Jump to content

Sportsbremseskiver fra Biltema til 97' 520iA E39

Recommended Posts

Posted

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe nye bremseskiver bak til bilen min. Jeg vurderer derfor å kjøpe sportsbremseskiver fra Biltema til 999,-

Det jeg lurer på om det er noen som har prøvd disse og kan svare på om de er gode? Er de holdbare og holder seg uten kast etc?

Posted

Jeg har forsøkt de du nevner på en av mine tidligere biler. Største møkka jeg har kjøpt i mitt liv. Kast etter 3 uker. og klage til biltema kan du drite i. Det funker ikke. Så det er klart at du får hva du betaler. Legg heller litt kroner i dette om du vil ha noe skikkelig. Jeg betaler gjerne litt ekstra for skikkelig bremser.

Posted

Ikke lenge siden det var oppe her i forumet om akkurat bremsedeler fra biltema. Det ble vel stort sett tommelen ned fra de fleste som hadde prøvd dette.

Posted

til helt normal kjøring fungerer vell dette greitt?betalte vell 7-8 hundre for skiver og klosser for ca 6 mnd siden,ingen problemer...

Posted

Jeg ville satset på bremser av kjent merke etter som bremser er viktigste tingen på bilen når den er i fart. Hvis disse skivene er så dårlig som folk sier så er det jo bare stress og måtte ta det av etter en liten stund, mindre du elsker å skru ;)

Du har jo en 5'er også, de er jo ikke de letteste bilene så da er det snakk om store krefter. Hadde det derimot vært en sliten lett bil så ville jeg tro at disse skivene funker fint.

Posted

biltema holder nok,vill nå tro at de finnes en viss kontroll på dette,hva som slippes ut på markedet,spesiellt bremsedeler,som sagt normalt bruk... selvfølgelig, ved banekjøring og kraftig nedbremsing fra 200-0 er sikkert ikke biltema tingen...

Posted
Jeg har aldri hatt noen problemer med bremsedeler eller andre deler fra biltema.

Jeg har også kjøpt litt maskiner osv der,og hvis ting ryker får jeg ny med en gang.

Får du nytt liv av dem også hvist bremsene ryker i en kritisk situasjon??

Posted

Jobbet på et lite (alle merker)bilverksted for en del år siden og vi(sjefen) bestemte oss(seg) for å prøve Biltemadeler.

Slanger, klosser, tromler og skiver i tillegg til vanlige slitedeler som endeledd, bærekuler, stabstag, filter og lignende.

Etter ett år måtte vi slutte å kjøpe inn bremsedeler pga. reklamasjoner, spes. slanger og skiver var av lav kvalitet og vi hadde to, tre kundebiler som IKKE gikk igjennom EU ett år etter skift, pga. rust på disse.

En tung slea som E39 trenger skikkelige bremser. Satte Biltema skiver på E30n min for fire år siden, men måtte bytte den ene skiva etter en uke. Disse sitter om enn så lenge fortsatt på bilen, men ville valgt Mekonomen til E39ern hvis bytte var aktuelt. Tror de har borra og slissa BREMBO til BMW, men til en annen pris enn Biltema. Måtte bytte klosser på 525 E34en min forran etter mindre enn 18 000km. Det er dårlig selv med min kjøring. Ikke mer Biltemabremser på meg!

Pedro

Posted
Jeg har aldri hatt noen problemer med bremsedeler eller andre deler fra biltema.

Jeg har også kjøpt litt maskiner osv der,og hvis ting ryker får jeg ny med en gang.

Får du nytt liv av dem også hvist bremsene ryker i en kritisk situasjon??

Nei,men den garantiordningen har kanskje Mekonomen eller Bilextra. :roll: