BMWtotti Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Hvordan går dette? Er de mer pirkete enn andre når det kommer til slike ting? Ønsker ingen ny diskusjon om dette er lovlig eller ikke (finnes nok av dem fra før), men erfaringer fra lignende situasjoner.
S.Arnesen Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Har akkuratt samme "problem" som deg. Det er ikke bare bmw som reagerer på det, alle verksteder som kan ta eu kontroller skal reagere på det. Om alle gjør det er en annen sak...
tmice Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Var i Oktober hos BT med bilen for å få den typegodkjent, å visste de da at jeg hadde ettermontert AE, å han så bare på det å sa at det der kunne da umulig være noe gærnt.
Ingebrigtsen Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Jeg har blitt stoppet i teknisk kontroll 2 ganger og vært inne på trafikkstasjonen for full teknisk kontroll på bilen.. Ingen bemerkning på angel eyes
Jonner'n Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 samme her. vært inne hos bt to ganger. da jeg satte inn bakseter og godkjente senkesettet. de gikk kjappt over bilen begge gangene, men lyktene ble aldri nevnt..
Aroid Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 som sakt. BMW AE er godkjent som en lyskilde som er parklys. derfor kan ingen sei noe på Eu-kontroll. det burde alle som tar eu-kontroll viste. og det er kun BMW som har det godkjent som en lyskilde og ikke VW eller Audi. for at dem skal ha det godkjent så skal det var tuv godkjent
BMWtotti Skrevet Januar 24, 2009 Forfatter Skrevet Januar 24, 2009 Takk for tilbakemeldinger. Får vel ta sjansen da, tenker jeg. Det værste som kan skje er vel at jeg får en mangellapp og må fjerne dem.
Kjennern Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Er det type godkjent på alle BMW modeller? Eller er det kun de som har AE originalt som er typegodkjent?
S.Arnesen Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Er det type godkjent på alle BMW modeller? Eller er det kun de som har AE originalt som er typegodkjent? Må være på kun de som ble levert med det orginalt, men da blir det veldig mye å holde styr på for de som tar kontrollene da. min pre facelift er jo ikke levert med det så, da kan den ikke være typegodkjent for det...
Sjøbuse Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 er vel kun lov med 2 parklys forran. 1 på hver side. men BMW fikk godkjent med 4. så det er i utgangspunktet kun lov på BMW med dette orginalt. ettermontering er vel ikke lov. spessielt ikke på E30 E34 osv. altså biler med 2 separate lykter på hver side med en ring i hver lykt. vet om en som hadde kontroll og spurte om de var lov. han fikk beskjed at sisen andre bile har det så får vel du ha det også. og jeg hadde bilen på EU kontroll. med AE og xenon i alle lys. fikk ikke feil på noe av det.
BMWtotti Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 For info: Gikk bra, de sa ingenting på ettermonterte AE ringer. Fant ingen feil faktisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå