Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
":2bvqphhc]Inviter ham med på autoslalom :)

Eller vis ham Jeremy Clarkson-filmen hvor han er i USA for å finne ut om Amerikanske biler er brukbare.

Han slaktet vel Shelbyen, men digget Rouch sin variant av Mustangen. Dette fordi Rouch også har fikset på bremser og dempere.

Nå slakter jo clarkson alt fra Porsche og så og si alt fra bmw også, så hans tester er kun basert på det han vil ha. Han vil jo kun ha mercedes og ferrari, og en liten jaguar her og der....

Ifølge clarkson så er det kun en ting som er brukbark fra bmw. Det er m power knappen på den nye m5'en...

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

den videoen bekrefter jo at amerikanske biler flest fortsatt har elendige kjøreegenskaper (ett av få unntak er vel nye corvette'er som gjør det veldig bra).

er vel en unfair sammenligning, splitter ny muskelbil mot 20 år gammel for-gata-bane-bil, MEN:

hvis du plaserer e30 m3 og mustang gt500 på en bane så, så lenge den mustangen ikke får lange nok strekkninger til og strekke ut musklene sine så alt for mye, tror jeg e30 m3 ville holdt følge pga at den er såpass mye kjappere i svingene.

mustangen er jo vill i svingene, både over og understyrer jo om en annen om man ikke tar det med ro.

hadde vært morro med en test av dette, om m3'n haddeholdt følge med den ville jeg smilt fra øre til øre om jeg var deg. Nok ett bevis på dårlig amerikansk understellsbygg og nok ett bevis på hvilken kjøremaskin e30 m3 er :)

Skrevet

Er det noen som har link til E30 M3 vs Clio, golf eller noe. (var småbiler) Lurer på om det var topgear som testet. Så kanskje noen får seg en overaskelse mtp veigrep osv. :D

Skrevet
Er det noen som har link til E30 M3 vs Clio, golf eller noe. (var småbiler) Lurer på om det var topgear som testet. Så kanskje noen får seg en overaskelse mtp veigrep osv. :D

denne du tenker på :)

http://www.youtube.com/watch?v=d_FLPXp8ntk

btw, man får ganske enkelt lyst på e30 m3 bare av å høre lyden av e30 m3

Skrevet

Om man tar en original E30 M3 fra 87 som er HELT 100% original, og da heller aldri har skiftet støtdempere, foringer etc... Ja da vil E30 M3 slite mot det meste. Min var i en slik tilstand da jeg kjøpte den, og jeg kan si med hånden på hjertet at kjøreegenskapene var heller skrale.

Men så er det nå engang slik da, at nye og bedre biter til disse bilene er forholdsvis enkle å oppdrive. Nye dempere og fjærer av litt røffere art enn standard, nye foringer her og der, samt bremser med litt bedre bitt...

Voila, du har en bil som få andre med samme vekt/hk siffre kan matche rundt en bane!

Men mot en nytype Shelby GT500... Tja, hvem vet.. Men pga såpass mye kraftigere motor så tror jeg den hadde spist M3`n, om da bare sjåføren har litt peiling.

BTW: Hvem pokker kjøper en slik bil i Norge i disse dager???

Skrevet

jeg har kjørt en 04 mod ford mustang GT riktignok ikke en shelby men modellen under, med alt utstyr, og bilen var i bra stand for all del, (pappa sin) men fy faen for en dritt bil! fin på motorvei, ubrukelig sak.

Skrevet

Det sier vel sitt om amerikansk bilindustri når de klarer å lage en bil, som angivelig skal ha 500hk, uten å utstyre den med diffbrems. Så lenge det er v8er og store bløte seter med tilsvarende bløte dempere er jo amerikanerne fornøyd.

Hulopphenget som er på dagens biler i europa er ikke mye forskjellig fra det det var da e30m3 kom, forskjellen ligger i elektronikken. En e30m3 med Bilstein pss og vassere bremser kjører nok fra det meste på korte svingete baner, med tilsvarende sjåfør så klart.

Det hadde helt klart vært moro å sett en slik test.

Skrevet
Det sier vel sitt om amerikansk bilindustri når de klarer å lage en bil, som angivelig skal ha 500hk, uten å utstyre den med diffbrems.

Dette greier da europeiske også. Mercedes C63 AMG har kun antispinn... BMW er ikke stort bedre de, 335i er jo uten og den har jo nok av krefter den også.

Skrevet
BMW er ikke stort bedre de, 335i er jo uten og den har jo nok av krefter den også.

ikke som option engang? :-k

Skrevet

Noen må snart forklare meg hvor den s14 lyden er rå.

Syns den høres ut som en talentløs japsebil jeg.

Skrevet

Noen må snart forklare meg hvor den s14 lyden er rå.

Syns den høres ut som en talentløs japsebil jeg.

tja, er jo hver sin smak det, finner ikke noe ved lyden i s14 som minner om japsebil jeg da men.

Skrevet

Begynn med å høre på motorgangen på antall sylindere,og finn deg noe youtube filmer av noen honda motorer,så skjønner du fort hvor jeg vil.

Nei,takke seg til 6`er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...