Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det burde i grunn vært lagt opp til et system der fører hadde ansvar for firmabil som det skulle vært deres egen privatbil, da hadde nok dette endret seg ganske mye.

Også her på lille Åndalsnes står postbiler og hjemmetjenestebiler nesten konstant inne til oppretting, og en bulkfri bil er sjelden vare.

Sjefen for hjemmetjenesten her kommenterte dette i avisa for et par år siden med at disse bilene blir jo kjørt svært mye og tatt i betraktning av kjørelengde blir de ikke skadet så mye.

Hvilket jo i grunn er et dumt argument når man ser foreksempel privateide drosjer bli kjørt mange ganger så langt uten en eneste bulk..

Skrevet
I USA har de ikke respekt for sine egne biler engang... 2005 modell biler ser ut som om de er 20 år gamle... og de har hatt en eier. :D

Sånn i Spania også. Mange av bilene der nede har skrapemerker i alle fire hjørnene av bilen :roll:

Skrevet
I USA har de ikke respekt for sine egne biler engang... 2005 modell biler ser ut som om de er 20 år gamle... og de har hatt en eier. :D

Det henger vel også sammen med kvaliteten på amerikanske biler, som de jo gjerne kjører der borte :)

Skrevet

Jeg har observert endel interessante manøvre med små, røde postbiler. Det er nesten så jeg lurer på om vedlikeholdsutgiftene til disse bilene er noe av grunnen til høye norske portoutgifter. :shock:

Skrevet

De røde postbilene selges "over hele Oslo" og oppkjøperne får trolig tak i dem for en slikk og ingenting, noe som skulle bli omtrent akkurat det samme som noen av dem er verdt.

Har sett flere like biler, -Renault Kangoo, med samme utstyr, tilnærmet lik kilometer og stand variere 40.000 i pris fra et sted til et annet...

Skrevet

bare for å "beskytte" peppes pizza biler. jobber selv som sjåfør for peppes pizza i Sandefjord. En vei med kun humpler, hull, og generellt drittveier. på en av pizzabilene er det en bulk bak, men jeg tør påstå at sjåførene på jobben min, inkludert meg, behandler bilene som om det var deres egne. hvis vi bulker og det blir vist at det er vår skyld, så må vi erstatte en viss sum, og får muligens føyken. dette er hvertfall noe jeg ikke er interessert i, iom det er en kjempe jobb! så nei, det er ikke alle pizza biler som blir behandla som dritt, bare fordi de de ikke er våre egne biler.

Skrevet

Husk at måten bilene brukes på i en slik jobb også er litt spesiell. Man kjører innom 4-5-6-7-8-9-10 brukere per dag, og disse har da alle sine egne trange oppkjørsler, som ikke blir måket særlig godt - det er jo en grunn til at de har hjemmehjelp. Jeg er sikker på at veldig mange av skadene er i gårdsrom og småbulking under parkering. Dette gjelder både pizzabud, postbiler og hjemmehjelp. Det er en annen type bruk enn f.eks. en snekker som gjerne er samme sted mange dager på rad.

Skrevet

Kjører de som hjemmehjelpene jeg ser i nærområdet så er det definitivt kjørekunskapene det skorter på!

Kan man kjøre bil er det jo ikke verre enn å bruke hodet litt for å unngå skadene som de snakker om, selv om alle sef. kan være uheldig en skjelden gang.

Postbilene i Bergen synes jeg blir kjørt overraskende fint og ser ikke så slitt ut i forhold til den spesielle bruken.

Skrevet

Vi skal også huske at hjemmesykepleie ikke er et rent transportyrke, men at man har en krevende og tildels stressende oppgave mellom kjøre-etappene - og at denne oppgaven vil - og forsåvidt bør - være i hovedfokus for den ansatte.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...