Jump to content

Recommended Posts

Posted

Leter etter en E39, og lurer på hvor gammel det lønner seg å kjøpe, forutsatt at den er i god stand og forrige eier har fulgt servicer? Ser på en 97-modell som har rullet ca 135 000km. Det er jo lite til å være e39, men den begynner jo å trekke på åra. Hvor lenge er det vanlig å ha en slik bil, hvor mange år burde den holde med bra oppfølging?

Er naturligvis klar over at det er litt for løst til å gi et helt klart svar på, men bare lurer sånn ca om dette er en for gammel bil til å gi ca 90-100 tusen for :) Bilen fremstår som meget fint behandlet og har lav km, men er skeptisk pga alderen...så sikkert noen her som vet mer enn meg om hvor langt disse bilene går ;)

Posted

E39 er en driftsikker bil men litt slitedeler må du regne med å bytte uansett om bilen er fra 96 eller en 2001 modell. Sett av en 1000 lapp i måneden til vedlikehold i tillegg til vanlige servicer, så bør du være dekket. En nyere bil vil koste mer i verditap og kapitalkostnader, men kanskje færre verkstedbesøk.

Posted

Jeg kjøpte min for snart 2 år siden! :D angrer ikke ett sekund!det er en 96 modell som var gått 198000 tusen da jeg hentet den på toyota :wink: enste som jeg har skiftet er hjul lager ,bremser!som da gikk på garantien på 6 månder.

eneste rusten som er er en flekk på bagasje luken :D

utrolig fornøyd med den! :D

jeg fikk mildt sagt mye bil for pengene! :D

Posted

min e39, 520i, 1996 har nå gått 310.000 og det er bare "hånddeler" som må byttes:

Lykter foran

Dyno

Servopumpe

Fjærer/demper

Park brems

stabstag foran

---

Bør byttes

Foringer

----

Obs

Rust på bakluke; nede ved kanten

Sveisesøm i dører rett under låsen og nedover og under.

---

Ellers så er det jo litt morro med FL da :)

synes det var dyrt for en 12 år gammel bil, men det er jo lav km da. Har du sjekka denne mot servicer ol?'

ED: Bilen er jo kjempe i seg selv og til å være en premium bil er det billige deler, stort utvalg i brukte deler og enkel å skru på hvis man ikke har 11 tomeltotter og jekk i ræva :)

Posted
men,90-100 var vell litt i overkant,da bør den være topputstyrt....

Er ikke dyrt.bilen har gått lite og viss den ellers er godt vedlikeholdt så er det en go pris :D

Posted

Har hatt haugevis av E39, beste bilene som finnes! Finn et eksemplar som har fullt servicehefte.

Posted

Hadde feks. en 1996 modell 523i sedan som hadde gått 215000km. Den hadde en eier før meg og fullt servicehefte. Meget god bil som var mye bedre enn feks en 98 528ia jeg hadde som det ikke var servicehefte på..

Posted
men,90-100 var vell litt i overkant,da bør den være topputstyrt....

Er ikke dyrt.bilen har gått lite og viss den ellers er godt vedlikeholdt så er det en go pris :D

spørs selfølgelig hvilken e39 de er,er de 520 synes eg de er dyrt,krasjer du bilen på vei hjem fra handel,og har kasko,får du maks 70 tilbake...
Posted

Min mening når man skal kjøpe en slik bil er at den er i orginal tilstand. Nå er self ikke det noe garanti for at bilen er feilfri, men en bil med mye uorginalt fjas er aldri noe godt tegn. Sikkert noen som er uenig med meg her, men det er i hvertfall min erfaring.

Posted

Motoren og utstyr har jo og noe å si på prisen da, men dette virker ikke så gale uansett vist den er faktiskt kjørt så lite!

Men jeg er også meget fornøyd med min :)

Posted
Min mening når man skal kjøpe en slik bil er at den er i orginal tilstand. Nå er self ikke det noe garanti for at bilen er feilfri, men en bil med mye uorginalt fjas er aldri noe godt tegn. Sikkert noen som er uenig med meg her, men det er i hvertfall min erfaring.

Jeg er absolutt 1000% enig med deg.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...