Gå til innhold

S: BMW M3 E46 ESS - "csl-makeover"


jonr-
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 744
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

oia oia... sommerdekka skal være på min dør morgen... da krysser jeg fingra, for jeg begynner virkelig å glede meg til å få på sommesko..

det ble michelin pilot sport ps2 dekk.

265/30/19 bak

235/30/19 foran.

hvor får jeg BRA pris på bakdekk? 265/30/19

noen som vet?

Jeg kunne tenkt meg å ha et par dritdekk til billig penge, så slipper jeg å få dårlig samvittighet hver gang det blir en liten hjulspinn. Fælt å "burne" bort ps2 dekka.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmwlukas: 20" ja?? det blir jo helt rått:)

morteym: de dekkene som er linket til ovenfor fant jeg også.

etter ca 20min leting på nett, virker det som de er overlegent billigst.

om de er nogenlunde holdbare (man får jo det man betaler for, men i dette tilfellet : til hvilken grad? ) ..- så er jo dette et SUPERT alternativ for banedekk om de holder på 1-3 dager på bane.

skal prøve å få sjekket litt mer rundt dekket. Sjekk litt du også da, om du kunne vært interessert i samme:)

(snakket med dekkonline på tlf, og det var ikke all verden til info å få utenom at dekkene er laget for minst 240km/t... :roll: fikk ikke mer eksakt info rundt det. og det var selvfølgelige "GODE DEKK" ... sa madamen jeg snakket med. Leveringstiden var på ca 7 dager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler veldig sterkt på at dette er noe for banekjøring, men hvis du skal kjøre for show, sladde og lage røyk så er det kanskje verdt pengene... med mindre de tåler så lite at de rett og slett går i stykker med en gang da. Selv skal jeg ha noen bra dekk nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Hvis disse dekkene er brukbare til annet enn hensynsfull kjøring på god vei, er de vel i så fall Norges best bevarte hemmelighet :D

Prøvde selv et "rimelig" alternativ i fjor uten hell. Bilen mista kjøreegenskapene i sving totalt og ble skikkelig soggy i ræva.

Hadde også problemer med å skjønne at det var mulig å lage så helvetes tunge dekk....

Mener det var et sett Federal til ca. 1500,- /dekk (275/30-19)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Hvis disse dekkene er brukbare til annet enn hensynsfull kjøring på god vei, er de vel i så fall Norges best bevarte hemmelighet :D

Prøvde selv et "rimelig" alternativ i fjor uten hell. Bilen mista kjøreegenskapene i sving totalt og ble skikkelig soggy i ræva.

Hadde også problemer med å skjønne at det var mulig å lage så helvetes tunge dekk....

Mener det var et sett Federal til ca. 1500,- /dekk (275/30-19)

edit: ehehe.. for et teit svar av meg:P jeg misforsto hva du skreiv. (skylder på at jeg er syk idag)

da går jeg ikke for Federal dekkene...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

en liten update.

2 dårlige nyheter, 2 gode.

var såvidt ute av veien på banekjøring for ca 1 uke siden.

dette resulterte i noen stygge riper på høyre bakfanger.

sm7b0osouwhp2ak1dmle.jpg

man ser det såvidt på bildet.

dette ble fort 1.pri i mine planer, så bilen ble sendt til lakkverksted dagen derpå. resultatet ble knallbra! det er umulig å se at fangeren er pusset og nylakkert. Samme lakkverksted skal lakkere frontfangeren ganske snart.

og den andre gode nyheten er at sommerfelgene endelig er på bilen:)

ps2 dekkene er forresten de beste dekkene jeg noengang har hatt.

anbefaler dem om noen er på utkikk etter gode sommerdekk.

gnhovr9301a33gn5clhm.jpg

den andre dårlige nyheten er enda mer irriterende enn den første.

idag tidlig oppdaget jeg noe som fikk glosene til å fly helt til andre siden av gaten der ei stakkars eldre dame fikk "nivå 2-hjerteattakk"...

et bilde forklarer vel alt...

autblc1eby5u6zu497et.jpg

2puf6vdmo5ykb5wzvwbg.jpg

på en torsdagskveld har noen "koselige folk" vært å slått hull i ruta mi..

det er ikke et forsøk på å stjele bilen (da ville de nok slått inn et vindu som vekker mindre oppmerksomhet...)

det "positive" oppi dette er at det er kun skade på selve vinduet. Ingen riper, ingen bulker, kun masse glass-biter...

dette er rett og slett kvalme...fyfaen så kvalmt gjort.

jeg som skulle kosevaske bilen idag etter jobb. :evil:

-nå er situasjonen slik...

hva skal jeg gjøre?..

etter noen runder rundt bilen og en haug med "ukvemsord" :P, så gikk jeg dør til dør i nærmeste nabolaget.

ingen åpnet dørene på de 3-4 husene/bofelleskapene jeg besøkte.

så på vei mot bilen ser jeg to vinder stå på full gløtt.

ettersom disse to vinduene har panorama utsikt 6-7 meter unna der bilen stod parkert, så banker jeg på vinduet.

en eldre dame stikker hue ut. jeg forklarer kjapt hvorfor jeg har satan-horn i panna og hun deler min frustrasjon.

Da vi ikke hadde noe å skrive på, så fikk hun mitt visittkort.

-jeg skulle få beskjed om hun fant ut noe.....

ikveld fikk jeg en telefon.

det var ektemannen til denne hyggelige konen som akkurat hadde kommet hjem fra jobb.

han hadde våknet om natten av en ulende alarm.

han sprang bort til vinduet og fikk se 2 gutter/menn som sprang fra åstedet..

og ja........dere kunne nesten gjettet det. de hadde på seg røde bukser...russebukser. det jo den tiden nå...

det viser seg at dette ekteparet bor i et lite bofellesskap der det finnes 4-6andre leiligheter.

de 2 guttene han hadde sett mente han var en av de guttene som bor i etasjen ovenfor han.

en av naboene er en kamerat av meg. jeg ringte han, fikk han til å gå ut til postkassene å finne ut hva denne jævelen heter.

navnet har jeg lagret på papir, samt langt innerst inne i hjernebarken.

...med andre ord: nå har jeg fullt navn, tlfnr og adr. til kukketrynet.

en annen kamerat blei så forbannet da han hørte dette at han ringte meg opp litt seinere. Da hadde han "skaffet" 2-3 gærninger med store muskler. Disse var klare til å møte opp på døra til kukskolten.

fristende, men...

hva mener folk?

noen lure forslag?

og siste bildet er da av racer bilen/leiebilen som jeg kjører helt til bmw'en er ferdig hos Riis bilglass ..... :)

..ru2ma31uw28jrytav5yr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:devil::evil::angry:

Åfyttihelv... jeg hadde vært så forbannet!

Få de muskelkarene til å skremme de såpass at de innrømmer det...

Og så få de til å betale deg alle kostnader +++

Når jeg sier dette mener jeg ikke å oppfordre til vold, så ikke gjør noe med de så lenge de ikke har innrømmet noe.

Men få dem til å tro at du vil gjøre noe med de hvis de ikke innrømmer det.

Hvis de blir redd nok kommer nok sannheten frem.

Men VIKTIG å ikke skade noen, tenk om det ikke er rette folkene da :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe.. ja... var visst store muskler på dem sa'n. hehe.

jeg ser nå at det ser litt harry ut å skrive det slik:P

nja... det er jo litt synd.. må innrømme det. selv om bilen til syvende og sist ikke tar noe skade av dette, så gjør jo lommeboken min det:P hehe

, men mest av alt er det frustrerende fordi selv om dette er et teit russekrav, så får folk holde fingra fra andres fat. helevette... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-roger- ja, enig der..

men å ty til vold er i utgangspunktet noe jeg personlig gjør om volden har kommet meg i trynet først.

så å gyve løs på en stakkarslig 18åring i russebukser, er vel ikke min kopp te:P

men de tre gutta kan godt stå å stramme muskler, mens han tisser i buksa.. det hadde vært verdt alle kostnader rundt dette:P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...