Gå til innhold

Bytte av motor i E30 316 -> 320


Iv3rs3n
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har anelse om hva som må til for å sette i en m20b20 88mod i min 316 M40 1990 mod?

Understellet skal gå i orden mht at jeg har skive bremser rundt, med doble ventilerte fram..

Har hørt at det muligens er plug and play når det kommer til ledningsnettet?

Men når det kommer til mellomaksling er vel den som hører til 1600 lengre? (med hensyn til at motoren er mindere og "kortere")? Så jeg må vel ha med mellomakslingen fra 320'n?

Og når det kommer til radiator, må jeg ha den fra 320'n ? Eller er den ok den som står i 316'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mellomaksling er vertefall for lang.... radiator er ulik men du kan bruke den du har mener eg.....

om det er plugg and play vet jeg ikke men mener vist det er enn kat. motor at det skal vere likt som i motor stikket på m40 motorene......

men hvorfor 320. jeg ville vertefall godt for 325 vist jeg skulle godt over til rekke 6 motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 325 tidligere.. Men den solgte jeg til fordel for at jeg muligens hadde en sjanse til å beholde førerkortet.. Å gikk over til 316.. 8) Så jeg har en 320 motor på hånda så jeg tenkte jeg skulle prøve mitt første bilprosjet opplegg.. Som å bytte en motor.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 325 tidligere.. Men den solgte jeg til fordel for at jeg muligens hadde en sjanse til å beholde førerkortet.. Å gikk over til 316.. 8) Så jeg har en 320 motor på hånda så jeg tenkte jeg skulle prøve mitt første bilprosjet opplegg.. Som å bytte en motor.. :lol:

Sett ihvertfall inn en 323 motor da, denna trøtte toliteren må en jo pine livet av.. Er det bare meg eller er den 2 litern i e34 sterkere? kjørte ifra e30 320 med e34 520.. ennå den er større og tungere.. Henrik(e30) mente han kjørte det han orket.. men jeg var alene og han hadde med seg en da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke tru æ ikke har sjekka ut det.. :wink: Hehe.. Tenkte på d å sjø.. Men er en del mer jobbing da.. Er ikke samme ledingsnett fra 323 som går i 316'en.. :roll:

Hadde først en 323 motor på hånda men etter at æ hørt litt rundt så va det en del enklere (plug and play) på 320'n.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vill nå si at det er lettest å få tak i en 325 motor eller 323 med ledningsnett.. da her du den leteste jobben du slipper å klippe i ledningsnetet, å du slipper så veldig mye feilsøking vis feil koblinger...så det du trenger er jo da motor, girkasse, mellom aksel, ledningsnett og hjerne.. det er det jeg kommer på i farta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da drar jeg i morgen og henter motor.. 8) Motor med girkasse+ mellomaksling... Regner med at radiatoren er den samme, hvis ikke må æ vel få tak i det også.. :) Blir vel ei uke med skruing nå da å se om det går bra detta.. :lol:

rzvghqpwfiri3t7wmpi5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, har ikke preface to sensorer på girkassa og da? mens facelift bare har en? osv osv

ingen av bilene mine har noen som helst følere på girkasse :P

ikke 84mod 323, og ikke 86\87mod 320, heller ikke de 2 andre motorene til 320 jeg har hatt\har.

tror du må ganske langt tilbake for å få følere på kassa,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...