Gå til innhold

Rust på e30. Er den verdt prisen?

KrHeLl
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

En kamerat har funnet en bmw 320 e30 til 5000. Den har gått 280 000, og motoren er i veldig bra stand. starter uten problemer, bruker ikke olje osv. Men den er ikke eu-godkjent pga bl.a. noe rust (se bildene). Er det vanskelig å fikse dette selv. Rusten ligger i bakskjermen, og på den platen under der en har benene når man kjører.

Fikk også mangellapp på at det var slakk i tannstanga, men en annen mekaniker hadde sagt at det er vanlig med såpass slakk på de modellene. Noen som har peiling på det? Evt om det er noen mutter det går ann å stramme uten å kjøpe ny?

Burde han kjøpe den for 5000?

air2de5w0hqijhlx7ypv.jpg

rsrupcmlqyupxdho7erv.jpg

swscu5q5dzkvek3vy8ik_thumb.jpg

slc2kkr3g8ig522qo8zi_thumb.jpg

5sm7s7nxbfm2lb87n5s6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke EU-godkjent pga rust betyr rust i bærende konstruksjoner. Det er ofte DYRT å reparere med mindre man kan reparere selv eller har en kompis med litt peiling. I mine øyne er bilen å karakterisere som delebil, forutsatt at motor, drivverk og interiør er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er rett ved Oslo og jeg bor i kr. sand, så får ikke bilde før neste arbeidsperiode. det er om 2 uker til :( Men kan prøve å forklare: Den platen du har benene på når du kjører, er det hull i rett der den "knekken" er (der plata går oppover). Vet ikke om det er hull helt igjennom, men tror det er et lite hull som går helt gjennom, og ca 5x10 cm rundt det er rusta et stukke inn i metallet (så kraftig at det er hull). Men kan det ikke gå å bare fjerne rusten rundt og sveise på en metallplate?

Alle kanalene er byttet ut for 2 år siden. Det som sto på magellista er:

Farlig rust i gulvseksjon (det som er på de to siste bildene)

Farlig rust i indreskjermer/hjulhus (det du ser på de første bildene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 er billig for en E30 uansett. Fikk 4 for min gamle 316 og den var pill råtten, hadde slakk alle veier og var helt utslitt i bremser/drivverk/understell. (vinterbil...)

Jeg ville kjøpt hvis du kjenner noen som kan sveise. Men er garantert mer enn det du ser, spesielt hvis det er preface :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...