jcvold Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 hei. på fredag skal jeg til Haugesund å registrere min amerikanske BMW 325ci. eller få den inspeksjonen slik at de finner ut hvor mye penger tollvesenet skal ha ( Hk,vekt,kubikk) men da jeg nevnte at bileen mest sannsynlig var senket,så likte han ikke det,og a at da måtte jeg få en mangellapp,og vise bilen på Voss trafikkstasjon. åssen fungerer det? er det slik at de godkjenner senkesettet? hva med effektanlegg? har det noe å si når man registrerer en bil?
Sveddi Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Senkesett skal egentli skrives inn i vognkort og i norge er det vel bare lovlige med senkesett som er TUV-godkjent med papir eller at det er papir på at det er originalt på bilen. Folk får rette på mef viss jeg skriver feil. Vet ikke hvordan det er på importerte biler
Mr E30 Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 hvis bilen er senket må du nok ha TUV papirer å at nr på fjerder stemmer overenns me papirer.Kan jo være at den er org senka da ? effektanlegg må vel også være godkjent.
jcvold Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 hvis bilen er senket må du nok ha TUV papirer å at nr på fjerder stemmer overenns me papirer.Kan jo være at den er org senka da ? effektanlegg må vel også være godkjent. kan jo hende den er orginalt senka,men er ganske lav... jeg kjøpte bilen brukt i USA hos en bruktbilforhandler der,så vil være komplett umulig for meg å spore opp TUV papirene fra den eieren som en gang i tiden fikk bilen senka, så det må finnes en annel løsning på det,men regner med jeg får info om det når jeg kommer på inspeksjonen på fredag,
Mr E30 Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 er det bare fjerder så får man jo tuv godkjente fjerer nærmest kasta etter seg for tiden er jo ikke mye penger du må ut me.rundt 2000kr
jcvold Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 okey.. men kan det være at bilen er så lav orginalt,eller er dne definetivt senket? om det er mulig å se utifra bildet her..
Robbi3 Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Du får ikke TUV papirer fra USA, er ikke TUV krav der som i Europa.. Men bare å sette sammen noe dritt fra høggern til du får registrert den da
LodeRunner Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 De slår seg vrang hvis det er noe uorginalt på bilen. Så du bør jo helst vise den med orginale dempere/fjører og orginalt eksosanlegg, hvis du har håp om å få den godkjent på fredag.. Har du TUV papirer så går det jo fint, men hvis ikke blir det garantert mangellapp. Bilen ser senket ut på bildet
Olelink Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 okey..men kan det være at bilen er så lav orginalt,eller er dne definetivt senket? om det er mulig å se utifra bildet her.. vanskelig å si men ser ut til å være mye lavere fram enn hva ett m-tech understell senker. men sett på noen brukte orginale fjærer eller kjøp deg ett nytt tuv godkjent sett. effektanlegget, er det bare bakpotta eller er det komplett anlegg? om det er bare bakpotte tror jeg det går gjennom om du ikke komenterer det samt at den ikke bråker for mye.
bad_ip Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 et effektanlegg sier de vel ingenting på sålenge det holder kravet til støynivået?
LodeRunner Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Skal ikke si sikkert når det gjelder effektanlegg, men på BT i Haugesund er de veldig påpasselige på felger og senk. Det er vel det de kan
Haug530D Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 Du får ikke TUV papirer fra USA, er ikke TUV krav der som i Europa.. Men bare å sette sammen noe dritt fra høggern til du får registrert den da Joda du får Tuv i Statene også, dersom fjærene kommer fra Tyskland for eksempel, men det er ikke noe Krav til Tuv der borte,, så er det noen Amerikanske fjærer så er det nok ikke Tuv papirer med nei og ikke er det vel å oppdrive heller nei.
BimmerE46 Skrevet Januar 26, 2009 Skrevet Januar 26, 2009 et effektanlegg sier de vel ingenting på sålenge det holder kravet til støynivået? og at Co2'en (avgass) er innenfor Eu-kravene!
jcvold Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Skrevet Januar 26, 2009 De slår seg vrang hvis det er noe uorginalt på bilen. Så du bør jo helst vise den med orginale dempere/fjører og orginalt eksosanlegg, hvis du har håp om å få den godkjent på fredag.. Har du TUV papirer så går det jo fint, men hvis ikke blir det garantert mangellapp.Bilen ser senket ut på bildet jeg nevnte på telefonen at jeg hadde senkesett,og da sa han at det ble mangellapp,men at det ikke gjorde noe,for jeg kunne dra på biltilsynet på voss og vise det,så ordnet de det der. hva som sjer på voss vet jeg ikke,men de "velsigner" det vel på en måte eller noe,hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå