starsman Skrevet Januar 26, 2009 Share Skrevet Januar 26, 2009 Hei! Håper noe her kan hjelpe meg et problem jeg har. Har en 99 mod 520i E39 Touring hvor min høyre framdør sitter fast. Jeg får ikke åpnet den, og når jeg drar i håndtaket inne i bilen følger låsepinnen med opp, men døra sitter fortsatt. Har prøvd å holde igjen pinnen og ta i håndtaket igjen men det samme skjer. (skjer ikke) Det elektriske vinduet fungerer heller ikke. Noen som har vært borti lingende og kan ha noen stalltips?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Januar 26, 2009 Share Skrevet Januar 26, 2009 Fungerer den fjernstyrte sentrallåsen på denne døren? Høres ut som om du mangler strøm i døren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
starsman Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2009 Hei og takk for svar. Nei fjernkontrollen funker ikke lenger, og det er ikke batteriet som er skrot. Låseknappen på denne døren kommer opp hvis jeg drar i håndtaket inne i bilen, men døren går fortsatt ikke opp. Sentrallåsen fungerer på alle dører, unntatt høyre fremme med nøkkel i døra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Januar 26, 2009 Share Skrevet Januar 26, 2009 Hei og takk for svar.Nei fjernkontrollen funker ikke lenger, og det er ikke batteriet som er skrot. Sentrallåsen fungerer på alle dører, unntatt høyre fremme med nøkkel i døra.. Tipper du har ledningsbrudd inn i døren din da. Siden alt elektrisk ikke fungerer. Har du sjekka sikringene dine? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
starsman Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2009 Nei har ikke sjekket sikringene ennå, men er det noen egen krets/sikring pr dør da? Har heller ikke noe skjema for sikringer, tips om hvor dette ligger på nett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 26, 2009 Share Skrevet Januar 26, 2009 Høres mer ut som feil med det staget i døren. Relativt vanlig feil, BMW fikser dette på ganske kort tid, de har gjort det før. Hadde nøyaktig samme feil på min bil, da min kjæreste låste døren og slamret den igjen, når dørlåsen var frosset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
starsman Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2009 Høres mer ut som feil med det staget i døren.Relativt vanlig feil, BMW fikser dette på ganske kort tid, de har gjort det før. Hadde nøyaktig samme feil på min bil, da min kjæreste låste døren og slamret den igjen, når dørlåsen var frosset. Men vil dette staget føre til elektrisk feil og da? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Januar 26, 2009 Share Skrevet Januar 26, 2009 Høres mer ut som feil med det staget i døren.Relativt vanlig feil, BMW fikser dette på ganske kort tid, de har gjort det før. Hadde nøyaktig samme feil på min bil, da min kjæreste låste døren og slamret den igjen, når dørlåsen var frosset. Men vil dette staget føre til elektrisk feil og da? Takk for svar! Nei det vil det ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasnicolai Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 BUMP! Jeg har akkurat det samme problemet. Jeg kjørte fra Trondheim til Oslo i går, og nå skulle jeg ut å kjøre en tur så gikk ikke passasjer døren opp. Akkurat samme symptomer som trådstarter, med unntak av det elektriske vinduet(har ikke sjekket det). Hva kan problemet være? Første mistanken jeg fikk var at vann har kommet seg inn på en lur plass etter den 50 mil lange turen til Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 Sikringsoversikt finner du her: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=82 Det kan virke som det er ett problem med dørmodul i pass.dør eller jordingspungt under teppet foran pass. sete, ev. kabelbrudd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasnicolai Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 Oppdatering: - Elektrisk vindu virker helt utmerket - Hvis jeg vrir om nøkkelen i døra på passasjersiden så åpner/låser sentrallåsen de 3 andre dørene som normalt, men på passasjerdøren så står "pinnen" i låst posisjon - Sjekket alle sikringene, det var ingen som hadde tatt kvelden Hjelper dette med å sette fingeren på problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasnicolai Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 Låsepinnen blir med opp når jeg drar i dørhåndtaket på innsiden, men går ned igjen når jeg slipper. Akkurat likt trådstarter. Det er snakk om et stag lenger opp i tråden, noen som kan utdype litt om det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 Har samme trøbbel med førerdør framme, trodde det var et frostproblem.. Mulig det er starten på at den bryter helt sammen ? Første gang dette skjedde lot jeg kupevarmen stå på en time med 2000W, da funka låsen. Etter det funka den fint noen dager, til jeg skulle hjem fra jobb. Da måtte jeg gå inn via bakdøra, pga handtaket på passasjersiden var knekt pga frost LOL. Da måtte jeg kjøre i godt over en halv time før døra lot seg åpne. Symptomene er som beskrevet, når jeg tar i handtaket i døra så går låsepinnen opp men faller ned når jeg slipper handtaket. Mener å høre at låsen går inni døra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasnicolai Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 Godt å høre Bjørner, håper virkelig det kun er litt vann som har lurt seg inn å frosset etter Trondheim-Oslo turen. Har nok og tenke på da jeg skal på etterkontroll snart, orker ikke å begynne å plukke på døren i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasnicolai Skrevet Januar 21, 2010 Share Skrevet Januar 21, 2010 Da fikk jeg opp døra! Kjørte den inn i en oppvarmet vaskehall (takk og lov for easy24 i Ski). Vasket den. Så brukte jeg god tid på å sjekke olje, kjølevæske ol. Etter en liten time så knelte jeg foran BMW merket på panseret, lukket øynene, for så å si noen velvalgte ord om hvor fantastisk hun (bilen er døpt Julie) er. Bevegde meg forsiktig bort til passasjerdøren. Stakk nøkkelen inn. Vridde om. Og jævelen av en dør ble med opp når jeg trakk i håndtaket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå