gaasen Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 For å være helt ærlig. Har ikke vært i noe lignenede sak, men en kompiss av meg ble drept pga en tulling kjørte i 163km/t og kjørte gris. Har også mistet en annen god venn pga tulle kjøring av en annen og har to foreldre som har vært innblandet i en ulykke der en annen kjørte gris og har ført til at min mor har fått varig nakke, rygg, skulder og hode skade.Har ikke respekt for folk som kjører for fort eller kjører gris. De som gjør det fortjenner ikke lappen og trenger en straff. Med dette mener jeg det at du selv vet om du har kjørt i 170km/t eller ikke. Hvis du har så hvorfor skal man motbevise at man ikke har kjørt så fort hvis det er basert på løgn? Hvis du har kjørt så fort håper jeg du mister lappen og får en straff, men hvis du ikke har kjørt så fort og kjørt lovlig så er det bare å ansette en advokat som sikkert hjelper deg. Bare et lite spm til slutt. syns du det er greit mordere og pedofile går fritt ute? Dette blir jo så dumt som det kan bli.. Mordere og pedofile begår lovbrudd med hensikt i å skade/drepe andre. Kjøre fort og uansvarlig med bil er ikke noe jeg vil forsvare, og er for det aller meste kun tapere i disse sitasjonene, også sjåføren som blir stemplet som morder, hvorav i mange saker kan det også være den drepte som la opp til det hele. Hvis du mener att det er like ille att en kar kjører 170 km/t som det er å voldta bør du oppsøke hjelp!
axor Skrevet Januar 27, 2009 Skrevet Januar 27, 2009 om du går til rettsaken så er det faktisk verre å svindle penger, enn om noen driver incest.... Dette er Norge gaasen, alt er helt på styr her, de som sitter og styrer kan ikke enn dritt utenom det som står i bøkene sine, ille, men sant!
Kevin=) Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Sier igjen, sammenligner ikke. Men jeg mener det at begår man et lovbrud, så bør man da følgene av det. Saken her er jo ikke å få mindre straff bare, men vise sin uskyld i at man har kjørt i 170 km/t fordi man tror politiet ikke har nok bevis. Har man kjørt i 170km/t så har man kjørt i 170, og har man ikke så støtter jeg de som skal bevise sin uskyld. Og igjen, folk som kjører så for fort har jeg lite respekt for, når de ikke klarer å tenke på andre eller vise hensyn til andre så sorry, hvorfor skal man vise hensyn til de? Jeg har ikke sagt at trådstarter verken er morder, eller har kjørt i 170km/t for det står ikke noen sted her og han har ikke sagt det, men han vet godt om han har eller ikke.
wabby Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Sier igjen, sammenligner ikke. Men jeg mener det at begår man et lovbrud, så bør man da følgene av det. Saken her er jo ikke å få mindre straff bare, men vise sin uskyld i at man har kjørt i 170 km/t fordi man tror politiet ikke har nok bevis. Har man kjørt i 170km/t så har man kjørt i 170, og har man ikke så støtter jeg de som skal bevise sin uskyld. Og igjen, folk som kjører så for fort har jeg lite respekt for, når de ikke klarer å tenke på andre eller vise hensyn til andre så sorry, hvorfor skal man vise hensyn til de? Jeg har ikke sagt at trådstarter verken er morder, eller har kjørt i 170km/t for det står ikke noen sted her og han har ikke sagt det, men han vet godt om han har eller ikke. Uansett sammenligning eller ikke så er det bare tett tvers igjennom å ta det opp. Lovbruddet vi snakker om her er et lovbrudd som Norge blir ledd av i andre land samtidig som det er et lovbrudd som generelt alle bryter en gang her og der (ikke med 170km/t men man bryter en fartsgrense her og der). Jeg ser ofte politiet kjøre feil vei i enveiskjøring fordi det går fortere å ta den veien til stasjonen, ser også ofte at de bryter en fartsgrense med 10-20km/t. Så personlig blir jeg kvalm når jeg hører mange av de snakke som om de aldri gjør det selv. Men dette er ikke poenget i tråden. Diskusjonen, sammenligningen eller whatever du vil kalle det syns jeg man kan legge død for det her ingenting med saken å gjøre (greit det er e lovbrudd, MEN på et HELT annet nivå). For det vi vet så kunne disse fiktive 170km/t (som ingen vet om er faktiske eller ikke), vært på relativt kontrollerte forhold (som dobbelfelt, sent på kvelden, opplyst, ingen trafikk). Så la oss holde oss til tema som er førerkort og brudd på TRAFIKKlover. Takk!
Gunnar Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Kevin, nok nå. Har du ikke noe bedre å komme med så dropper du det. Denne rettsaken var et prakteksemplar på hvor korrupt og dårlig arbeid politiet gjør i Norge og hvor ræva du kan stille når du ikke vet noe om de sine rutiner. Hadde du utført lovbruddet du ble anklaget for? Dvs., hadde du kjørt for fort? Hadde de korrekt måling på deg? Hvis ja, så kan man jo påstå det er så korrupt og dårlig arbeid man bare vil, men til syvende og sist så fikk du vel den straffen norske lover tilsier at du skal ha? Jeg har vært i samme situasjon selv, så jeg vet hvor kjipt det er, men faktum er at man som oftest får den straffen man fortjener (ikke nødvendigvis en fornuftig straff, men korrekt etter norske lover). Man kan kjefte og klage så mye man vil fordi de vrir seg unna prosedyrefeil, men hadde man kjørt slik man skal, så hadde det ikke skjedd i utgangspunktet. Da fungerer jo systemet på sett og vis. Om han har en policepilot måling kan jo det ha vært hvem som helst?? Ja, men sier han at det var deg, så har du lite du skulle ha sagt. Hva sa Swensen til deg om mulighetene? Husk at han koster deg ti lapper for konsultasjon + oppmøte i tingretten, så en må jo vurdere om det er verdt det. På et tidspunkt må du bare innse at du har driti på draget og ta straffen som en mann. Du kan ha flaks å slippe den på 170, men du slipper neppe unna helt. 170en din er vel en god del pallesnekring også. Antar at ingen av disse var i 100-sone siden du ble stoppet etter Tønsberg.
wabby Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Denne rettsaken var et prakteksemplar på hvor korrupt og dårlig arbeid politiet gjør i Norge og hvor ræva du kan stille når du ikke vet noe om de sine rutiner. Hadde du utført lovbruddet du ble anklaget for? Dvs., hadde du kjørt for fort? Hadde de korrekt måling på deg? Hvis ja, så kan man jo påstå det er så korrupt og dårlig arbeid man bare vil, men til syvende og sist så fikk du vel den straffen norske lover tilsier at du skal ha? Jeg erkjente at jeg kjørte for fort, for det vet jeg at jeg gjorde. Men at jeg brukte noe å 60 sekunder fra Lasses over grenlandsbrua og ut på andre sia med defekt bensinpumpe hadde jeg store problemer med å tro (som tilsvarte 141 km i snitt). Nåla var aldri i 140 og jeg så dem ikke i speilet før de vi omtrent var ute på andre siden. I tillegg ble start og stopp målingene ble tatt når de var langt ifra meg. Siden norske rettsaker er i utgangspunkte åpne så var jeg så ufattelig heldig at en ungdomskole klasse var tilstede så da skulle de gå "ekstra" nøye igjennom det formelle. Og da følte jeg meg enda mer som en idiot når jeg sier at vi var 2 i bilen og de påstår at jeg var alene og bilen ble stående. Det andre som irriterte meg var påstendene som kom frem i ettertid og manglende dokumentasjon til advokaten min.
gaasen Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 om du går til rettsaken så er det faktisk verre å svindle penger, enn om noen driver incest.... Dette er Norge gaasen, alt er helt på styr her, de som sitter og styrer kan ikke enn dritt utenom det som står i bøkene sine, ille, men sant! Er fullstendig klar over dette. Og det er bare en god indikasjon på att det norske lovverket ikke fungerer.
Scampi Skrevet Januar 28, 2009 Skrevet Januar 28, 2009 Leste en som nevnte dette med beviser dersom tjenestemannen ikke hadde videoopptak eller om han var alene i bilen. Antall tjenestemenn i bilen har lite å si, har sett flere få bot av enkeltbetjente biler. Dessuten kan jo tjenestefolk på sykkel ta oss for fartsovertredelse, lenge siden jeg har sett to betjenter på én sykkel.
Gunnar Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Er de 124 km/t før eller etter fradrag av sikkerhetsmarginene? Jeg ble målt over 5,5 km, og da var sikkerhetsfradraget på 50 meter, så et har ofte veeldig liten betydning.
Ca///e Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/article250955.ece131 kmt! 116 kmt i 80-sona. Vil anta at det var der han ble tatt. Det er feil. Dette er korrekt: http://www.radarvarsling.no/satser.html Altså, du mister lappen på 126 i 90-sone og 136 i 100-sone. Fra 70 km/t og oppover er det maks 35 km/t over før du mister lappen.
skillbill Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/article250955.ece131 kmt! 116 kmt i 80-sona. Vil anta at det var der han ble tatt. Det er feil. Dette er korrekt: http://www.radarvarsling.no/satser.html Altså, du mister lappen på 126 i 90-sone og 136 i 100-sone. Fra 70 km/t og oppover er det maks 35 km/t over før du mister lappen. Og dette er KUN på hastigheten alene, det kan være andre faktorer som spiller inn, som gjør at man mister lappen selvom man "bare" kjører i 130 på f.eks E6 100-sone
Gunnar Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Det er feil. Dette er korrekt: http://www.radarvarsling.no/satser.html Altså, du mister lappen på 126 i 90-sone og 136 i 100-sone. Fra 70 km/t og oppover er det maks 35 km/t over før du mister lappen. Nei, det er du som tar feil. Delvis ihvertfall. Kl. A motorveier gir tillegg i 5km/t før lappen ryker, og alle veier med 100-sone i Norge er kl. A motorvei. Ergo ryker lappen på 141km/t. De fleste 90-soner er også kl. A motorvei (selv om det finnes unntak), og da ryker lappen på 131km/t. I de 90-sonene som er vanlig riksvei eller kl. B motorvei ryker lappen på 126km/t.
flonoen Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Dessuten kan jo tjenestefolk på sykkel ta oss for fartsovertredelse, lenge siden jeg har sett to betjenter på én sykkel. Jeg lo godt når jeg så for meg det der..
Ca///e Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Det er feil. Dette er korrekt: http://www.radarvarsling.no/satser.html Altså, du mister lappen på 126 i 90-sone og 136 i 100-sone. Fra 70 km/t og oppover er det maks 35 km/t over før du mister lappen. Nei, det er du som tar feil. Delvis ihvertfall. Kl. A motorveier gir tillegg i 5km/t før lappen ryker, og alle veier med 100-sone i Norge er kl. A motorvei. Ergo ryker lappen på 141km/t. De fleste 90-soner er også kl. A motorvei (selv om det finnes unntak), og da ryker lappen på 131km/t. I de 90-sonene som er vanlig riksvei eller kl. B motorvei ryker lappen på 126km/t. Ja, det stemmer visst det ja Jeg sliter med å finne en offentlig oversikt over dette, noen som finner/har? Alt jeg finner er uten link til kilder....
316 Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Ganske grei oversikt dette. http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19900629-0492-0.html http://www.lovdata.no/for/sf/jd/xd-2003 ... 0.html#2-2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå