Gå til innhold

Jås sin E21


Jås
 Share

Anbefalte innlegg

For oss strebere som ikke har løftebukk så kan jeg anbefale t-bone hora..;) store hjul og solid chassis.

2evujeba.jpg

Den var vertfall god å ha når jeg monterte alpina-lokket:

e6ybema6.jpg

Ser for meg at her blir det null mulighet for dødgang!

Ps,jeg har helt gitt opp showfinish under bilen,denne skal brukes..;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...tok ei testrunde idag,og ting fungerer. MEN,oljetrykket mitt er ikke slik det var...?? Før hadde jeg ca 1 bar på tomgang og lett 4 bar på litt turtall. Nå har jeg 0,5 bar på tomgang og må litt høyere på turtall for å få 4 bar..wtf!?

Må vel ut med pumpa og sjekke om noe kan være galt,men hva kan gjøre dette? Er 99 prosent sikker på at lager er ok,sjekka klaringer med måletråd. Ifølge specs er jo trykket innafor,men synes fortsatt det er litt merkelig.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja samme type olje. Det som er gjort forskjellig er større oljekjøler,men det skal ikke ha noe å si. Har fått på den originale bunnpanna,men det burde heller ikke ha noe å si.(tenker om oljesila kommer nærmere bunnen og suger tyngre)

Det som irriterer meg er at jeg målte 4 av 5 rammelager ved montering,droppa det siste da resten var bra...

Får vel bare plukke ned panna igjen og måle alt på nytt,selv om jeg ikke tror problemet ligger der.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Har ikke oppdatert så mye her..men bilen er oppe og går og klar til bruk de neste to helgene!

Har bygd om bakstillinga til 188-diff med innmat som køhler har bygd. Den har dobble lameller og slakkere rampevinkler. Utvekslinga er 3.25 som jeg syntes virka bra på rudskogen når jeg var der på BMW CCN-treff.

Har bygd om til de store knutene fra blant annet M5 og måtte da korte akslingene. Versjon 1 tålte ikke mye,der rivna skjøtestykket på akslingene tvert av. Har nå fått laget kraftigere skjøtestykker,som jeg håper holder mer!

Har lite bilder her av jobben,men den var ganske omfattende... :)

ara3ehas.jpg

busahu2u.jpg

zudata7y.jpg


Siden den har fått lite kosmetisk stell i det siste så fikk den en omgang med SV cleaner fluid idag, etterfulgt av SV shield. Felgene fikk en omgang SV autobahn og dekka noe dekkjuice fra meguiars :)

ama8apy8.jpg

y4ysy5es.jpg

3ahedu5e.jpg
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...