Jump to content

3 irriterende problemer med min E34

Recommended Posts

Posted

1. Pæra bak kilometertelleren har tatt kvelden. Er dette noe man helst bør levere inn å få skiftet, eller er det null problem for en hobbymekaniker?

2. Lyset i hanskerommet lyser hele tiden, heldigvis kun når tenninga er på.

Trodde det skulle være en form for bryter en plass som kuttet kretsen når luka er igjen, men denne finner jeg ikke. Leter jeg feil plass, eller kan feilen være en annen plass?

3. I midtkonsollen mellom setene er det en slik luft-sluse ting (kommer ikke på hva det heter:P) som gir varm og/eller kald luft til de som sitter bak. Her kommer det kun kald-luft når jeg åpner "slusa". Skal det være slik?

Er nr.4 på bildet jeg mener.

nq9amukwjj78rabf1ayo.png

Takker for all respons! :D

Posted

1: Det er 2 skruer oppe på instrumentpanelet. So er det berre å ta det ut. Litt kronglete uten å ta av rattet, men eg klarde det. Da kan du bytte utpærene du vil bytte.

2: Skal nok være ein bryter der. Eg skal sjekke det seinare på min bil.

3: Denne har eg ikkje. Har berre luft under framsetene som går til dei i bakseta.

Posted

1. det er 2 stk skruer i toppen under dashen i framkant av instrument pannele, løstne disse og forsiktig ta ut panelet. koble ifra kablene.

når du først er ute med dette kan det lønne seg og se etter at alle pærene er inntakt. husk og koble alle kablene på igjen.

2. mener det skal vere en bryter på en av sidene på hanskrommet. mulig det er den som har gådt hoss det. ta den ut, koble ifra kablene og måle med multimeter om den er gåen.

3. har du en slags bryter der du kan skifte fra varmt til kaldt? hvis ikke tror jeg at det kun er frisk luft. på min gamle 525 var det kun varmluft opp til ruta og ned til føttene. alt annet var friskluft

Posted

Er ikke noe probelem å skifte pærene i instrumentet, er sånn todleif sitter to skruer i toppen av instrumentet så er det bare å lirke det ut.

Den slusen bak skal bare være kald luft.

Posted

3: I følge instruksjonsboken til min 1995 gir denne kun kaldluft, litt dumt i grunn fordi det fører i praktis til at midtkonsollet blir veldig kaldt og at ventilen for det meste er stengt om vinteren.

Posted

Takker for utfyllende svar! To av problemene løst. Da gjenstår bare hanskerommet.

Var nettopp ute og tok enda en titt, men fant ikkeno bryter og ble heller ikke så veldig mye smartere om hvor feilen kan være :?

Posted

Takk Jon! Jeg og fant den nå, bare min lå og slang langt inn mot torpedoveggen under det dekselet den skal være festet i.

Hullet hvor den skal være har festet er knekt, så her må jeg gå til innkjøp av nytt deksel.

Problems solved!