Raymond Skrevet Januar 26, 2009 Share Skrevet Januar 26, 2009 hvilken e39 må jeg ha for og kunne bygge om til 540? holder det med 520? skal tilbake til norge nå, vurderer å lage 750 til lekebil, invistere i en 540 i sverige før jeg flytter å ha denne som delebil til en eventuelt norsk e39.. Noen som vet hva slags karroseri som kan bygges om til 540? Mvh Raymond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speedy_G Skrevet Januar 26, 2009 Share Skrevet Januar 26, 2009 Hei. Såvidt som eg har fått med meg så er det samme kor stor motor du har i bilen, så lenge du bytter ut alt som er forskjelligt frå den og 540. understell, bremser osv. Forresten så er E39 karosseri typen;) Noken som har meir peiling får heller ta og rette på meg viss det eg seier er heilt på viddene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2009 jau, weit e39 e karroseri typen.. men, nå tror jeg ikke e39 M5 og e39 518 har identiske karosseri forde om de ser nogenlunde like ut.. Men, går det så hadde det jo vært genialt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Januar 26, 2009 Share Skrevet Januar 26, 2009 jau, weit e39 e karroseri typen.. men, nå tror jeg ikke e39 M5 og e39 518 har identiske karosseri forde om de ser nogenlunde like ut..Men, går det så hadde det jo vært genialt Nå får du ikke E39 i 518 heller da, men M5 karosseriet er litt annerledes mener jeg ja, tror det er blant annet litt annen løsning på reservehjulsbrønnen, grunnet eksos anlegget, ellers er det vel diverse forsterkninger tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zH- Skrevet Januar 26, 2009 Share Skrevet Januar 26, 2009 "nå tror jeg ikke e39 M5 og e39 518 har identiske karosseri" Det tror ikke jeg heller, siden den minste e39 er 520 Men alle skal vel gå an å få gjort om til 540, et problem kan jo bli endring av vekt da. Regner med v8'ern er tyngre enn sekserne. Kan risikere å miste en sitteplass pga vekt.. :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2009 det er vell ikke lov lengre, å redusere sitteplasser.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Januar 26, 2009 Share Skrevet Januar 26, 2009 Har en kompis som bygger en E39 520 om til M5. Har fått blombert den Tyske M5en, og biltilsynset har tatt bilder av begge bilene. Så skal bli gøy å se den dagen den skal på stasjonen, når det gjelder vekt ol. Mener han skal kjøre med org 520 dørene, org 520 seter og div som skal til for å holde vekta nere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2009 http://www.usautoparts.net/bmw/engines/m54.htm står på denne siden at 6ern er vektsatt til 170kg.. fant en annen side med litt info.. men, er jo ikke bare motorvekt.. er jo med bremser og alt annet man trenger.. http://www.bimmerforums.com/engine_faq/ M5 motoren veier 158kg her står vekt på m52 til 140kg og m54 126kg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2009 http://www.cuddles.abelgratis.net/bmw.htm står opplistet totalvekt på bilene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2009 latterlig lett den v12ern igrunn.. M73 V12 SOHC 24V Single VANOS. 1995-2001. Pre 98 engines were non-VANOS. 150kg 330lbs 5.4L (326bhp) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Januar 26, 2009 Share Skrevet Januar 26, 2009 mener alle karosseriene fra 520 til 540 har samma delenummer! M3 Yngve du må si fra om hvordan det går med den ombyggingen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2009 okok cool må se om jeg finner meg en grei touring chassis i norge da takker så meget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2009 Noen som vet noe ang. dette? må ved ombygging det bli bygd om til noe som faktisk finnes allerede? eller går det ant å bygge om til en annen motor så lenge vekt og hk er ok? Har så lyst å putte den v12 som jeg har idag i den 750 ned i en e39... Men, blir vell nærmest umulig å få godkjent dette i detta molbo landet? finnes jo en orginal e39 med v12.. men, er jo ikke bmw som har bygd den.. mvh Ray Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Januar 27, 2009 Share Skrevet Januar 27, 2009 mener det er et selskap i tyskland som har bygd en 550i, mener den var tuv godkjent hvertfall. Så det må jo hjelpe noe =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2009 den er jo garantert bygd på m5 karosseri så da må man jo eventuelt ha et slikt et og skal man først få tak i et m5 kaross så kan jeg jo bare skaffe meg en m5 jo klarer ikke finne så mye informasjon på nettet ang. den 550i... har leitet endel, alt jeg har klart å finne er en slags salgs annonse ellerno for en brukt 550i.. tror dette hadde vært en genial kombo.. da du har drivstoff økonomi, samt hester når dette er ønskelig og mye moment som er greit i en familiebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå