Gå til innhold

registrere bil med senkesett og effektanlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

på fredag skal jeg til Haugesund å registrere min amerikanske BMW 325ci. eller få den inspeksjonen slik at de finner ut hvor mye penger tollvesenet skal ha ( Hk,vekt,kubikk)

men da jeg nevnte at bileen mest sannsynlig var senket,så likte han ikke det,og a at da måtte jeg få en mangellapp,og vise bilen på Voss trafikkstasjon.

åssen fungerer det? er det slik at de godkjenner senkesettet?

hva med effektanlegg? har det noe å si når man registrerer en bil?

7dy3ivc398s3cjrq9ovw.jpg

Skrevet

Senkesett skal egentli skrives inn i vognkort og i norge er det vel bare lovlige med senkesett som er TUV-godkjent med papir eller at det er papir på at det er originalt på bilen.

Folk får rette på mef viss jeg skriver feil. Vet ikke hvordan det er på importerte biler

Skrevet

hvis bilen er senket må du nok ha TUV papirer å at nr på fjerder stemmer overenns me papirer.Kan jo være at den er org senka da ? effektanlegg må vel også være godkjent.

Skrevet
hvis bilen er senket må du nok ha TUV papirer å at nr på fjerder stemmer overenns me papirer.Kan jo være at den er org senka da ? effektanlegg må vel også være godkjent.

kan jo hende den er orginalt senka,men er ganske lav...

jeg kjøpte bilen brukt i USA hos en bruktbilforhandler der,så vil være komplett umulig for meg å spore opp TUV papirene fra den eieren som en gang i tiden fikk bilen senka, så det må finnes en annel løsning på det,men regner med jeg får info om det når jeg kommer på inspeksjonen på fredag,

Skrevet

okey..

men kan det være at bilen er så lav orginalt,eller er dne definetivt senket?

om det er mulig å se utifra bildet her..

i6o51o8v2ebutpxkkhn9.jpg

Skrevet

De slår seg vrang hvis det er noe uorginalt på bilen. Så du bør jo helst vise den med orginale dempere/fjører og orginalt eksosanlegg, hvis du har håp om å få den godkjent på fredag.. Har du TUV papirer så går det jo fint, men hvis ikke blir det garantert mangellapp.

Bilen ser senket ut på bildet ;)

Skrevet
okey..

men kan det være at bilen er så lav orginalt,eller er dne definetivt senket?

om det er mulig å se utifra bildet her..

i6o51o8v2ebutpxkkhn9.jpg

vanskelig å si men ser ut til å være mye lavere fram enn hva ett m-tech understell senker. men sett på noen brukte orginale fjærer eller kjøp deg ett nytt tuv godkjent sett.

effektanlegget, er det bare bakpotta eller er det komplett anlegg?

om det er bare bakpotte tror jeg det går gjennom om du ikke komenterer det samt at den ikke bråker for mye.

Skrevet
Du får ikke TUV papirer fra USA, er ikke TUV krav der som i Europa.. Men bare å sette sammen noe dritt fra høggern til du får registrert den da :)

Joda du får Tuv i Statene også, dersom fjærene kommer fra Tyskland for eksempel, men det er ikke noe Krav til Tuv der borte,, så er det noen Amerikanske fjærer så er det nok ikke Tuv papirer med nei og ikke er det vel å oppdrive heller nei.

Skrevet
et effektanlegg sier de vel ingenting på sålenge det holder kravet til støynivået?

og at Co2'en (avgass) er innenfor Eu-kravene!

Skrevet
De slår seg vrang hvis det er noe uorginalt på bilen. Så du bør jo helst vise den med orginale dempere/fjører og orginalt eksosanlegg, hvis du har håp om å få den godkjent på fredag.. Har du TUV papirer så går det jo fint, men hvis ikke blir det garantert mangellapp.

Bilen ser senket ut på bildet ;)

jeg nevnte på telefonen at jeg hadde senkesett,og da sa han at det ble mangellapp,men at det ikke gjorde noe,for jeg kunne dra på biltilsynet på voss og vise det,så ordnet de det der.

hva som sjer på voss vet jeg ikke,men de "velsigner" det vel på en måte eller noe,hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...