Hansh Skrevet Januar 21, 2009 Share Skrevet Januar 21, 2009 Som den observante forumsleser kanskje har fått med seg har jeg nå solgt min trofaste Carina til fordel for en BMW til. Hentet den fra en forhandler i Kristiansand 10.01.09. Valgte akkurat denne fordi den hadde etter min mening riktig farge og en del ting jeg vil ha, slik som 6 syl. bensin, manuell gir, sportseter og sedan. I tillegg har den bare gått 104.000 km og fremstår som tilnærmet ny. Utstyrsliste: 303 (Har visst glemt å skrive denne ned) Q9LT Skinninteriør - lysegult nappa 521 Regnsensor 522 Xenonlys 534 Klimaautomatikk 502 Lyktespylere 662 Radio BMW Business CD 255 Sportsratt i skinn 313 Utvendig speilpakke 374 LM Rad/radialeike 73 Felger 403 Elektrisk takluke av glass 411 Elektriske vindusheiser 423 Velourmatter 431 Invendig speil med aut. Avblending 438 Edeltreutførelse 473 Armlene foran 481 Sportseter foran 488 Korsryggstøtte forseter, elektrisk 494 Setervarme forseter 508 PDC (park distance controll) Ellers kan det nevnes at den har M54 motoren med 2.2l og 170 hk, stor forskjell fra M52 (moteren kom 1 år før facelift) og det fulgte med sommerdekk på ganske fine 17" lettmetallfelger (225/45-17). På bildene står den på vinterhjul på 16" lettmetallfelger. Siden dette først og fremst er en bruksbil som og vil bli brukt mye på jobbreiser har jeg ingen planer om store modifikasjoner, men følgende er alt gjort: - Skiftet blinklys foran til nye med klarglass - Montert knapper på rattet for styring av anlegg og for å få cruise-kontroll. Dette ble gjort med god hjelp av John H's DIY (http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... ht=diy+e46), samt DIY på autopower.se. DIY her på forumet mangler info om selve montering av knapper på rattet så har tatt bilder av dette for å legge til eksisterende DIY (denne burde samles med andre DIY). Delene ble kjøpt hos koed.no. Ser an til sommeren om jeg evt. også monterer orginalt M-tech understell. Har ikke fått tatt noe særlig bilder av den så her er noen av bildene fra salgsannonsen: (Den ser ikke så mye for høy ut fremme i virkeligheten) Bilder fra montering av knapper på rattet og nye blinklys: Før: Etter: Ratt før: Underveis: Etter: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 21, 2009 Share Skrevet Januar 21, 2009 Meget pen bil (overskrifta står det 420i, regner med du mener 320i) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2009 Ingen 420i nei, fikset nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Howrd Skrevet Januar 21, 2009 Share Skrevet Januar 21, 2009 Etter hva jeg ser kjøpte du til selve knappene, eller kjøpte du rattet og? isåfall, for vi som har kun rattet, følger det med ny "rull" i rattet i ettermonteringssettet.. altså, den med ledningsoverføringen i navet om du skjønner? er det denne: www12423 eller denne: www12422 du kjøpte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2009 Var 12422 jeg kjøpte. Byttet bare panelet i rattet til nytt med knapper, så selve rattet er det samme. Ledningsoverføringen sitter alt i navet, kobler bare på en liten kabel mellom knapper og nav bak airbagen. Resten av ledningene som følger med kobles på igjen på andre siden av navet, i rattstammen og trekkes til lysbryterpanel og motorrom. Tok et par timer og var ikke særlig vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Howrd Skrevet Januar 21, 2009 Share Skrevet Januar 21, 2009 okei, så kablene ligger klar innom der? har en E46 coupe 02 mod prefacelift. så jeg vil ikke trenge no mere for å få til cruicecontrol? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Januar 21, 2009 Share Skrevet Januar 21, 2009 Fin bil! Hvor mye måtte du ut med for "knappene"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2009 okei, så kablene ligger klar innom der?har en E46 coupe 02 mod prefacelift. så jeg vil ikke trenge no mere for å få til cruicecontrol? Så lenge du har samme ratt som jeg har (eller M-ratt uten delt nedre eike) og 6 syl. motor skal du bare trenge den pakken ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2009 Fin bil! Hvor mye måtte du ut med for "knappene"? Takk! Tror det var ca. 1600,- inkl. mva, +frakt (prisen steg med nesten 100,- samme dag som jeg skulle bestille). Er orginal fra BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The StigMeister Skrevet Januar 21, 2009 Share Skrevet Januar 21, 2009 Fin bil med nydelig interiør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Howrd Skrevet Januar 21, 2009 Share Skrevet Januar 21, 2009 Har btw denne spilleren: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 Hva trenger jeg for å få volumjusteringa til å fungere da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2009 Fin bil med nydelig interiør! Takk, var det jeg og synes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2009 Har btw denne spilleren:http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 Hva trenger jeg for å få volumjusteringa til å fungere da? Står at den skal være klargjort for multifunksjonsratt, men hadde sjekket med bilradiospesialisten hva som evt. skal til! (Regner med kontakten bak spilleren må ha dette tilkoblet ihvertfall, noe som avhenger av hvordan du har koblet den). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Howrd Skrevet Januar 22, 2009 Share Skrevet Januar 22, 2009 ja, la merke til det jeg også Tengte kanskje du visste noe, men jeg har satt bilradiospesialisten på saken;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2009 Sikkert tryggere å spørre dem siden det er jobben deres å finne ut av slikt! Vet noen Pioneer-spillere kan kobles til med et adapter ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå