KrHeLl Skrevet Januar 27, 2009 Share Skrevet Januar 27, 2009 Hei En kamerat har funnet en bmw 320 e30 til 5000. Den har gått 280 000, og motoren er i veldig bra stand. starter uten problemer, bruker ikke olje osv. Men den er ikke eu-godkjent pga bl.a. noe rust (se bildene). Er det vanskelig å fikse dette selv. Rusten ligger i bakskjermen, og på den platen under der en har benene når man kjører. Fikk også mangellapp på at det var slakk i tannstanga, men en annen mekaniker hadde sagt at det er vanlig med såpass slakk på de modellene. Noen som har peiling på det? Evt om det er noen mutter det går ann å stramme uten å kjøpe ny? Burde han kjøpe den for 5000? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OverKill Skrevet Januar 27, 2009 Share Skrevet Januar 27, 2009 Ser ingen bilder jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2009 sorry. gjorde feil da jeg la ut posten. nå er de der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OverKill Skrevet Januar 27, 2009 Share Skrevet Januar 27, 2009 Sorry, tok visst bare litt tid før de kom fram her! Ta noen bilder av rusta med litt av området rundt så er det lettere å se hvor det er hen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Januar 27, 2009 Share Skrevet Januar 27, 2009 Ikke EU-godkjent pga rust betyr rust i bærende konstruksjoner. Det er ofte DYRT å reparere med mindre man kan reparere selv eller har en kompis med litt peiling. I mine øyne er bilen å karakterisere som delebil, forutsatt at motor, drivverk og interiør er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2009 Bilen er rett ved Oslo og jeg bor i kr. sand, så får ikke bilde før neste arbeidsperiode. det er om 2 uker til Men kan prøve å forklare: Den platen du har benene på når du kjører, er det hull i rett der den "knekken" er (der plata går oppover). Vet ikke om det er hull helt igjennom, men tror det er et lite hull som går helt gjennom, og ca 5x10 cm rundt det er rusta et stukke inn i metallet (så kraftig at det er hull). Men kan det ikke gå å bare fjerne rusten rundt og sveise på en metallplate? Alle kanalene er byttet ut for 2 år siden. Det som sto på magellista er: Farlig rust i gulvseksjon (det som er på de to siste bildene) Farlig rust i indreskjermer/hjulhus (det du ser på de første bildene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OverKill Skrevet Januar 27, 2009 Share Skrevet Januar 27, 2009 Er ikke noe problem for en sveisekyndig å ta det ville jeg tro. Sjekk at kanaler er sveiset ordentlig og ikke bare punktet og sparklet oppå. Er den 2 eller 4 dørs? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMw E30 325i Skrevet Januar 27, 2009 Share Skrevet Januar 27, 2009 Eller rust i kanaler og jekk fester som du ser. er ikke noe prob. for di som kan gjøre litt selv. kappe ut lage til ny plate og sveise den på plass. og behandle det så det ikke ruster igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2009 noen som har peiling på om det er normalt med slakk i tannstanga da? hvordan kan en sjekke det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Husk at det er sikkert mer rust enn du ser.. Men på en annen side får du jo tilbake 1500,- i vrakpant og noen lapper for motor og gir. Sikkert noe annet du kan selge og hviss du gir opp. Da har du jo fått pengene tilbake.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Vrakpant går vel forsåvidt opp i opp med omregistrering. Skal ikke være noe problem å sveise opp det der om man har litt kunnskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 5000 er billig for en E30 uansett. Fikk 4 for min gamle 316 og den var pill råtten, hadde slakk alle veier og var helt utslitt i bremser/drivverk/understell. (vinterbil...) Jeg ville kjøpt hvis du kjenner noen som kan sveise. Men er garantert mer enn det du ser, spesielt hvis det er preface Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 Det er ikke nødvendig og omrege. den før man eventuelt har EU godkjent den. Kjør den hjem og lever inn skiltene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Januar 28, 2009 Share Skrevet Januar 28, 2009 5000,- er peanuts for en god delebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå