var de som skiftet det, og de kunne ikke endre km stand på brukt utsyr , bare på nytt sier de.

Ellers så sier jo lysmodulen min at bilen er kjørt 30000 og noe under det som står på spedometeret.

Ellers takker jeg alle for innleggene deres