Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok. Med litt hjelp av naboen gjorde jeg det selv (uten erfaring), og med haynes-boka i bakhånd bør ikke det være så veldig store problemet - men om man føler seg usikker eller ikke tør/har råd til å gjøre en jobb som man føler man ikke kan garantere, så kan det som du sier være greit å sette det vekk ja.

Til det har du vel fått masse gode anbefalinger her :)

Skrevet
Toppen er porta og det er skifta kam (= må vel justere ventiler og skifte løftere tenker jeg, aner ikke, har ikke erfaring på det. Så beste hadde vært om noen pro folk hadde sett på det.

Er det vits i å ta av toppen og sende den til overhaling?

Ta av toppdekselet, eller få noen til å gjøre det for deg. Så inspiser om det er slitekant på kammen og tilstanden på vippearmene.

Ser det bra ut, så juster ventilene og tut og kjør. Jeg ville prøvd det først. Tror ikke du bruker mer en en time på det.

Skrevet
Toppen er porta og det er skifta kam (= må vel justere ventiler og skifte løftere tenker jeg, aner ikke, har ikke erfaring på det. Så beste hadde vært om noen pro folk hadde sett på det.

Er det vits i å ta av toppen og sende den til overhaling?

Ta av toppdekselet, eller få noen til å gjøre det for deg. Så inspiser om det er slitekant på kammen og tilstanden på vippearmene.

Ser det bra ut, så juster ventilene og tut og kjør. Jeg ville prøvd det først. Tror ikke du bruker mer en en time på det.

Har som sagt jævli liten erfaring med motor (= men kan jo prøves ja. Mye avkaklinga kommer nok av kvasskamm + uorginalt grenrør + lekkasje i eksospakning. Men ja, tror ikke den hadde hatt vondt av litt service :D

Skrevet
Har som sagt jævli liten erfaring med motor (= men kan jo prøves ja. Mye avkaklinga kommer nok av kvasskamm + uorginalt grenrør + lekkasje i eksospakning. Men ja, tror ikke den hadde hatt vondt av litt service :D

Er eksoslekasjen nær toppen? Da lager det tikkelyd.

Er det du som kjøpte den hvite 320n på autodb? 320,med323veiv,stempler og 325 topp?

Skrevet

Er det du som kjøpte den hvite 320n på autodb? 320,med323veiv,stempler og 325 topp?

Jau, stemmer, eksoslekasjen er mellom manifoldet og blokka, så er vel endel derfor det bråker såpass.

Hvordan det forresten?^^

Var ikke du som var halvveis fra Kr.Sand når du fikk beskjed om at bilen var solgt vel? =p hehe

Skrevet

Jau, stemmer, eksoslekasjen er mellom manifoldet og blokka, så er vel endel derfor det bråker såpass.

Hvordan det forresten?^^

Var ikke du som var halvveis fra Kr.Sand når du fikk beskjed om at bilen var solgt vel? =p hehe

Nei det var ikke meg. La bare merke til anonnsen. Pen bil. Hva måtte du gi da?

Skrevet

Joda den er ikke værst, er mye småtteri som må gjøres med den, men er mest tid og arbeide (=

Jeg ga 17. Grei pris når den gikk de omtrent 40 milene hjem uten problemer^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...